Toon posts:

zal dit een beetje werken?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag tweakers ben nogal nieuw hier dus weet er niet zoveel van.
Ik wil een een paar dingen upgrade aan mijn computer en heb wat hulp nodig omdat ik er zelf niet meer uit kom.

Mijn huidige specs:
intel pentium 4: 2.4ghz
mobo : MSI 645
geheuge: 2x 512 PC3200
voeding: Codegen 300W
videokaart: fx5200 256mb AGP

zoals jullie hier zien is dit niet meer geweldig vooral omdat ik online spelle toch wel op een normale pc wil doen. CoD2 alles minimum haal ik 70 fps :P dus wordt tijd voor wat anders.

Eigenlijk wil ik de processor nog niet vervangen omdat ik waarschijnlijk wacht op de Conroe die komt volgend jaar.

Een nieuw moederbord is zeker dat ik haal maar dan is de vraag welk. Ik ben aan twijfelen tussen deze 2 en zou graag weten welke jullie zouden nemen. Oohja het moet ook PCI-e zijn i.v.m videokaart:
-Asus p4GPL-X i915: het probleem hier is dat het maar dual channel is zodat ik maximaal 2gb geheuge kan draaien en ik dus ook weer nieuw geheuge moet kopen.

-Asrock P4Dual-880Pro: Hier weet ik zelf niet erg veel van maar ik kan hier wel 4 reepjes geheuge in kwijt. Wat waarschijnlijk dan ook zal gebeuren zodat ik minimaal 1.5gb of hoger heb.

Het geheuge hoeft niet weg ik kan hier nog altijd 512 of 1gb bij kopen.

Videokaart: Ik was eraan aan het denken om een 7600GT te halen, merk of iets maakt niks uit. Dit vooral omdat ik hier goede dingen over lees en ook voor de toekomst. Ik doe nu al een aardig tijdje met mijn fx5200 dus met een 7600Gt moet ik ook even vooruit komen. Mijn budget is ook niet hoog genoeg om een 7900 o.i.d aan te schaffen daarom lijkt een 7600GT mij een goede kaart.

Voeding: het is een standaard Codegen 300W voeding maar ik weet niet of dit voldoende zal zijn voor de graka. Als het niet voldoende is wat stellen jullie dan voor?

En als laatste is een 7600GT geen overkill voor mijn processor, als dit wil zo is wat is dan goed?

Laat a.u.b horen wat jullie ervan vinden.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Waarom wil je persé wachten? Als je dat doet kun je wel blijven wachten want er komt altijd over X tijd wel wat beters uit. Ik zou meteen alles upgraden en niet 1 component als bottleneck laten werken.

Verwijderd

Topicstarter
Geldgebrek en aangezien ik nu ook alweer een jaartje of 2 met mijn 2.4ghz doe kan ik dan ook weer eventjes vooruit. Heb niet zo'n zin om elk jaar nieuwe dingen te kopen

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Aangezien je nieuw bent heb je hier een heel handig linkje waar je je vraag mooi kwijt kan: Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 12 Check anders ook nog dit topic: Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-02 22:24

Theo

moederbord

Nu met WP, PV, EV en PC