Pinnacle PCTV 110i beeld en geluid niet synchroon

Pagina: 1
Acties:
  • 1.530 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• steekas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01-2022
Ik ben in het bezit van een pinnacle pctv 110i.
Als ik tv kijk werkt alles uitstekend zoals het hoort.

Echter als ik nu een programma opneem (via direct opnemen of geprogrammeerd) loopt het beeld en geluid niet synchroon met elkaar.
Wat mij ook opvalt is dat als ik bijvoorbeeld een opname programmeer van 5 minuten er maar 3minuut en een aantal seconden is opgenomen. (dit varieert enorm)

Neem ik nu een opname die langer duurt bijvoorbeeld 20 minuten dat is er hoogstens 4 minuten opgenomen.

Uit voorzorg heb ik windows opnieuw geinstaleerd en het getest met alleen nieuwste videokaart,geluidskaart drivers en de nieuwste versie van pinnacle (3.4)
Dit gaf ook niet het gewenste resultaat.

Mijn computer bestat uit een Asus P5AD2-premium een P4 3 GHZ met 1 GB ram.
Verder voorzien van een 200 GB SATA Maxtor schijf en nog 2*120 GB schijf (NIET IN RAID).

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:19
Ik heb hetzelfde probleem, en heb helaas geen oplossing kunnen inden tot dusver.

Ik draai live TV onder Vista Media Center, en de eerste minuten gaat het nog goed,
maar na verloop van tijd loopt de video voor op de audio, heel irritant.

Ik gebruik de volgende harware, en alle drivers zijn up to date.
TV kaart: Pinnacle PCTV Analog Pro 110i
Mobo: Gigabyte GA-MA69GM-S2H
Video: Onboard Ati X1250

Het geluid gaat via de onboard soundcard naarde tv toe, en de video via de onboard S-video.
het is al een oud beestje, die TV, maar dat zou niks uit mogen maken lijkt mij.

Heeft iemand hier al een oplossing kunnen vinden?

• ljo13
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik heb net hetzelfde probleem. Ik werk met een Pinnaccle PCTV 320cx en ook hier lopen het beeld en het geluid niet gelijk. Ik heb ondertussen al 3 verschillende besturingssystemen geprobeerd (windows XP, vista en nu de bèta van win7) maar het heeft allemaal geen effect. Vermoedelijk ligt het dus aan de drivers van pinnaccle. Wat wel vreemd is want ik het een jaar lang nergens problemen mee gehad.

https://smarthome-fixer.be