[MySQL] .MYD weg na crash

Pagina: 1
Acties:

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21-02 20:23
Goedemiddag GoT,

Vanochtend is om een nog onbekende reden MySQL vastgelopen, waarbij de posts tabel van het forum is verdwenen. De .frm en .MYI bestanden bestaan nog gewoon (.frm is in orde, .MYI is 6,8 MB groot, dit klopt, maar de data zit toch in de .MYD?)

Op de site van MySQL zelf zijn heel wat tips, opmerkingen enzo terug te vinden, deze hebben echter betrekking op MyIsam tabellen, wat de tabel ook is, maar de tooltjes geven aan dat de tabel géén MyISAM zou zijn. Ook restoren via andere manieren (SQL's RESTORE, .MYI bestand overschrijven) heeft weinig succes, de error "145" ( dat het index bestand beschadigd zou zijn ) blijft terugkomen.

Backups zouden verder ook nog een optie zijn, de meest recente backup is echter van begin februari, en er zouden duizenden posts verloren gaan, dat is zonde.

Iemand een idee?

Verwijderd

Als alleen het index bestand beschadigd is, is het dan niet mogelijk om dit weg te gooien en opnieuw te laten genereren?

Heb je repair table al geprobeerd?

http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/repair-table.html
here is also a USE_FRM mode available for REPAIR TABLE. Use this if the .MYI index file is missing or if its header is corrupted. In this mode, MySQL re-creates the .MYI file using information from the .frm file

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 12:35 ]

• Peter
Het is dus het .MYD bestand dat weg is, en REPAIR TABLE had ik inderdaad al geprobeerd.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
.MYD staat de data inderdaad in, en als die weg is, werken de standaard databaserepairtools niet meer. Wat ik zou proberen is kijken naar gewone data recovery (om verwijderde bestanden van harddisks terug te halen), en op die manier zoveel mogelijk van de file terughalen. Daarna kun je met een databaserepairtool het teruggehaalde bestand zoveel mogelijk repareren.
ik had je op 28 maart een mail gestuurd naar a***me@d*x-ne*****.com, had je die gelezen?

• Peter
Ik zal eens kijken, dat zou niet echt ideaal zijn, gezien de backups toch al redelijk verouderd zijn.

a***me@d*x-ne*****.com is niet echt geldig, probeer peter@ ;)
Uch, die staat hier in m'n profiel, wat fout, sorry.

[ Voor 14% gewijzigd door Peter op 08-04-2006 13:32 ]