RAID uitschakkelen mogenlijk?

Pagina: 1
Acties:

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-03 17:33
Hallo,

Ik ben sinds enkele dagen in bezit van het volgende systeempje:
- Asus P5RD1-V mobo
- Intel Pentium P4 640 HT 3.2 Ghz. processor
- 2x Corsair DDR-RAM 512 MB geheugen
- Maxtor 6 V250F0 7200 tpm 250 GB harde schijf
- Plextor PX-750A

Nu is mijn vraag: is het mogenlijk om RAID uit te schakkelen bij dit mobo? Ik heb uitgebreid in het boekje zitten bladeren, maar het word mij niet duidelijk. Aangezien ik maar 1 harde schijf heb, heeft het niet veel nut volgens mij.

In het verleden maakte ik op mn andere pc weleens een backup met Acronis True Image. Daar zit een cd bij waar vanaf je kunt opstarten en zodoende een backup kunt terugzetten. Dat werkte erg goed. Maar dit werkt dus ook niet bij deze pc, want hij ziet geen harde schijf. Daarvoor zou die de RAID drivers weer moeten hebben.

Bovendien zou ik graag willen weten: wat voor gevolgen heeft het als ik in de BIOS bij de southbridge configuration noboard sata boot rom' op disabled zet? Volgens mij start mn pc dan stukje sneller op, en ik zie de 'RAID bios' ook niet meer voorbij komen.

Of is RAID dan al uitgeschakkeld?

Bij voorbaad dank _/-\o_

Euhm... \n ...

• Miagieek
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-05-2019
bij asus krijg je normaal bij het opstarten , na het bios nog een toets die je moet drukken om raid te configureren...

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-03 17:33
Miagieek schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:14:
bij asus krijg je normaal bij het opstarten , na het bios nog een toets die je moet drukken om raid te configureren...
Yeps, klopt, das Ctrl+A, en die krijg ik nu niet meer nadat ik 'onboard sata boot rom' op disabled heb gezet(of hij schiet zo snel voorbij dat ik em niet ziet).

Euhm... \n ...