Over drie weken wordt het weer tijd voor een nieuwe best buy guide op de Tweakers.net frontpage, en ditmaal is het mijn bedoeling om niet meer een 'generieke' workstationconfiguratie te bouwen, maar iets specifieks. Voor de eerste specifieke workstationconfiguratie dacht ik aan een workstation voor 3d-modeling, maar aangezien ik weinig ervaring daarmee kan ik denk ik wel wat help gebruiken
.
Wat moet er veranderd worden t.o.v. de workstation van de vorige guide?
1. Een andere videokaart; lijkt me duidelijk, maar welke? Of hangt dit wellicht al teveel af van welke specifieke applicatie gebruikt gaat worden?
2. Andere beeldschermen?
3. Verder?
Voor de volledigheid, de configuratie van de vorige workstation:
Wat moet er veranderd worden t.o.v. de workstation van de vorige guide?
1. Een andere videokaart; lijkt me duidelijk, maar welke? Of hangt dit wellicht al teveel af van welke specifieke applicatie gebruikt gaat worden?
2. Andere beeldschermen?
3. Verder?
Voor de volledigheid, de configuratie van de vorige workstation:
![]() | ||||||
![]() | Product | Prijs | ![]() | |||
![]() | ||||||
![]() | Processor | ![]() | AMD Athlon 64 X2 4800+ (2,4GHz, 2x1MB) | ![]() | € 643,49 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Moederbord | ![]() | Asus A8N-SLI Premium | ![]() | € 152,76 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | CPU-koeling | ![]() | Arctic Cooling Freezer 64 Pro | ![]() | € 16,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Geheugen | ![]() | 1GB x 2 PC3200 (Corsair TWINX2048-3200C2) | ![]() | € 224,25 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Videokaart | ![]() | XFX GeForce 6600 256MB (PCIe, 2x DVI) | ![]() | € 106,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Geluidskaart | ![]() | Onboard Realtek ALC850 codec | ![]() | ![]() | |
![]() | ||||||
![]() | Netwerkcontroller | ![]() | nForce 4 SLI en onboard Marvell gigabit-controller | ![]() | ![]() | |
![]() | ||||||
![]() | Serial ATA RAID-controller | ![]() | nForce 4 SLI en onboard Silicon Image Sil3114 | ![]() | ![]() | |
![]() | ||||||
![]() | Primaire HDD | ![]() | Western Digital Raptor WD1500ADFD, 150GB | ![]() | € 275,96 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Secundaire HDD's | ![]() | 2 x Hitachi Deskstar T7K250 250GB | ![]() | € 198,06 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Dvd-brander | ![]() | NEC ND-4550 (zwart) | ![]() | € 41,44 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Dvd-speler | ![]() | LiteOn SOHD-167T (zwart) | ![]() | € 17,90 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Diskettedrive | ![]() | Samsung 3,5 inch floppy drive (zwart) | ![]() | € 5,68 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Flash-lezer | ![]() | Apacer Embedded Card reader 15 in 1 (zwart) | ![]() | € 12,71 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Draagbare opslag | ![]() | Geheugenstick 256MB USB 2.0 | ![]() | € 16,49 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Behuizing | ![]() | Cooler Master CM Stacker STC-T0 | ![]() | € 120,96 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Voeding | ![]() | Tagan TG530-U15, 530W (ATX 2.01, PCI-e) | ![]() | € 101,95 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Monitoren | ![]() | 2 x Dell Ultrasharp 2005FPW | ![]() | € 1.178,58 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Luidsprekers | ![]() | Logitech Z-2300 | ![]() | € 120,80 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Toetsenbord | ![]() | Microsoft Natural Ergonomic Keyboard 4000 | ![]() | € 40,91 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Muis | ![]() | Logitech G5 Laser Mouse | ![]() | € 54,68 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | ![]() | Totaalprijs bij opstellen BBG | ![]() | € 3.328,62 | ![]() | |
![]() |