Met tv-kaart geen beeld op tv

Pagina: 1
Acties:

• Hbeez
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-10-2025
Ik heb onlangs een tv-kaart gekregen, de PCTV RAVE van Pinnacle. Deze wil ik gebruiken om beeld van m'n pc op m'n tv te zien, zodat ik bv. een film die op m'n pc staat af kan spelen op m'n tv.

Om de tv-kaart te installeren heb ik Pinnacle PCTV gedownload, daar zit een programmaatje bij genaamd PCTV Vision maar daarmee kun je alleen tv kijken op je pc. Ik heb een ati videokaart, een tv instellen als tweede monitor heeft geen nut want het output-signaal moet via m'n tv-kaart gaan.

De S-video kabel - die in m'n tv-kaart zit - heb ik samen met de audio-kabels aangesloten op een scart-blokje dat in de tv zit. Volgens mij klopt het qua hardware allemaal, maar ik snap niet hoe ik het beeld van m'n pc nu naar m'n tv kan krijgen. Hoe kan ik voor mekaar krijgen?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

En tv kaart is juist *bedoeld* om TV te kijken op je pc, wat jij ermee wilt doen kan niet. Je zult een Videokaart moeten kopen met TV-out om hetgeen te bereieken wat jij wilt/.

• royco_100
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:29

royco_100

Enthousiaste Tweaker

Wat voor videokaart heb je nu? en waarom moet het output signaal via de tv kaart gaan?

• Hbeez
Wat een domme vraag van mij dan.. :+

Maar ik vind het dan zo vreemd dat er een S-video aansluiting zit op de tv-kaart, ik dacht dat ik daarmee wel het beeld van m´n pc naar m´n tv kon brengen. Het vervelende is dat mijn videokaart (de X1900XT) wel vivo ondersteunt, maar dat ik geen kabels kan vinden die op die poort passen. Een gewone S-video kabel past er niet op nml..

Het beeld wou ik via de tv-kaart laten gaan omdat je een S-video kabel overal kunt kopen, en ik ben gisteren langs 7 winkels gegaan om een kabeltje te vinden voor m'n videokaart maar hij was nergens te koop. :'(

[ Voor 23% gewijzigd door Hbeez op 08-04-2006 10:29 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:50

Dark

who tweaked the light?

de s-video op de tvkaart is meestal een video ingang, hierop kan je dus een camera of andere videobron aansluiten...

bij je grafische kaart zal ongetwijfeld een speciale plug zitten met verloopjes naar een aantal verschillende signaal soorten, de kaart heeft namelijk niet genoeg ruimte op de achterkant om alle soorten pluggen te accomoderen, dus meestal zit er een speciaal soort plug op en krijg je bij de kaart een verloop snoertje geleverd...

• Hbeez
Dark schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:33:
bij je grafische kaart zal ongetwijfeld een speciale plug zitten met verloopjes naar een aantal verschillende signaal soorten, de kaart heeft namelijk niet genoeg ruimte op de achterkant om alle soorten pluggen te accomoderen, dus meestal zit er een speciaal soort plug op en krijg je bij de kaart een verloop snoertje geleverd...
Ohja! :D

Ik heb een plug gevonden die erop past. Aan de andere kant van de plug zitten een rode, groene en blauwe kabel die eindigen in een ´opening´ die nog het meest lijken op een composite-ingang. Zouden dit kabels zijn voor hdtv? :?

[ Voor 10% gewijzigd door Hbeez op 08-04-2006 10:52 ]

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 17:50

Dark

who tweaked the light?

ik kijk net ff wat er zoal bij zou moeten zitten, aannemend dat het de kaart uit je sig is.

oa:
# 9-pin mini-DIN to Component dongle
# 9-pin mini-DIN to Composite/S-Video dongle

ik denk dat je nu die 1e te pakken hebt, maar er moet er dus nog 1 zijn met wat andere plugjes eraan... nog even goed zoeken dus.

• Hbeez
Hartstikke bedankt Dark (en anderen)! :)
Pagina: 1