NEC 4570 leest met moeite DVD's

Pagina: 1
Acties:
  • 347 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 22:19
Ik heb een Nec 4570 met de standaard firmware ervoor :). De drive is verbonden met de Nforce 4 (Asus A8N5X), en het kopieren van bestanden van Windows Setup ging ook niet echt snel...
De drive staat master primary en is geloof ik goed verbonden.

Maar als je nu een DVD wilt lezen, met een bepaald programma zegt ie klakkeloos van leeserror of blijft in een soort loop gaan. Dit gebeurt altijd voor de eerste gigabyte van een DVD. Ik dacht is eff testen of de DVD wel goed was, dus in Nero Speedtest gedaan. Maar daar kwamen geen vreemde resultaten uit dat de snelheid echt op 0x ligt. Wel 2x dat de grafiek wat instort, maar hij leest nog wel door, en er staan geen error op het scherm. Als je DVD nu naar Harddisk wilt kopieren gaat het niet goed, ding blijft in een loop gaan. Iemand een oplossing, of is me drive gewoon stuk?

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Welke DVD heb je? Al eens van een ander merk geprobeerd?

• Termi
M. Mulder schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:20:
Welke DVD heb je? Al eens van een ander merk geprobeerd?
Voornamelijk gebrande DVD's maar heb net het gevoel dat het met veel moeite gebeurd :? Zal is nieuwste firmware 1.02B opladen, kijken of het helpt :).

• M. Mulder

M. Mulder

Ik heb de 4571, maar ondervind deze problemen niet, echter duurt het wel iets langer met inlezen van de DVD's.

Volgens mij is er nog geen nieuwe firmware, althans niet officieel van NEC.

• Termi
M. Mulder schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:37:
Ik heb de 4571, maar ondervind deze problemen niet, echter duurt het wel iets langer met inlezen van de DVD's.

Volgens mij is er nog geen nieuwe firmware, althans niet officieel van NEC.
Goed ik heb weer zitten proberen, kabel verandert IDE Primary en Secondary geprobeerd. Maar nog steeds en het is steeds rond de 300 MByte, het gebeurt voornamelijk bij gebrandde CD-R / DVD+R.
Als ik met Nero een image maak van die schijf zegt ie doodleuk na ongeveer 300 MByte; Error Reading...
Maar doe ik de DVD in me Nec1300A dan leest het perfect 8)7 .
Het vage is een orginele DVD leest ie wel weer perfect(4570), dat snap ik dan echt niet :(. Maar ik heb het gevoel dat de drive gewoon kaduk is of zo :?

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

denk dat de lezer vuil/brak is omdat originele (geperste) dvd's normaal al wat makkelijker lezen en dat die dus nog goed gaan maar gebrandde net niet meer!

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:38
IDE drivers van NVIDIA toevallig geinstalleerd, deze kunnen voor deze problemen zorgen

• Termi
mad-dog schreef op zondag 09 april 2006 @ 18:31:
IDE drivers van NVIDIA toevallig geinstalleerd, deze kunnen voor deze problemen zorgen
Jep en ook verwijderd, zelfs aparte ASPI drivers geinstalleerd voor het geval dat!

• Westlake
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het kan zijn dat je drive niet voldoende stroom krijgt. Probeer eens naar een onbelaste powercable te wisselen. Westlake in "Nec ND-4570A "alle dvd's zijn leeg""

[ Voor 14% gewijzigd door Westlake op 09-04-2006 19:29 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Wellicht even downgraden van de Nforce mobo drivers. Heb je de DVD-brander ook als in gedeinstalleerd (softwarematig)?

Wat heb je nog meer hangen aan de IDE-kanalen. Mijn configuratie is als volt:

Primary IDE:
HD1
HD2

Secondary IDE
Master_DVD brander NEC 4571
Slave_CD brander Plextor.

Ik heb de jumpers ook zo ingesteld. Dus OOK van de CD-brander. Niet op automatisch laten detecteren.

• Termi
M. Mulder schreef op zondag 09 april 2006 @ 19:28:
Wellicht even downgraden van de Nforce mobo drivers. Heb je de DVD-brander ook als in gedeinstalleerd (softwarematig)?

Wat heb je nog meer hangen aan de IDE-kanalen. Mijn configuratie is als volt:

Primary IDE:
HD1
HD2

Secondary IDE
Master_DVD brander NEC 4571
Slave_CD brander Plextor.

Ik heb de jumpers ook zo ingesteld. Dus OOK van de CD-brander. Niet op automatisch laten detecteren.
Jumpes zijn goed ingesteld, niet aangekomen dus master. Ik heb de DVD branders als primary master. Voor de rest voedingskabel is de engiste die er op zit met de floppydrive :), dus dat zou goed moeten zijn.

Hij spint wel volledig up, dus laten we zeg speed = max. Maar als het moeilijk wordt dan is het gewoon snelheid = 0. Maar de hele computer wordt door dat ding meegezogen als het ware...

[ Voor 5% gewijzigd door Termi op 09-04-2006 22:40 ]

• M. Mulder

M. Mulder

Je hebt dus 2 DVD-branders? Zo ja, koppel is de NIET NEC is af en laat deze is alleen werken op een IDE kanaal?

Toch vermoed ik niet dat het aan de brander ligt maar meer aan de chipset drivers. Zou je de bovenste optie nogmaals uit willen voeren?

Ook al gedowngrade met je chipset drivers. Originele die je op de CD van je mobo kreeg?

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
wel een goede ide (80 pins) kabel? Als de kabel niet optimaal is, of teveel verbogen etc.. dan kan ie ook wat foutjes geven. Dat kan zich dan precies uiten in jouw probleem.

• Termi
M. Mulder schreef op maandag 10 april 2006 @ 21:47:
Je hebt dus 2 DVD-branders? Zo ja, koppel is de NIET NEC is af en laat deze is alleen werken op een IDE kanaal?

Toch vermoed ik niet dat het aan de brander ligt maar meer aan de chipset drivers. Zou je de bovenste optie nogmaals uit willen voeren?

Ook al gedowngrade met je chipset drivers. Originele die je op de CD van je mobo kreeg?
Nee het is 1 Nec 4570A.

Kabel heb ik verandert geen succes, andere poort geen succes.
Heb er maar een postzegel opgeplakt en teruggestuurd, had gebeld en volgens hun was het ook RMA.
Pagina: 1