Keyboard HP Compaq-laptop doet vreemd

Pagina: 1
Acties:

• Mick
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-04-2022

Mick

iedereen is uniek behalve ik

Topicstarter
Ik heb een HP Compaq nx8220 met WinXP Pro, en zoals velen gebruik ik wel eens alt+num om accenten en trema's op m'n letters te krijgen.

Ik heb naast de alt-knop een 'fn'-functieknop zitten; nou wilde ik eerder een trema intikken via alt+137, wat in mijn geval alt+fn+137 is omdat de keypad-nummertjes gedeeld worden met andere toetsen.

Nu werd de 7 echter ineens als 'home' geïterpreteerd (dan ben je je post dus kwijt, alt-home dus) - wat eigenaardig is omdat ik een aparte home-toets heb, en er geen 'home' vermelding bij de bewuste toets staat (op gewone keypads wordt de 7 echter met 'home' gedeeld; in zoverre bedrijp ik de verwarring van m'n notebook).

NumLock staat momenteel uit en hoort *geloof ik* aan te staan bij deze actie. Als het *nu* aan staat levert alt+num+137 echter de karakters ø½ op. Maar ik weet het niet zeker meer hoe het eerder stond.

M'n keyboard opnieuw op US International zetten helpt niet - ik weet in ieder geval zeker dat de huidige configuratie niet spoort, maar heb geen flauw idee welke switch mijn computer zelfstandig heeft besloten om te zetten. ;(

Iemand enige ervaring met dit soort problemen en een idee wat eraan te doen is? :)

-Edit- Ik heb tegen beter weten in eens op fn+scroll gerost en nu werkt het weer normaal (met NumLock aan). Nogmaals op fn+scroll drukken reproduceert het probleem niet meer. Heel vage shit wat mij betreft. Maar goed; het werkt weer. B)

[ Voor 24% gewijzigd door Mick op 08-04-2006 16:10 ]

computo ergo sum