micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Nieuwe computerkunsten gaan toch daadwerkelijk ten koste van de tijd beschikbaar voor oudere technieken? Hoe meer tijd er in het leren van photoshoppen gestoken word, zegmaar, hoe minder er over is voor het met de hand leren tekenen van dingen. Hierdoor worden, dankzij de grotere aandacht voor moderne technieken, nieuwe studenten steeds slechter in de oude technieken.
Tenminste, dat is volgens mij de strekking van het artikel, en in overeenstemming met de titel
? En op welke manier zouden ouderwetse technieken afbreuk doen aan computerkunst? Of, anders geformuleerd: op welke manier gaan ouderwetse technieken ten koste van computerkunst?
'A gaat ten koste van B' betekend namelijk volgens mij dat het A het tweede schade berokkent. De kosten van A zijn B, om het op een andere manier te zeggen.
Tenminste, dat is volgens mij de strekking van het artikel, en in overeenstemming met de titel
'A gaat ten koste van B' betekend namelijk volgens mij dat het A het tweede schade berokkent. De kosten van A zijn B, om het op een andere manier te zeggen.
Met JHS. Om de overvolprezen Van Dale er maar weer eens bij te pakken (je betaalt die 160 euro niet voor niets):
Maar inderdaad: mijn eerste associatie was ook dat er iets was omgekeerd. De verbinding zelf werkt gewoon eenvoudig verwarring in de hand, maar klopt als een bus.ten koste van …
veelal met de gedachte dat de genoemde prijs (eig. of fig.) ongaarne betaald wordt
ten koste van grote opofferingen
het gaat ten koste van zijn gezondheid
ten koste van de waarheid
zó dat de waarheid daarbij wordt te kort gedaan
ten koste van zijn leven
met opoffering daarvan
geestig zijn ten koste van iemand
zó dat de genoemde er bespottelijk door wordt gemaakt[
ingejanse.nl: dingen die ik doe
Als het verwarring in de hand werkt, waarom wordt het dan niet aangepast?quinone schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:17:
Maar inderdaad: mijn eerste associatie was ook dat er iets was omgekeerd. De verbinding zelf werkt gewoon eenvoudig verwarring in de hand, maar klopt als een bus.
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Alhoewel het feit dat * JHS er in verwarring door wordt gebracht wel wat zegt, is het volgens mij toch wel een volkomen normale en geaccepteerde Nederlandse uitdrukking, en mag er in mijn ogen wel van worden uitgegaan dat dit niet al te veel verwarring in de hand werkt?Zwerver schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:41:
[...] Als het verwarring in de hand werkt, waarom wordt het dan niet aangepast?
Nou, als ik het lees klinkt het ook alsof de computerkost eronder lijdt...
Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer
Zelfde hier, zou eigenlijk anders om moeten zijn.Zwerver schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:22:
Nou, als ik het lees klinkt het ook alsof de computerkost eronder lijdt...
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Ah, nu snap ik het
Geen van Dale hier, dus ik snapte het al niet. Wel verwarrend zeg
micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©
Verwijderd
Als het om computerkunst gaat dan is Yoichiro Kawaguchi de man natuurlijk ! Echt een toppertje !
Goede reden om een topic na een maand weer omhoog te schoppen
.
Professioneel Hyves-weigeraar
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()