advies snelle laptop

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:08
Hallo,

Ik wil een nieuwe laptop kopen. Budget ligt zo rond de 1400 euro. Ik wil er ook op gaan gamen. Ik kwam , de voor mij perfecte laptop tegen, de Asus A6JA-Q007H. Qua prijs, cpu en videokaart goed. Maar nu lees ik dat er weer een 4200 rpm hd in zit. Dat remt natuurlijk lekker af.

Is er in die prijsklasse geen goede vergelijkbare laptop met een snelle hd?

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Wat ik wel eens gehoord heb is om deze laptop te kopen (of een andere met een 4200r model) en er dan zelf een 5400r/7200r in te bouwen voor ongeveer 100€.
Oude is dan te verkopen voor ongeveer 70€, dus een 'upgrade' van 30€.

Dan heb je toch die leuke specs gecombineerd met een goede hd.

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• peppie71
das wel een idee ja, bedankt!!

• Dav0s
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06-02 14:49

Dav0s

Hr?

Ik heb ook naar deze laptop zitten kijken maar kwam erachter dat de accu tijd niet echt lang is. Heb al even zitten zoeken naar accu's die specifiek in dit model konden die iets langer meegingen, maar heb geen accu kunnen vinden voor de a6ja. Wel voor de A6V, maar daarbij was nog maar de vraag of hij langer meeging.
Ik kwam ook deze tegen voor de A6. Maar daar geven ze geen tijden aan. En werkt een Asus A6 accu in een Asus A6JA?

Heeft iemand ervaring met een betere accu voor de A6JA ?

[ Voor 20% gewijzigd door Dav0s op 08-04-2006 14:52 ]

• _Brake_
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 14:49
Vergeet niet dat je volgens de policy vaak alleen geheugen mag upgraden, en dus niet de HDD. De oude moet je dus houden om terug te kunnen bouwen in een garantiegeval en gaat die upgrade gewoon 100 euro kosten.

Je koopt gewoon een externe behuizing erbij om de oude HDD in te doen. * _Brake_ been there done that

Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4

Verwijderd

Dav0s schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:47:
Ik heb ook naar deze laptop zitten kijken maar kwam erachter dat de accu tijd niet echt lang is. Heb al even zitten zoeken naar accu's die specifiek in dit model konden die iets langer meegingen, maar heb geen accu kunnen vinden voor de a6ja. Wel voor de A6V, maar daarbij was nog maar de vraag of hij langer meeging.
Ik kwam ook deze tegen voor de A6. Maar daar geven ze geen tijden aan. En werkt een Asus A6 accu in een Asus A6JA?

Heeft iemand ervaring met een betere accu voor de A6JA ?
Dat is dezelfde cpaciteit accu,als die in de a6ja gebruikt word,de standaard meegeleverde accu bedoel ik dan.

De HDD die standaard in de a6ja zit,is super traag en word erg heet.Als je echt snel wilt,dan zul je die moeten vervangen.

En let er wel op,een laptop is minder fijn gamen,als een desktop,vooral het toetsenbord is erg vervelend,vooral met FPS.Verder worden ze ook erg heet,de a6ja is daar geen uitzondering op.Ik heb zelf dus een a6ja en moet zeggen dat het apparaat met een wat snellere schijf,wil behoorlijk snel is.
De laptop word wel erg compleet geleverd,met Tas,mini muis(werkt erg ok),webcam van goede kwaliteit,ingebouwde mic

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 15:18 ]

Verwijderd

Acer 1694Wmli

2ghz intel mobile proc
1024 Drr II ram
100 GB 5200rmp
Ati X700 256mb

Wat wil je meer met gamen?
Mooi scherm, alleen kent het scherm wel enkele problemen dus garantie uitbreiding is een must...

Verwijderd

Voor games en zware applicaties zal ik persoonlijk voor de volgende laptop gaan:

Acer TravelMate 4672WLMib_V128

Spec:

Intel Cor Duo 1600 MHz
Systeembus 667 MHz
HD: 100 GB
Rotatiesnelheid: 5400 rpm
Intern geheugen: 512 MB ( wel uit tebreiden)
Video: Ati mobility Radeon X1400 met 256 geheugen
Beelscherm: 15.4 inch WXGA 1280x800 pixels
Accu tijsduur: 3.5 uur
Bleutooth

Prijs: €1356 bij Norrod.

Eventueel kan je nog een extra gerantie en zelfs een verzekering bij aansluiten als je veel onderweg bent.

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Die Acer laptops zijn net iets minder dan de ASUS A6JA, maar WAT EEN PRIJS VERSCHIL! :o

Verder is een desktop uiteraard beter voor gamen dan een laptop. Maar als je veel reist, of niet zoveel ruimte thuis hebt, is een laptop wel erg handig. Desnoods hang je er een muis en een toetsenbord aan als je gaat gamen ;)

Ik ga even wat meer info zoeken over die Acer laptops en had al bedacht dat een extra accu ipv een betere accu natuurlijk ook kan. Die zijn helemaal niet zo duur.

Bedankt voor de hulp / ideeën :)

EDITje: Die ASUS heeft trouwens wel een X1600 256mb. Dus voor gamen net iets beter...

[ Voor 8% gewijzigd door Dav0s op 08-04-2006 17:14 ]

Verwijderd

en let wel asus heft standaard 2 jaar garantie

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Dat is ook weer waar. Blijft lastig, kiezen ;)
Ik stelde voor de grap even zo'n ASUS samen, met van alles het beste, dan schiet de prijs opeens redelijk hard omhoog. Zat opeens op €2200,-
Met een 100GB 7200rpm schijf en 2GB geheugen. :D

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-02 22:41
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:25:
en let wel asus heft standaard 2 jaar garantie
Lees: Fabrieksgarantie. En doe jij zaken met de fabrikant? Ik in ieder geval niet, ik ga naar een klant van de klant van de fabrikant (Fabrikant-importeur-wholesaler-retailer-klant)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 15:12:
[...]
Dat is dezelfde cpaciteit accu,als die in de a6ja gebruikt word,de standaard meegeleverde accu bedoel ik dan.

De HDD die standaard in de a6ja zit,is super traag en word erg heet.Als je echt snel wilt,dan zul je die moeten vervangen.

En let er wel op,een laptop is minder fijn gamen,als een desktop,vooral het toetsenbord is erg vervelend,vooral met FPS.Verder worden ze ook erg heet,de a6ja is daar geen uitzondering op.Ik heb zelf dus een a6ja en moet zeggen dat het apparaat met een wat snellere schijf,wil behoorlijk snel is.
De laptop word wel erg compleet geleverd,met Tas,mini muis(werkt erg ok),webcam van goede kwaliteit,ingebouwde mic
Ik heb zelf ook een aj6a en zit ook te twijfelen om mijn(4200) hdd te vervangen voor een snellere, wat voor een heb je er nu inzitten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:06:
[...]

Ik heb zelf ook een aj6a en zit ook te twijfelen om mijn(4200) hdd te vervangen voor een snellere, wat voor een heb je er nu inzitten?
Deze heb ik Hitachi HDD 2.5" Travelstar 5K100 100 GB,ik heb in plaatst gekregen van de 4200rpm.Dit omdat de winkel me verkeerde info heeft gegeven,ze zeiden dat er een 5400rpm schijf inzitstandaard,dat is dus helaas nie het geval.Daarom heb ik deze schijf erin gekregen vvoor niets extra.

Met de 4200 rmp schijf had ik als hoogste leessnelheid van 30 mb/s in HDtune bencnmark,met de 5400 rmp schijf is dat 42 mb/s geworden.Dat is een best groot verschil.

Tis natuulijk lang niet zo snelals de 74gb Raptor die ik heb,die had een snelheid van 68 mb/s.
Maar nu is het in ieder geval te doen,de hd vertraagde het systeem zo gigantisch.

Als ik ja was zou ik b.v en Hitachi 7200 rmp schijf nemen of een Seagte momentus 7200 rpm.
Het verschil zal dan nog wat groter zijn.

• peppie71
Ik wil liever geen acer. Is er echt geen alternatief voor de asus?

• Dav0s

Dav0s

Hr?

MMS_El_Guapo schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:06:
[...]

Lees: Fabrieksgarantie. En doe jij zaken met de fabrikant? Ik in ieder geval niet, ik ga naar een klant van de klant van de fabrikant (Fabrikant-importeur-wholesaler-retailer-klant)
Maar meestal kan je via de retailer wel van de fabrieksgarantie gebruik maken toch? Gewoon er mee terug naar de winkel (als het geen online-winkel is, dan wordt het al lastiger).

• Borizz
  • Laatst online: 02-01 15:55
Meestal kan je als klant ook rechtstreeks de garantie met de fabrikant afhandelen, ik weet dat dit bij ASUS zo geregeld is.. Je belt naar ASUS, er wordt een afspraak gemaakt om je laptop op te komen halen en binnen een week staat je laptop weer gerepareerd thuis :) .

Met Acer heb ik weinig ervaring maar daar zit standaard zowiezo maar 1 jaar garantie op (en ik meen zelfs carry in garantie (dus zelf de laptop opsturen of wegbrengen)).

If I can't fix it, it ain't broken.

• JJK
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-01 14:19

JJK

Labrat

Voor dit soort dingen zijn Vraag & Aanbod. ;)

[ Voor 95% gewijzigd door Laurent op 08-04-2006 22:45 ]

• Dav0s

Dav0s

Hr?

peppie71 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:37:
Ik wil liever geen acer. Is er echt geen alternatief voor de asus?
Er zijn zeker alternatieven, maar het is niet voor niks dat deze twee merken het meest genoemd worden ;)

Een leuk alternatief als je geld teveel hebt zijn trouwens de laptops van xxodd.nl
Daar heb je al snel een laptop van 3500 euro te pakken met alles er op en eraan, maar met 5,5kg niet echt handig om mee te nemen :P

Verwijderd

TS, wat voor games ben je van plan te gaan spelen? Als je CoD2 voluit wilt gaan spelen dan is dat gewoonweg niet mogelijk binnen jouw budget. Dan moet je echt aan een desktop.
Voor dat soort high-end nieuwe spellen heb je op zn minst een X1600 nodig, met zn eigen geheugen. Zoals deze bijvoorbeeld:

ASUS A6Ja-Q007H/15.4 DuoCore T2300

P/N:90NFJA31123350BC2H
EAN:4719543855454
A6Ja-Q007H
15.4WXGA Color Shine ì Intel Duo Core T2300
ATI X1600 256MB
1024 (DDRII 533 x1)
100GB 4200rpm
8X DVD Super Multi
WIN XP Home
Gigabit LAN & WLAN 802.11g ì CMOS Camera
Bag/Mouse
Bluetooth

1375.47 euro (pczaak)

Enige probleem is dan weer dat je harde schijf niet heel erg snel zal zijn, maar ik denk dat als je de zaak belt dat je wel iets kunt afspreken om bijvoorbeeld een kleinere maar snellere harde schijf te krijgen, eventueel met bijbetaling.

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[...]

Meestal heb je het eerste jaar recht op garantie via de winkel, eigenlijk heeft dit niet veel zin aangezien de winkel bij niet al te grote problemen gewoon contact op zal nemen met Asus.

Daarbij heeft bijna elk merk, waaronder Asus ook valt een technical support hotline waar zoals gezegd een afspraak wordt gemaakt, een dag of 2 later (soms eerder) wordt de laptop opgehaald door TNT en een week later heb je de laptop netjes gerepareerd terug, mits de onderdelen bij Asus op voorraad zijn.

Veel mensen zullen dus garantie af laten handelen bij de fabrikant, zo staat het zelfs in het garantie boekje van Asus aangegeven. :)

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:25:
TS, wat voor games ben je van plan te gaan spelen? Als je CoD2 voluit wilt gaan spelen dan is dat gewoonweg niet mogelijk binnen jouw budget. Dan moet je echt aan een desktop.
Voor dat soort high-end nieuwe spellen heb je op zn minst een X1600 nodig, met zn eigen geheugen. Zoals deze bijvoorbeeld:

[...Laptop Specs...]

Enige probleem is dan weer dat je harde schijf niet heel erg snel zal zijn, maar ik denk dat als je de zaak belt dat je wel iets kunt afspreken om bijvoorbeeld een kleinere maar snellere harde schijf te krijgen, eventueel met bijbetaling.
Bij laptops4u.nl kan je deze helemaal samenstellen zoals je wilt, met een 5400 of 7200rpm HDD, en 1 of 2 GB geheugen. €1400 voor de goedkopere A6Ja, en €1625 voor de duurdere variant. De laatste is nog uit te breiden tot een systeem van zo'n €2000,- inclusief tweede accu, pixelgarantie en geheugen van 667mhz ipv 355mhz. Deze heb ik nu op het oog. Moet nog even voor ik genoeg geld heb, dus verwacht hoop dat hij in de komende 3 maanden nog wel wat in prijs zakt. :+

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Enkele V&A posts zijn verwijderd uit dit topic. Daarnaast wil ik mensen aanraden wat meer informatie te geven dan alleen 'koop X maar'. Onderbouw je posts dus wat meer, daar heeft de TS meer aan. :)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]

In principe is de winkelier verantwoordelijk voor de garantieafhandeling. Toch is het in sommige gevallen sneller en handiger om gebruik te maken van de fabrieksgarantie. Als je principieel bent, ga je terug naar de winkel, ben je praktisch dan neem je contact op met de fabrikant. Overigens: als je er niet uitkomt met de fabrikant, dan is de winkel alsnog verantwoordelijk voor de goede afhandeling.
Borizz schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:03:
Met Acer heb ik weinig ervaring maar daar zit standaard zowiezo maar 1 jaar garantie op (en ik meen zelfs carry in garantie (dus zelf de laptop opsturen of wegbrengen)).
Voor het prijsverschil tussen een Acer en een vergelijkbare Asus (ok, de laatste had een betere videokaart maar die vond ik niet zo belangrijk) heb ik een Acer Advantage pakket gekocht. Voor €130 euro is de fabrieksgarantie uitgebreid naar 3 jaar on-site, wereldwijde dekking, afhandeling binnen 5 werkdagen en als extra een schadeverzekering voor bijvoorbeeld valschade of vloeistofschade. Ik had veel gelezen over de Acer garantieafhandeling, maar met Advantage durfde ik het wel aan.

Oja voor mij was de doorslaggevende reden om voor de Acer Aspire 5672WLMi te kiezen in plaats van de Asus A6JA de harddisk. In de Acer zit een 80GB 5400rpm schijf. Wel heb ik voor €112 (eBay mazzeltje :P) 2x 1GB sodimm gekocht en de 2x 512MB weer verkocht.

Vanwege de dual channel mogelijkheid moet je bij de Asus het liefst wel dezelfde chip erbij zetten om het uit te breiden naar 2GB.

[ Voor 12% gewijzigd door Canaria op 09-04-2006 17:03 ]

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Dav0s

Dav0s

Hr?

Canaria schreef op zondag 09 april 2006 @ 16:58:
[...]

In principe is de winkelier verantwoordelijk voor de garantieafhandeling. Toch is het in sommige gevallen sneller en handiger om gebruik te maken van de fabrieksgarantie. Als je principieel bent, ga je terug naar de winkel, ben je praktisch dan neem je contact op met de fabrikant. Overigens: als je er niet uitkomt met de fabrikant, dan is de winkel alsnog verantwoordelijk voor de goede afhandeling.

[...]

Voor het prijsverschil tussen een Acer en een vergelijkbare Asus (ok, de laatste had een betere videokaart maar die vond ik niet zo belangrijk) heb ik een Acer Advantage pakket gekocht. Voor €130 euro is de fabrieksgarantie uitgebreid naar 3 jaar on-site, wereldwijde dekking, afhandeling binnen 5 werkdagen en als extra een schadeverzekering voor bijvoorbeeld valschade of vloeistofschade. Ik had veel gelezen over de Acer garantieafhandeling, maar met Advantage durfde ik het wel aan.

Oja voor mij was de doorslaggevende reden om voor de Acer Aspire 5672WLMi te kiezen in plaats van de Asus A6JA de harddisk. In de Acer zit een 80GB 5400rpm schijf. Wel heb ik voor €112 (eBay mazzeltje :P) 2x 1GB sodimm gekocht en de 2x 512MB weer verkocht.

Vanwege de dual channel mogelijkheid moet je bij de Asus het liefst wel dezelfde chip erbij zetten om het uit te breiden naar 2GB.
Kan je dan niet net zo makkelijk een Asus A6Ja kopen die al 2GB heeft en daar voor €100 een betere hdd inzetten? Volgens mij maakt dat niet zoveel uit, of zie ik dat fout?

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Dit is niet de manier om een dergelijk topic te openen :)

Kijk voortaan in Notebook Best Buy Guide 2005.1: Inleiding en naar Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? om te weten wat we van een dergelijke topic verwachten

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.