.wmv filmpjes doorspoelen / lopen vast

Pagina: 1
Acties:
  • 804 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Matiat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-08-2025
Ik heb een aantal films in .wmv formaat, soms wil ik doorspoelen of de schuifbar verplaatsen dan loopt het filmpje vast en bij sommige programmas gaat de schuifbar naar het begin en stopt hij.

ik heb al via google gekeken, ik had rm-x player geinstaleerd maar deze heeft het zelfde effect als windows media player 10/9 dat hij terugkeert naar het begin.

ik heb ook al in cmd mplayer2.exe geprobeert deze doet het alleen voor de eerste vijf minuten, ga je verder in het filmpje doorspoelen dan gaat de schuifbar weer terug naar het begin.

weet iemand wat ik kan doen om dit te voorkomen
of een programma die wel goed afspeeld ?
alvast bedankt

[ Voor 6% gewijzigd door Matiat op 08-04-2006 12:15 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:24

Outerspace

Admin General Chat
Als je de filmpjes helemaal door laat lopen werken ze dan nog wel? Want anders is het filmpje gewoon stuk.

Wauw, een sig!

• Matiat
Outerspace schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:09:
Als je de filmpjes helemaal door laat lopen werken ze dan nog wel? Want anders is het filmpje gewoon stuk.
ja dan werken ze wel

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08 22:17

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Wellicht een brakke codec?

Maar ik vraag me af hoe dat me wmv zit, aangezien de meeste films in .avi formaat en een bepaalde codec zijn opgeslagen.

Je zou met het programmaatje 'gspot' even kunnen kijken welke codec er wordt gebruikt.

Je hebt toevallig geen codec packs geinstalleerd, of andere programma's (open) draaien als je die wmv's afspeeld?

edit:

Je zou eens bsplayer kunnen gebruiken om die films af te spelen, als er een player is die veel slikt en toelaat dan is het deze wel

[ Voor 22% gewijzigd door Pendaco op 08-04-2006 13:34 ]

• Matiat
Pendaco schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:32:
Wellicht een brakke codec?

Maar ik vraag me af hoe dat me wmv zit, aangezien de meeste films in .avi formaat en een bepaalde codec zijn opgeslagen.

Je zou met het programmaatje 'gspot' even kunnen kijken welke codec er wordt gebruikt.

Je hebt toevallig geen codec packs geinstalleerd, of andere programma's (open) draaien als je die wmv's afspeeld?

edit:

Je zou eens bsplayer kunnen gebruiken om die films af te spelen, als er een player is die veel slikt en toelaat dan is het deze wel
Volgens mij heb ik wel een pack namenlijk Nemo ik weet niet of hij draait, ik instaleer ff je prog en ik kom zo met feedback

edit : Die gspot programma geeft niet een volledige support voor .wmv dit is het enige wat hij heeft kunnen vinden :

35.2 MB (or 36,048 KB or 36,913,808 bytes) / video/x-ms-asf

[ Voor 12% gewijzigd door Matiat op 08-04-2006 14:04 ]

Verwijderd

Het playertje van mpeg4 direct maker gebruik ik altijd om comfortabel in WMVtjes te scrollen.
http://www.artech365.com/mpeg4maker/index.htm

Bij andere players heb ik na scrollen wel direct geluid, alleen beeld duurt soms lang (next keyframe na 20sec of zoiets? )

• Matiat
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:07:
Het playertje van mpeg4 direct maker gebruik ik altijd om comfortabel in WMVtjes te scrollen.
http://www.artech365.com/mpeg4maker/index.htm

Bij andere players heb ik na scrollen wel direct geluid, alleen beeld duurt soms lang (next keyframe na 20sec of zoiets? )
Woohw dit programma is geweldig man het werkt direct Thanks big time dude !

• noguru
  • Laatst online: 29-08-2019
Toch zou het best kunnen dat er wel iets met de wmv's aan de hand is hoor.

Met incomplete downloads of geripte streams heb ik het ook wel eens. Scrollen werkt of helemaal niet of loopt inderdaad op een gegeven moment vast. Wachten helpt dan ook niet. Gewoon afspelen en pauzeren gaat wel goed. Misschien de file-header die niet deugt?

Ik heb dit dus ook met WMP9, met Mplayerclassic echter is er niets aan de hand. (wel snelscroll functie uitzetten)

Door de files met een videoconverter te hercoderen (gewoon zelfde formaat) los ik het definitief op voor alle players.
Pagina: 1