Toon posts:

Gezocht - virtueel hoge schermresolutie voor screenshot? *

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een screenshot maken van een erg gedetaileerde kaart van Nederland die op een website gepubliceerd wordt (in een java applet).

Om alle details die ik hebben wil te pakken te krijgen moet ik flink inzoomen, maar helaas valt er dan een groot gedeelte van de kaart weg om dat mijn scherm resolutie maar 1680x1050 is. Nu zou ik dit op willen rekken naar bijvoorbeeld 10000x10000 om een screenshot te kunnen maken. Dat het dan traag wordt e.d. is geen probleem ;)

Weet iemand software waarmee dit mogelijk is? Ik heb wel genoeg virtuele desktops gevonden, maar daarbij is het niet mogelijk om 1 applicatie over alle 4 de desktops te rekken.

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:59
heb het wel eens meegemaakt dat je een grotere resolutie kon instellen dan dat je monitor aan kan, je moet dan zegmaar wel scrollen maar je kon grotere screenshots maken.

hoe het programmee heet weet ik niet.

of mail die webmaster van die site ff

[ Voor 20% gewijzigd door Ghannes op 08-04-2006 13:38 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-08 12:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je monitor en graka kunnen dergelijke resoluties niet aan, dus ik ben bang dat dat niet gaat lukken. ;) Er is wel software (bijvoorbeeld SnagIt) die screenshots kan maken van de gehele oppervlakte van een scrollend venster, maar ik ben bang dat je daar niks aan gaat hebben in een Java applet. Daarnaast is het nog maar te betwijfelen of je die kaart wel màg kopiëren. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dan precies het programma wat ik zoek :)

Iemand die op de naam kan komen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoef niet 10000x10000 op m'n scherm te hebben, ik wil er alleen een screenshot van kunnen maken. Over de rechten maak ik me niet zo'n zorgen. Het is een publiekelijk toegankelijke kaart en ik ga het screenshot niet publiceren.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 13:58 ]

Verwijderd

Waarom niet gewoon Ctrl-A en dan opslaan als? :)

Dat gaat natuurlijk niet lukken in java applet....

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 14:00 ]

Verwijderd

Dit heeft natuurlijk weinig met WOS te maken dus misschien dat men in SA een mooi tooltje voor je weet. Probeer degenen die hierboven genoemd zijn ook even en laat ons weten of het voor je gewerkt heeft :)

• Matiat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-08-2025
waarom maak je niet verschillende screenshots 4 ofzo van elke kant een stuk en bevestig je ze aan elkaar in photoshop ?

Verwijderd

Topicstarter
Matiat schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:08:
waarom maak je niet verschillende screenshots 4 ofzo van elke kant een stuk en bevestig je ze aan elkaar in photoshop ?
Met 4 screenshots ben ik er helaas niet, ik denk dat het er eerder 16 of nog meer worden.

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18:43

M-ThijZ

Riding on Rails

On Linux/BSD kun je zonder problemen de X server op een grotere 'virtuele' resolutie zetten dan je werkelijk ziet, het beeld kan dan je muis volgen. (zoals je misschien wel kent als je een tv op je tv-out hebt aangesloten die op 1024x768 werkt en je monitor op 1280x1024.) Enfin, als je een beetje handig met Linux bent kan dat ook een oplossing zijn.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan

Extreem grote desktop > Gezocht - virtueel hoge schermresolutie voor screenshot? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:37

Emiel1984

Made in NL

Waar is de website\kaart te vinden?

[ Voor 46% gewijzigd door Emiel1984 op 08-04-2006 14:38 ]

[LTS][MTS][HTS]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Vroeger werd bij Matrox-videokaarten zoiets meegeleverd.
Je kon dan op een monitor van 1024x768 bijvoorbeeld een desktop van 1600x1200 hebben.
Dan kon je niet alles zien, maar scrollde het beeld mee als je op de rand van je scherm ging staan.

Zoiets is tegenwoordig nog wel te vinden, maar het is maar de vraag of hij dan niet het virtuele kijkvenster ipv je giga-desktop kopieert.

edit: Programma waarmee het kon was volgens mij Matrox DesktopNavigator.

[ Voor 9% gewijzigd door DarthPlastic op 08-04-2006 14:42 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• Ghannes
DarthPlastic schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:42:
Je kon dan op een monitor van 1024x768 bijvoorbeeld een desktop van 1600x1200 hebben.
Dan kon je niet alles zien, maar scrollde het beeld mee als je op de rand van je scherm ging staan.

Zoiets is tegenwoordig nog wel te vinden, maar het is maar de vraag of hij dan niet het virtuele kijkvenster ipv je giga-desktop kopieert.

net wak zeg ;)

Verwijderd

DarthPlastic schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:42:

kan dacht ik ook met Nvidia via nview oid, het is iig een instelling bij de drivers die gewoon toegankelijk is.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Dan nog is je max. 2048x1536, want hoger gaat Windows (of je videokaart) normaal gesproken niet. Wat dan het handigst is is een programmatje die screenshots gelijk wegschrijft in plaats van dat je ze moet pasten in Photoshop. Dan kun je snel achter elkaar de losse stukken screenshotten, en die dan toch handmatig aan elkaar maken. Een virtuele resolutie van >10000[sup]2 px lijkt me niet haalbaar.

[ Voor 4% gewijzigd door TheLunatic op 08-04-2006 16:28 ]

Mother, will they like this song?

Verwijderd

Kun je de sitemaster niet gewoon een mailtje sturen?

• Ghannes

Verwijderd

Topicstarter
M-ThijZ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:27:
On Linux/BSD kun je zonder problemen de X server op een grotere 'virtuele' resolutie zetten dan je werkelijk ziet, het beeld kan dan je muis volgen. (zoals je misschien wel kent als je een tv op je tv-out hebt aangesloten die op 1024x768 werkt en je monitor op 1280x1024.) Enfin, als je een beetje handig met Linux bent kan dat ook een oplossing zijn.
Zojuist op m'n linux desktop geprobeerd. Dit gaat wel goed, helaas wil 'ie niet verder dan 4096x4096, maar het is beter dan niks :)

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:42:
[...]
Zojuist op m'n linux desktop geprobeerd. Dit gaat wel goed, helaas wil 'ie niet verder dan 4096x4096, maar het is beter dan niks :)
Waar blijft dat adres van die website :+ .

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Topicstarter
emiel1984 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 17:59:
[...]

Waar blijft dat adres van die website :+ .
Omdat je het zo lief vraagt: http://www.rws-avv.nl/blik.htm

• Matiat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-08-2025
Je zou het ook nog kunnen proberen in paint shop pro, als die geopend staat en je drukt print screen kan je volgens mij de titel balk selecteren en dan kopiert hij alles uit je browser dacht ik

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

zo bedoelde ik t niet. Had t al eerder gevraagt vandaar. Maar leuke link. Wist niet dat er zoveel gebeurde nog in mijn omgeving..

[LTS][MTS][HTS]

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-08 08:54
als het niet lukt is er altijd nog een programmatje met zeer gedetaileerde kaarten, stafkaarten. het programmatje heet Ozi explorer:klik en bevat kaarten op schaal 1:25000. op de site kun je alle kaarten vinden van een heel groot deel van de wereld. misschien heb je heir iets aan ? kaart van Ameland is bijv 10200 x 4600...

edit: lol, er staat ook een stipje voor ons huis O-) zal wel zijn van die ene keer dat iemand tegen onze puin container aanreed :9

[ Voor 16% gewijzigd door DP Kunst op 09-04-2006 15:16 ]

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Pagina: 1