Speedtouch 546i crashed om de zoveel tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Freek90
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:45
Mijn vrij nieuwe (paar maanden geleden gekochte) router crashed om de zoveel tijd. Het gaat om een SpeedTouch 546i waarbij ik een Cistron (nu XS4ALL dus) BabyXL verbinding gebruik. Ik heb al een beschrijving van het probleem gevonden, waar het ging om een overvloed van P2P gebruik. Nu staan er een aantal PC's in verbinding met de 4pts router: 2 laptops via wireless acces point van Apple die in de router zit geplugged, 1 server, en 2 PCs. Nu als de router crashed, gaan gewoon alle lampjes uit, en start hij opnieuw op. Dit probleem komt elke dag wel een aantal keer voor, en vaak ook als er op het moment maar 1 of 2 computers aanstaan (server staat standaard aan) de op dat moment geen P2P filesharing doen, maar bijvoorbeeld alleen online aan het gamen zijn.

Valt dit probleem op te lossen, en zo nee, welke router kunnen jullie me dan aanraden?

Alvast bedankt voor de moeite

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Misschien het proberen van een nieuwe firmware :?

Maar toevallig al gecheckt waardoor de router op zijn bek gaat, heb zelf vroeger met een router gehad die op zijn bek ging als ik een serverlist opvroeg in Steam of als ik wat wilde verzenden via MSN.

Misschien is de router hardwaretechnische nooit in orde geweest.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• Freek90
Firmware is up-to-date, en hij scheit er op willekeurige momenten mee uit, maar wel altijd als er 'iets' word gedaan met internet, dus gamen of een webpagina opvragen of wat dan ook.

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 31-03 11:05

silverstorm

tearing me apart

Je router kan bijvoorbeeld een x aantal verbindingen aan. Als je door het gebruik van p2p x-10 verbindingen opzet en daarna stop je met het p2p gebruik en vervolgens worden er nog 11 verbindingen op gezet (totaal x+1 verbindingen) dan moet je router (als het goed is) de "oudste" verbindingen verwijderen. Een aantal routers kunnen/doen dit niet goed waardoor ze zo gestressed raken dat ze beginnen te rebooten.

Ik weet niet hoe je sitatie is. Maar ik heb het ook een tijdje gehad. Ik heb toen (vooral om te klooien) een oude desktop gepakt, daar linux op gezet en die als router laten fungeren. Sinds die tijd heb ik vrij weinig problemen.

Verder heb ik weinig tot geen ervaringen met "hobby"-routers.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

• Freek90
Okay, zijn er 'nieuwe' routers die wél een groot aantal verbindingen aankunnen?