Twijfel over videokaart 6600 GT

Pagina: 1
Acties:
  • 166 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• youngster
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-05-2025
Topic titel is al niet meer van toepassing maar kan ik niet meer veranderen, lees onderaan verder voor vragen over de rest van het systeem.

Ik ben een systeem aan het samenstellen en ik ben er volgens mij bijna helemaal uit.
Ik twijfel alleen nog over de videokaart, ik lees overal dat deze veel lawaai maakt terwijl ik juist een stil systeem wil. Omdat ik geen grote gamer ben hoeft de videokaart niet super goed te zijn (en zeker geen SLI). Ik vind de 6600 GT een mooie prijs. Wel twijfel ik nog over een tv kaart, heeft Ati nog gecombineerde video/tv kaarten?

Het systeem wordt waarschijnlijk (als jullie met niet van iets anders overtuigen) als volgt:
  • AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester) Tray
  • Asrock 939Dual-SATA2
  • Arctic Cooling Freezer 64 Pro
  • 2 x 1GB PC3200 DDR (TwinMos)
  • XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3
  • (Hauppauge WinTV PVR-150MCE) (?)
  • Maxtor DiamondMax 10 250GB
  • NEC ND-4550 16x (Dual Layer, Zwart)
  • Antec LifeStyle Sonata II (ATX, 450W, Zwart)
  • BenQ FP91G+

Uiteraard zijn opmerkingen over andere componenten ook meer dan welkom.

[ Voor 10% gewijzigd door youngster op 09-04-2006 22:14 ]

Real programmers don't comment their code... it was hard to write, it should be hard to read!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Lees de verschillende topics eens door over de combinaite van dat moederbord met de Sonata. Dat blijkt namelijk geen goed duo te zijn en veel problemen te geven!!!

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-02 23:22
Klopt, kijk uit met die voeding van de Sonata II, die kan nog wel eens problemen geven met dat moederbordje!

• youngster
Ok, bedankt voor de waarschuwing! Op die problemen zit ik niet te wachten...
Maar als ik van Asrock af wil kom ik waarschijnlijk bij een asus a8n-sli terecht?
En dan kom ik weer in de problemen met m'n maxtor en kom ik uit bij hitachi deskstar en kom ik alles bij elkaar toch weer bijna 100 euries duurder uit of zijn er andere opties?
Ik las ook iets over nieuwe sockets van AMD volgend jaar dus lijkt het me handig een niet te duur moederbord te nemen.

Nu een andere vraagje:
Ik wil er een dual boot met XP (later Vista) en Linux (Ubuntu) van maken.
Misschien is het dan toch wel sowieso handiger om een meer algemeen moederbord als de asus te nemen zodat ik zekerder ben van goede drivers? Kan deze configuratie trouwens Vista aan? (de videokaart).

@Double J:
Ik ben zeker geen guru maar als ik goed zie is deze passief gekoeld en heeft wat meer geheugen?
Ziet er goed uit maar hij is wel weer 50 euro duurder... :|

[ Voor 8% gewijzigd door youngster op 08-04-2006 15:31 ]

Real programmers don't comment their code... it was hard to write, it should be hard to read!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:15

mr_petit

opperprutser

Op zich valt die XFX nog wel mee qua geluid. In de meeste testen is de kaart getest met de oude ventilator. Nu zit er al sinds meer dan een half jaar een nieuwe op die minder geluid maakt. Tevens kan je met diverse programma'tjes de fan speed dynamisch regelen, waardoor het kaartje bij 2d toepassingen aardig stil is. Bij 3d toepassingen hoor je 'm echter wel behoorlijk.

Die MSI is welliswaar 50 euro duurder, maar daarvoor heb je ook meer geheugen. Een losse stille koeler kost ook snel 25,-

Let er op dat je bij een XFX 6600gt geen component break out tv kabel bij krijgt, maar slechts een svideo kabeltje (de component break out cable van nvidia past ook niet op alle XFX 6600gt's). Daarintegen is het waarschijnlijk wel de enige 6600GT met dual DVI.

"man is not truly one, but truly two,"

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Een losse sille koeler is inderdaad zo'n €25,-.... En als je zoiets neemt en erop zet, dan vervalt ook je garantie, dat heb je niet bij zo'n passief gekoelde kaart.

• youngster
Bedankt voor al jullie tips!!
Omdat de Sonata blijkbaar nogal problemen geeft denk ik even hardop verder in de hoop dat jullie me verder kunnen helpen.
Ik heb ondertussen de videokaart besteld die Double J me aangeraden heeft.

Er zijn volgens mij twee mogelijkheden: Of ik vervang het moederbord, of de kast.

1: Als ik de Sonata II door een Artic Silentium vervang, zijn dan alle problemen opgelost?
Kan de 350W van de silentium dit systeem trekken?
Kan ik beter bij de Hitachi deskstar blijven of is de DiamondMax toch wel een stukje sneller door 16 MB cache??

2: Als ik het moederbord zou vervangen had ik bedacht een Asus A8N-sli te nemen (zoals in de BBG) maar die is helemaal niet meer te krijgen bij De zaak of cool-prices (waar ik de rest ook bestel).
Is er een reden dat deze niet meer verkocht wordt? Is er iets vergelijkbaars? Wat is het verschil met de Asus A8N-E?

Wat raden jullie me aan??

PS: De Artic Silentium kasten worden ook al niet door bovenstaande winkels verkocht :(

[ Voor 9% gewijzigd door youngster op 09-04-2006 20:48 ]

Verwijderd

wat wil je eigenljik met die pc gaan doen? Je hebt 2 gigabyte geheugen, maar niet meer de nieuwste vid, terwijl je processor wel weer fantastisch is... Ik vind je systeem niet helemaal in evenwicht. Dus ik zou aanraden om dan je vid in sli te nemen ofzow, want ik vind dit geldverspilling voor zon mooie processor.

• jvo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10-2023

jvo

geen commentaar

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:49:
wat wil je eigenljik met die pc gaan doen? Je hebt 2 gigabyte geheugen, maar niet meer de nieuwste vid, terwijl je processor wel weer fantastisch is... Ik vind je systeem niet helemaal in evenwicht. Dus ik zou aanraden om dan je vid in sli te nemen ofzow, want ik vind dit geldverspilling voor zon mooie processor.
Als je geen gamer bent, lijkt het me prima in evenwicht. Die 2 GB geheugen zijn prima te gebruiken in combinatie met die X2 3800+.

• youngster
Ik ben idd geen die-hard gamer, ik vind het niet erg als ik eens een keer game, dat met een iets mindere videokaart te doen. Verder doe ik wel veel multi tasking en veel office gebruik (internet, ms office, programming etc.). Die 2 gb lijkt me ook goed voor als ik Windows Vista ga draaien.

Ik zal de twee configuraties waar ik nu nog over twijfel nog even duidelijk op een rijtje zetten:
(wat afwijkend is, is vet)

Configuratie 1:
  • AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester) Boxed
  • Asus A8N-E (is deze even goed als de A8N-sli die 'moelijk' meer verkrijgbaar is, of beter de ASUS A8N-SLI SE ATX nemen?)
  • MSI GeForce NX 6600GT-TD256EZ 256MB DDR3
  • Hauppauge WinTV PVR-150MCE
  • Hitachi Deskstar T7K250, 250GB
  • BenQ FP91G+
Configuratie 2:
  • AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester) Boxed
  • Asrock 939Dual-SATA2
  • MSI GeForce NX 6600GT-TD256EZ 256MB DDR3
  • Hauppauge WinTV PVR-150MCE
  • Hitachi Deskstar T7K250, 250GB (of toch de Maxtor DiamondMax?)
  • Arctic Cooling Silentium T3
  • BenQ FP91G+

[ Voor 3% gewijzigd door youngster op 09-04-2006 21:40 ]

Verwijderd

configuratie 1 is beter, moederbord is beter merk en de voeding is zwaarder. jij hebt echt geen SLi mobo nodig, alleen zonde van het extra geld. echter is deze ook duurder

geen maxtor nemen trouwen, las laatst ergens dat ze minstens 2x zoveel crashen als seagates(geen bron op het moment)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 07:34 ]

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:17
Zou niet voor Maxtor gaan. Maxtor is overgenomen door Seagate, dus de kans is er dat de naam verdwijnd oid.
Die Hitachi is een prima schijf om je systeem op te laten draaien [super acces time]
Zou je je HD enkel voor opslag gebruiken dan kun je ook kijken naar de Samsung Spinpoint.

Zoek anders eens even op www.3dgameman.com naar een review over die twee kasten.
Staat niets over beide cases

[ Voor 5% gewijzigd door Card Nox op 10-04-2006 22:42 ]

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:18
Zou in ieder geval niet meer voor een 6600GT videokaart gaan. De 7600GS (ca. 140 euro) of 7600GT (ca. 210 euro) zijn veel betere keuzes (meer naar de toekomst gericht).

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 22:25

n00bs

Het is weer Zomer!

youngster schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:28:
Topic titel is al niet meer van toepassing maar kan ik niet meer veranderen, lees onderaan verder voor vragen over de rest van het systeem.

Ik ben een systeem aan het samenstellen en ik ben er volgens mij bijna helemaal uit.
Ik twijfel alleen nog over de videokaart, ik lees overal dat deze veel lawaai maakt terwijl ik juist een stil systeem wil. Omdat ik geen grote gamer ben hoeft de videokaart niet super goed te zijn (en zeker geen SLI). Ik vind de 6600 GT een mooie prijs. Wel twijfel ik nog over een tv kaart, heeft Ati nog gecombineerde video/tv kaarten?

Het systeem wordt waarschijnlijk (als jullie met niet van iets anders overtuigen) als volgt:
  • AMD Athlon 64 X2 3800+ (Manchester) Tray
  • Asrock 939Dual-SATA2
  • XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3
  • (Hauppauge WinTV PVR-150MCE) (?)
  • Maxtor DiamondMax 10 250GB
  • BenQ FP91G+

Uiteraard zijn opmerkingen over andere componenten ook meer dan welkom.
Zover ik weet is de kwaliteit van alle TV kaarten echt behoorlijk slecht. Er zijn natuurlijk mensen die het tegendeel beweren maar zelf meestal ook niet zulke hoge eisen stellen.

Ik zie ook dat je voor een beetje stil systeem gaat aan de specs te zien? maar waarom dan ook niet gelijk een stille HDD? met Maxtor blijft het toch meestal veel herrie (naar mijn mening). Seagate is een stuk stiller en vast en zeker snel genoeg voor jouw doeleinden.

Dat Benq scherm zou ik eruit trappen ;) en lekker een LCD monitor met ingebouwde TV tuner halen. Ik zou ook absoluut niet voor een TN paneel gaan zoals die BenQ heeft... daar krijg je in ieder geval spijt van als je echt van film/tv kijken houdt
Pagina: 1