Crossfire, videokaart in Slot2 blijft full speed draaien

Pagina: 1
Acties:
  • 427 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb net een nieuwe PC gebouwd met een Asus A8R32-MVP Deluxe moederbord en 2 videokaarten de Asus X1900XT Crossfire en de Asus X1900XTX alleen heb ik een probleempje.

Als ik de PC opstart dan gaan beide coolers van de videokaart direct in stofzuiger modus, na een paar sec gaat de master cart gewoon draaien maar de XTX blijft gewoon full speed draaien (zit in slot 2) en dan zit ik alleen nog maar in de bios ik heb namelijk nog geen besturing systeem geïnstalleerd. Ik heb wat dingen getest het ligt ieder geval niet aan de XTX kaart omdat als ik de master cart in slot 2 doe (waar die officieel niet in moet) doet die het ook, de XTX zit dan in slot 1. Als ik 1 kaart in slot 1 of 2 doe gaat die ook gewoon na een paar sec gewoon draaien dus alleen bij 2 kaarten gaat de videokaart in slot 2 full speed draaien.

Heeft iemand dit probleem ook, of hoe kan ik dit oplossen.
Ik weet dus nog niet wat die in windows doet daar ben ik helaas nog niet aan toe gekomen, heb hem namelijk eerst goed in elkaar gezet (kabels weg werken en bitumen inbouwen etc.)

In het kort, als ik 2 videokaarten in de pc heb gaat de cooler van de videokaart die in PCIe slot 2 zit constant full speed draaien de videokaart in slot 1 gaat naar een paar sec normaal (zacht) draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:32
Ik zou er ff een OS op pleuren met drivers, wellicht dat het dan wel goed gaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

Ja mooie post catch ;)

Dat kan je later softwarematig nog altijd anders instellen. Als je oog hebt op Windows dan is Rivatuner de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Bedankt voor jullie antwoorden in windows met drivers geïnstalleerd was alles al opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129961

Ben wel benieuwd naar je 3D mark scores :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171689

kzou zeggen 12k+ als dat ook geen probjes geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnB
  • Laatst online: 17-03 20:11
Pimpimmers20 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 04:34:
Ik heb net een nieuwe PC gebouwd met een Asus A8R32-MVP Deluxe moederbord en 2 videokaarten de Asus X1900XT Crossfire en de Asus X1900XTX .
Asus X1900XT is dus de master? Gaat de Asus X1900XTX dan niet op dezelfde speeds lopen als de Asus X1900XT ? Of is dit alleen bij Nvidia SLI het geval.

[/Edit]
Zal eerst hier maar es lezen.

[ Voor 6% gewijzigd door JohnB op 09-04-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 14:32
Anoniem: 58485 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 07:07:
Ja mooie post catch ;)

Dat kan je later softwarematig nog altijd anders instellen. Als je oog hebt op Windows dan is Rivatuner de oplossing.
Het werkte wel anders :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimpimmers
  • Niet online
Winnetou schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:26:
[...]

Asus X1900XT is dus de master? Gaat de Asus X1900XTX dan niet op dezelfde speeds lopen als de Asus X1900XT ? Of is dit alleen bij Nvidia SLI het geval.

[/Edit]
Zal eerst hier maar es lezen.
Nee beide werken op hun eigen speed zie hier uit de ATI FAQ

* What happens when your CrossFire Edition card and and a compatible standard Radeon (CrossFire Ready) graphics card have different clock speeds?

A. Both cards will continue to operate at their individual clock speeds.

Maar dit is niet zo als de 2 kaarten niet het zelfde aantal pipelines heeft.

* What happens when you pair a 12-pipe CrossFire Edition card with a 16-pipe card?

A. In this scenario both cards will operate as 12-pipe cards while in CrossFire mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

418O2 schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:29:
[...]

Het werkte wel anders :Z
Ja oke :P

Maar het had ook gewoon via rivatuner gekund natuurlijk als er een os opstond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 10:45
Het probleem is dat bij het starten van de pc. Je moederbord 1 kaart kiest om te gebruiken. In dit geval de Mastercard. De andere kaart doorloopt daardoor zijn bios niet. En blijft voluit draaien tot dat i on windows komt. Dan initialiseerd windows de bios van de 2e kaart en gaat de fan control wel aan.

Oplossing 2x Accelero X2 er op gooien en dan heb je nooit meer herrie :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:02
lezen is ook een kunst

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Pagina: 1