Toon posts:

NTSC > Pal via Laptop DVI of Firewire? ZELDZAAM materiaal!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.063 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een NTSC videoband gekregen vanuit Canada van ruim 2,5 uur die ik op mijn samsung Videorecorder kan afspelen. Op deze band staat voor mij zeer belangrijk materiaal en het is al 20 jaar oud. Ik wil dit graag digitaliseren met zo min mogelijk kwaliteitsverlies, het materiaal is al niet geweldig van kwaliteit inmiddels.

Nu kan ik niet gewoonweg deze NTSC kopieren met een 2de videorecorder, alleen afspelen werkt.

Kan ik nu via mijn Videorecorder het beeldmateriaal via Scart om zetten naar mijn laptop? Mijn laptop heeft Firewire ingang, DVI ingang en audio ingangen. Weet iemand of dit mogelijk is?

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:33

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:16:
Mijn laptop heeft Firewire ingang, DVI ingang en audio ingangen. Weet iemand of dit mogelijk is?
Is die DVI geen uitgang ? Ik heb nog nooit van een DVI in gehoort op een laptop, helemaal niet eigenlijk. Als ik jouw was zou ik is kijken in de winkel/op internet naar USB naar video in;

Afbeeldingslocatie: http://www.dixons.nl/images/dixons/products/7072203.gif

ik denk namelijk niet dat je videorecorder een firewire uitgang heeft. Mischien niet geheel onbelangrijk. Wat voor type laptop heb je en wat voor type videorecorder. Voordat je onnidig een product aanschaft.

[LTS][MTS][HTS]

• Erik Jan
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Erik Jan

Langzaam en zeker

Er zijn genoeg services die dit voor je kunnen doen, zelfs de lokale Hema:
http://www.hema.nl/SITE/H...deo+naar+DVD/default.aspx

Ze begrijpen de waarde van oude videobanden, dit wordt dus gewoon door een pro gedaan.

This can no longer be ignored.

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een DVI uitgang, dat bedoelde ik ook, stond een beetje verkeerd.

De laptop is een acer apsire zie info:

http://prf.icecat.biz/ind...smi=product;shopname=obcs;

De videorecorder is een 5 jaar oude Samsung PAL videorecorder die wel NTSC kan afspelen maar niet in dit formaat kan opnemen.

Voor zover ik weet kan de HEMA wel overzetten naar DVD, maar niet NTSC omzetten naar DVD of naar PAL

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:33

Emiel1984

Made in NL

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:40:
Voor zover ik weet kan de HEMA wel overzetten naar DVD, maar niet NTSC omzetten naar DVD of naar PAL
Gezien je bij de laptop een extra onderdeel zou moeten aanschaffen raad ik je aan naar de hema te gaan en daar te vragen wat de mogenlijkheden zijn. De tijd en kosten die je zelf gaat maken voor een enkele DVD wegen daar namelijk niet tegenop.

[LTS][MTS][HTS]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:02
emiel1984 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:47:
[...]

Gezien je bij de laptop een extra onderdeel zou moeten aanschaffen raad ik je aan naar de hema te gaan en daar te vragen wat de mogenlijkheden zijn. De tijd en kosten die je zelf gaat maken voor een enkele DVD wegen daar namelijk niet tegenop.
En als het al oud materiaal is kan het ook zijn dat je computer het niet slikt.
Ik heb een oude schoolkampvideo van 15 jaar ook zelf geprobeerd te rippen maar dat ging dus maar matigjes. Uiteindelijk ook naar de Hema gebracht en heb nu een perfecte DVD.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:17

Caveman

whahoehaha

Voor 75 euro heb je een hauppage wintv-prv-usb2, daarop zitten video in en audio in, hiermee kun je prima je oude video materiaal capturen.

http://www.hauppauge.com/pages/products/data_pvrusb2.html

Zit hardwarematige mpeg2 op, dus je laptop wordt niet al te zwaar belast en je heb gelijk een dvd ready bestand. Ik zou nix omzetten van NTSC naar PAL ofzo, gewoon direct opnemen en wegschrijven naar een DVD, dat is dan wel een NTSC dvd maar iedere dvd speler leest dat zonder problemen.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die Haupage kaart.

Maar er zijn 2 modellen.

moet ik dan die NTSC tuner bestellen of de PAL/secam? Of maakt dat weer niet uit???

En als ik NTSC neem, dan kan ik zeker niet mijn eigen pal videobanden opnemen? Dus dan kan ik het alleen voor de Canadese band gebruiken???

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:06
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 11:49:
Bedankt voor die Haupage kaart.

Maar er zijn 2 modellen.

moet ik dan die NTSC tuner bestellen of de PAL/secam? Of maakt dat weer niet uit???

En als ik NTSC neem, dan kan ik zeker niet mijn eigen pal videobanden opnemen? Dus dan kan ik het alleen voor de Canadese band gebruiken???
Let Op!!!

Je videorecorder met zogenaamde "NTSC Playback" zal waarschijnlijk geen echt NTSC signaal afgeven maar een zogenaamd "PAL 60" signaal.
Niet alle TV-Kaarten kunnen hiermee overweg!

(Ik heb hier ook een Hauppauge PVR150, deze kan ook (nog) geen PAL60 aan).

Misschien is het ook een optie om een kennis te zoeken met een DVD-recorder??
Sommige recorders kunnen ook een PAL60 signaal opnemen.

Verwijderd

Topicstarter
De videorecorder is van Samsung

het is een SV-615X
Er staat op NTSC playback (op het klepje waar de band in gaat) maar of dit echt NTSC of Pal-60 is weet ik dus niet...

Misschien is het ook wel zo dat deze samsung het beeld heel slecht laat zien??? Ik bedoel, als ik een nieuwe DVD recorder koop met bijv. Videoband ingang en DVD ingang (2 in 1 ) dat ik dan nog beter uit ben?
Maar dan moet er wel een recorder zijn die zowel Pal, Pal60 en NTSC ondersteund. Want dan wil ik ook de oude videobanden van PAL (prive opnames) een keer op DVD zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het met deze lite-on dvd recorder mogelijk moeten zijn denken jullie:

http://www.cdrlabs.com/articles/index.php?articleid=29

Mijn vader heeft deze, en deze lijkt ntsc ondersteuning te hebben. Zou het dan werken door de videorecorder aan te zetten en gewoon op opnemen te drukken???

• The_Doman
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:25:
Zou het met deze lite-on dvd recorder mogelijk moeten zijn denken jullie:

http://www.cdrlabs.com/articles/index.php?articleid=29

Mijn vader heeft deze, en deze lijkt ntsc ondersteuning te hebben. Zou het dan werken door de videorecorder aan te zetten en gewoon op opnemen te drukken???
Proberen kan geen kwaad lijkt mij? :)
En vrijwel elke europese VCR met NTSC-playback geeft een PAL60 signaal af, dus dat zal die samsung waarschijnlijk ook wel doen.

• The_Doman
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 12:18:
Misschien is het ook wel zo dat deze samsung het beeld heel slecht laat zien??? Ik bedoel, als ik een nieuwe DVD recorder koop met bijv. Videoband ingang en DVD ingang (2 in 1 ) dat ik dan nog beter uit ben?
Maar dan moet er wel een recorder zijn die zowel Pal, Pal60 en NTSC ondersteund. Want dan wil ik ook de oude videobanden van PAL (prive opnames) een keer op DVD zetten.
Inderdaad is wel verschil tussen de verschillende merken/types DVD/HD recorders bij het omzetten van (vooral) VHS materiaal.
Als je speciaal hiervoor z'n apparaat koopt is belangrijk te letten op de aanwezigheid van een TBC en eventuele ruisonderdukkings opties.
PAl60 blijft wel een lastig punt, veel DVD/HD recorders ondersteunen dit toch nog steeds niet.

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels WERKT HET!!!

De DVD recorder neemt het signaal incl. kleur perfect op.

Enige probleem is: aan de onderkant van het beeld zijn er zo'n 10-20 lijnen aan het storen. Deze zijn geen deel van de video maar staan dus wel op het eindresultaat...

Ik ga dus nu op zoek naar een programma die deze 10-20 lijnen kan deleten/zwarte balk maken.
Liefst zwarte balk ervan maken zodat ik er ondertiteling in kan plaatsen op de computer.

Tips???

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan croppen, met Adobe Premiere ofzo

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Ondertitels,

Kan dat ook met Adobe Premiere...???