Toon posts:

Internet niet op alle accounts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerste, ik hoop dat dit topic hier goed staat. Ik heb de policy gelezen en ik denk dat dit het goede subforum is.

Het probleem is dat Internet niet bij alle Windows-accounts werkt. Als je bij account 1 (die het gewoon doet) inlogt op internet en dan jezelf aanmeld bij account 2 werkt alles prima. Als je gelijk inbelt bij account 2 kan je wel inbellen maar geeft Explorer de melding "kan pagina niet vinden".
Ik neem aan dat het gewoon ergens een instelling is, maar ik kan geen instelling vinden die niet overeen komt.

Iemand misschien een tip?

Het gaat om ADSL van Planet, en de pc draait op XP.

Alvast bedankt!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Vergelijk je ip instellingen eens onder beide users:

START | RUN... | cmd | ipconfig /all

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.
Ik ben nu niet bij die computer maar ik zal het proberen.

Bedankt!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Welk adsl-modem heb je?
Heb je die pc draadloos of met een kabel verbonden?
Als je een draadloze verbinding hebt, welke netwerkkaart heb je daarvoor?
Ik heb dit probleem nl. ook eens bij iemand gehad die een draadloze verbinding had tussen zijn pc en modem. Helaas weet ik zo even niet meer wat ik toen gedaan had. Ik weet wel nog dat het iets vrij simpels was.

Verrek.. Ik weet het weer denk ik.. Die persoon gebruikte de software van de netwerkkaart (was een speedtouch nogiets wireless usb ding) en die software gaf problemen in combinatie met gebruikers die een account met beperkte rechten hadden. De software had ik dus verwijderd en via de draadloze configuratiezooi van Windows de verbinding ingesteld en alles werkte perfect. Kerel probeerde een paar dagen daarna weer de software te installeren en toen had hij zijn probleem weer terug (ook al had ik hem duidelijk gezegd dat ie die software niet meer moest installeren) en dus kon ik de software weer gaan verwijderen en de verbinding weer goed instellen.

[ Voor 60% gewijzigd door FlipFluitketel op 08-04-2006 12:25 ]

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat niet om een draadloze verbinding.
De modem is een Alcatel Speedtouch USB geval.

Bedankt voor de tip in ieder geval. Ik zal even naar de rechten van de accounts kijken, misschien ligt het toch daar aan.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 19:59

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Welke speedtouch is het dan precies? Die groene rog of dat kleinere rode ding?
Sowieso (als je het nog niet geprobeerd hebt) eens de nieuwste drivers daarvan gebruiken.
Sinds wanneer heb je dit probleem of heb je het altijd al gehad?

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Het is de groene.
Ik heb het probleem sinds ik de schijf heb geformatteerd.
Het is inderdaad wel een idee om de nieuwste drivers te downloaden, ik heb volgens mij gewoon de driver van de cd gebruikt.

Het probleem is dat ik pas vanavond weer bij die pc ben (pc van mijn vriendin).

Bedankt voor je hulp!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net even de IP-adressen gecontroleerd en deze zijn inderdaad niet hetzelfde. Ze liggen niet eens in dezelfde range (81...... en 172.....)
Ik heb weinig verstand van zo'n Speedtouch geval dus ik vraag me af wat hier de oorzaak van is.
Het modem geeft toch automatisch IP-adressen? Ik heb de modem al aan en uit geschakeld maar dat helpt ook niet (er zit niet echt een reset-knop op?).

Iemand een tip?

EDIT: Hij doet het al. Wat ik precies gedaan heb weet ik niet, bedankt in ieder geval.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 22:21 ]

Verwijderd

Met zo'n speedtouch USB modem moet je een inbelverbinding opzetten om contact te krijgen met je adsl. Het feit dat je bij het andere account een 172.x.x.x adres kreeg geeft aan dat er waarschijnlijk iets was met de username en password.
Waarschijnlijk zat daar dus je probleem in (of in de authenticatie opties)
Pagina: 1