[S-ATA HDD] Word niet gezien in BIOS

Pagina: 1
Acties:

• Dozzer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik heb sinds 3 dagen geleden mn server binnegehad van Dell.
Nu wil ik windows erop zetten enzo maar dat kan niet omdat er geen Molex aansluitingen zijn , slechts 2 SATA Power cables en zo'n ding voor je floppy.

Nu dacht ik wel gewoon de HDD in mn eigen computer te doen en zo dan Windows installatie zooi erop te zetten maar hier kom ik echter een probleem tegen.

Ik sluit de HDD net als mn andere 2 gewoon aan zoals het moet.
Vervolgens zet ik de computer aan.
Zie tijden het booten :
Channel 0 , No drives found
Channel 1 , WDC200 Blabla , maar dit is gewoon mn eigen schijf met windows erop.

op channel 0 zou dus de HDD moeten staan , maar die staat er niet.
Ik neem aan dat dit niks met de jumpers te maken heeft aangezien die er niet op zitten, (bij andere 2 wel) dus ik heb al geprobeerd ze op alle 4 de mogelijk heden er op te zetten maar dat mocht ook niet baten. De HDD word wel in de server gezien want zodra die eruit is kan ik bij de Server zn bios zien dat er geen HDD is aangesloten.

Ik vraag me af wat ik verkeerd doe, is de HDD plots overleden ofzo? :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:57

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Je hoeft helemaal niet te spelen met jumpers, sluit die schijf eens aan zonder jumpers.
De jumpers worden alleen gebruikt door de fabrikant, niet door de eindgebruiker.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus die SATA-schijf heb je nu in je eigen computer hangen?

Heb je het bios in je eigen computer afgelopen of-ie aanstaat en dergelijke? Misschien nog een raid-settinkje ofzo?

Die andere schijf in je computer is dat pata of sata?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Dozzer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09-09-2023
zonder doen ze ook niks aangezien er standaard al geen jumperts op zaten , maarja |:(

, en heb 2 PATA en nog 2 SATA , ik maak 1 sata los en gooi die uit de server erin.
In BIOS in deze pc staat verder niks over SATA alleen dat de support voor BIOS dus aan staat

[ Voor 52% gewijzigd door Dozzer op 08-04-2006 11:46 ]