Hey tweakers,
Ik heb vandaag m'n onderdelen binnen van m'n nieuwe pc, namelijk:
AMD Athlon 64 X2 3800+
MSI RD480 Neo2
OCZ 1GB(2×512MB) Platinum DDR400
XFX GeForce FX5200 128MB PCI
Samsung Spintpoint P120 250GB S-ATA
NEC ND4570 DVD-RW DL
Thermaltake Big Typhoon
Zalman VF700Cu LED
Thermaltake Matrix (ATX)
Enermax Liberty 500W
Na het in elkaar zetten heb ik op de powerknop gedrukt, reboot menu etc. Maar hij start niet op, nadat hij in safe mode Windows XP (van een extra 80GB hdd die ik erbij heb gedaan) probeert te starten reboot hij weer. Ik dacht van de verhelp ik later wel, dus ik ben ff de BIOS in gedoken. Ik kwam bij de klokfrequentie-opties van MSI, de zogenaamde "MSI CoreCell". Ik heb in de BIOS m'n geheugen veranderd naar 1T, de CPU overclockt naar 2100MHz en de hoofd videoingang veranderd van PCI-e naar PCI. Dit was oké. Ik sloeg de instellingen op en ik rebootte de pc, was geen probleem, dus ik duik de BIOS in om de frequentie nog iets te verhogen, ik heb in stapjes van 50MHz (om de 2 minuten kijken hoe warm de CPU was, maar dit was met m'n legadarische Tyfoonkoeler beduidend laag) de frequentie verhoogt naar 2350MHz, dit was niet erg, applied en toen ben ik 2400MHz gaan proberen, maar toen ik de instellingen opsloeg rebootte hij niet, maar gaf de monitor geen signaal. PROBLEEM!
-Wat ik heb geprobeert!:
-De CPU vervangen met een AMD64 3000+, zelfde resultaat.
-De X2 3800+ in een andere pc gedaan, CPU-Z gaf gewoon de stock snelheid aan de CPU-clocks waren gewoon gereset.
-De koeler opnieuw monteren.
-Rebooten zonder en daarna met CPU.
-Rebooten zonder en daarna met Videokaart.
-Alle stekkertjes eruit gehaalt en weer opnieuw erin gedaan.
Tot nu toe heeft niks geholpen, iemand die een oplossing heeft?
Ik heb vandaag m'n onderdelen binnen van m'n nieuwe pc, namelijk:
AMD Athlon 64 X2 3800+
MSI RD480 Neo2
OCZ 1GB(2×512MB) Platinum DDR400
XFX GeForce FX5200 128MB PCI
Samsung Spintpoint P120 250GB S-ATA
NEC ND4570 DVD-RW DL
Thermaltake Big Typhoon
Zalman VF700Cu LED
Thermaltake Matrix (ATX)
Enermax Liberty 500W
Na het in elkaar zetten heb ik op de powerknop gedrukt, reboot menu etc. Maar hij start niet op, nadat hij in safe mode Windows XP (van een extra 80GB hdd die ik erbij heb gedaan) probeert te starten reboot hij weer. Ik dacht van de verhelp ik later wel, dus ik ben ff de BIOS in gedoken. Ik kwam bij de klokfrequentie-opties van MSI, de zogenaamde "MSI CoreCell". Ik heb in de BIOS m'n geheugen veranderd naar 1T, de CPU overclockt naar 2100MHz en de hoofd videoingang veranderd van PCI-e naar PCI. Dit was oké. Ik sloeg de instellingen op en ik rebootte de pc, was geen probleem, dus ik duik de BIOS in om de frequentie nog iets te verhogen, ik heb in stapjes van 50MHz (om de 2 minuten kijken hoe warm de CPU was, maar dit was met m'n legadarische Tyfoonkoeler beduidend laag) de frequentie verhoogt naar 2350MHz, dit was niet erg, applied en toen ben ik 2400MHz gaan proberen, maar toen ik de instellingen opsloeg rebootte hij niet, maar gaf de monitor geen signaal. PROBLEEM!
-Wat ik heb geprobeert!:
-De CPU vervangen met een AMD64 3000+, zelfde resultaat.
-De X2 3800+ in een andere pc gedaan, CPU-Z gaf gewoon de stock snelheid aan de CPU-clocks waren gewoon gereset.
-De koeler opnieuw monteren.
-Rebooten zonder en daarna met CPU.
-Rebooten zonder en daarna met Videokaart.
-Alle stekkertjes eruit gehaalt en weer opnieuw erin gedaan.
Tot nu toe heeft niks geholpen, iemand die een oplossing heeft?
5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD