Toon posts:

[XP] Windows is mijn settings kwijt, programmas weg e.d.*

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
sorry, voor de rare topicnaam, ik wist geen betere

Vanmorgen, toen ik mijn computer opstartte, deed ik inloggen op m'n account. Hij bleef vasthangen bij het welkom scherm. Daarna nog eens geprobeert, hetzelfde. Toen ben ik de bios ingegaan, maar heb niks veranderd, alleen om even te kijken of daar iets bijstond van accounts.

Ik reboote dus weer, de computer starte ook weer normaal. Maar m'n bureaublad zag er op het eerste gezicht heel raar ut. Blauwe achtergrond, met normale windows XP theme. Normaal heb ik dus het vista theme met een custom background.

Ook toen ik op start drukte zag ik geen programa's in de lijst staan, ook msn enzo doet het niet, ik zie wel dat firefox het wel nog doet, waarschijnlijk ook nog een paar andere programma's. Het lijkt net alsof ik met een guest account ben ingelogt maar ik kan wel gewoon alle gebruikers aanpassen.

Ook is me opgevallen dat m'n vista theme er nog half opzit, zoals lettertype, maten en kleuren.

Ik heb niks veranderd nadat ik gister op de computer ben geweest, toen ie het nog normaal deed. Heeft iemand hier een idee van?

Verwijderd

probeer eens een systeemherstel, dit lijkt er op dat er iets verkeerd is gelopen en hij nu opstart in safe-mode.

Onder safe-mode kun je slechts bepaalde programma's starten (waaronder firefox), en ja de kleuren en resolutie kan allemaal veranderen.

Kijk hier anders eens....

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 08:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
dat over safe mode kan best waar zijn, maar m'n systeemherstel ziet alleen een herstelpunt van vandaag, 09:10.. ook de andere maanden hebben geen herstelpunten. Kan ik de computer ook handmatig in normale modus laten opstarten?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Klinkt alsof je profiel corrupt is gegaan - begin eens even met een nieuwe, verse account aan te maken en log daar eens mee in. Kan je dan zaken instellen zoals je het gewend was (bv. je themes)?

Staat er interessante dingen in je eventlog? :)

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik niet veel downtime van mn computer kan veroorloven hem ik meteen maar de windows disc erin gedaan, niet alleen vanwege dit probleem maar ook omdat het niet meer zo goed liep. Alleen bij de nieuwe windows heb ik de resolutie op 1600x1200 gezet, (om het eens te testen).. maar mijn monitor kan het dus niet aan, het beeld wordt zwart en hij gaat ook niet meer terug zoals ie normaal na een paar seconden doet. Kan ik dit ook nog veranderen van buitenaf of met een paar sneltoetsen?

Ook staan er nu 2 windows versies op, hoe verwijder ik die?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Maar waarom open je dan een topic als je toch besluit direct te formatteren - dan heeft dit natuurlijk geen enkele nut he ;)

Je andere vragen zijn al zo vaak voorbij gekomen dat ik je aanraad even de search te gebruiken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.