Nieuw geheugen: bad checksum error bios

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Beste tweakers:

Vorige week heb ik een nieuw reepje geheugen gekocht (512mb pc3200 value select) dit wou ik in mijn Aopen moederbord zetten, geen probleem dacht ik. Werkte ook lekker (even opgestart om te kijken) Daarna wilde ik het oude geheugen (256mb pc 2100) erbij zetten. dit deed hij heel even.. maar de comp sprong uit. Naja is niet te combineren dit dacht ik. Toen ik weer het oude geheugen eruit had gehaald kreeg i kde volgende error:

Bios checksum error.

Hierna het oude gheugen er weer ingezet, Nada zelde probleem.

Nu ben ik al een paar dagen aan het zoeken naar een oplossing ( GoT, google, troubleshooting etc)
maar niets werkt (bios flash)

Hebben jullie enig idee wat hier aan de hand is of wat er is gebeurd KAN zijn?
Ik denk zelf aan het mobo -> maar vind het onwaarschijnelijk dat ie kapot is door de combo pc2100 en pc3200.

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Kan je niet gewoon he tbios in gaan, saven, en dan weer booten?

Bad checksum krijg je wel aker als je verkeerd afsluit of nieuwe hardware installed

Heeft ook een computer!

• ThatsHollywood
  • Niet online
nee bios is helaas totaal onbereikbaar:(

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
En als je weer die PC3200 erin zet? En dan de BIOS ingaat en de boel saved? Of gewoon je BIOS resetten?

• ThatsHollywood
  • Niet online
The__Virus schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:37:
En als je weer die PC3200 erin zet? En dan de BIOS ingaat en de boel saved? Of gewoon je BIOS resetten?
Helaas, bij elk beide geheugen modules zelfde error. bij vraagt na de checksum error om een diskette en daarna is er niets meer mee te doen als aanvulling op ts: harde reset voor mobo ook geprobeert ( mobo batterij eruit)

Verwijderd

Je hebt een corrupt BIOS. Enige wat je kunt doen is vanaf de PC vanaf waar je dit topic hebt getikt het BIOS downloaden, op een flop zetten en die flop in de computer stoppen die het probleem geeft :)

edit:
Oja, ik zou daarna niet meer proberen die 256MB erbij te zetten :P Los van of het wel of niet werkt, al je geheugen zal dan op PC2100 moeten draaien (tenzij je het wil slopen) wat waarschijnlijk een negatievere impact heeft dan die extra 256MB.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 11:47 ]

Pagina: 1