Monitor geeft geen signaal na PC overclock.

Pagina: 1
Acties:
  • 1.017 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-05 13:32
Hey tweakers,

Ik heb vandaag m'n onderdelen binnen van m'n nieuwe pc, namelijk:

AMD Athlon 64 X2 3800+
MSI RD480 Neo2
OCZ 1GB(2×512MB) Platinum DDR400
XFX GeForce FX5200 128MB PCI
Samsung Spintpoint P120 250GB S-ATA
NEC ND4570 DVD-RW DL
Thermaltake Big Typhoon
Zalman VF700Cu LED
Thermaltake Matrix (ATX)
Enermax Liberty 500W

Na het in elkaar zetten heb ik op de powerknop gedrukt, reboot menu etc. Maar hij start niet op, nadat hij in safe mode Windows XP (van een extra 80GB hdd die ik erbij heb gedaan) probeert te starten reboot hij weer. Ik dacht van de verhelp ik later wel, dus ik ben ff de BIOS in gedoken. Ik kwam bij de klokfrequentie-opties van MSI, de zogenaamde "MSI CoreCell". Ik heb in de BIOS m'n geheugen veranderd naar 1T, de CPU overclockt naar 2100MHz en de hoofd videoingang veranderd van PCI-e naar PCI. Dit was oké. Ik sloeg de instellingen op en ik rebootte de pc, was geen probleem, dus ik duik de BIOS in om de frequentie nog iets te verhogen, ik heb in stapjes van 50MHz (om de 2 minuten kijken hoe warm de CPU was, maar dit was met m'n legadarische Tyfoonkoeler beduidend laag) de frequentie verhoogt naar 2350MHz, dit was niet erg, applied en toen ben ik 2400MHz gaan proberen, maar toen ik de instellingen opsloeg rebootte hij niet, maar gaf de monitor geen signaal. PROBLEEM!

-Wat ik heb geprobeert!:
-De CPU vervangen met een AMD64 3000+, zelfde resultaat.
-De X2 3800+ in een andere pc gedaan, CPU-Z gaf gewoon de stock snelheid aan de CPU-clocks waren gewoon gereset.
-De koeler opnieuw monteren.
-Rebooten zonder en daarna met CPU.
-Rebooten zonder en daarna met Videokaart.
-Alle stekkertjes eruit gehaalt en weer opnieuw erin gedaan.

Tot nu toe heeft niks geholpen, iemand die een oplossing heeft?

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 13:25
What about resetting the CMOS :Y) ?

Damn dit had je moeten weten :9

(Waarom clock je überhaupt je bak over terwijl je nieteens in Windows kunt komen :X 8)7)
(En waarom koop je een VGA Koeler die nog duurder is dan je VGA :X 8)7)

[ Voor 93% gewijzigd door EyeWitness op 08-04-2006 00:35 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Chrono Trigger schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:11:
Hey tweakers,

Ik heb vandaag m'n onderdelen binnen van m'n nieuwe pc, namelijk:

AMD Athlon 64 X2 3800+
MSI RD480 Neo2
OCZ 1GB(2×512MB) Platinum DDR400
XFX GeForce FX5200 128MB PCI
Samsung Spintpoint P120 250GB S-ATA
NEC ND4570 DVD-RW DL
Thermaltake Big Typhoon
Zalman VF700Cu LED
Thermaltake Matrix (ATX)
Enermax Liberty 500W

Na het in elkaar zetten heb ik op de powerknop gedrukt, reboot menu etc. Maar hij start niet op, nadat hij in safe mode Windows XP (van een extra 80GB hdd die ik erbij heb gedaan) probeert te starten reboot hij weer. Ik dacht van de verhelp ik later wel, dus ik ben ff de BIOS in gedoken. Ik kwam bij de klokfrequentie-opties van MSI, de zogenaamde "MSI CoreCell". Ik heb in de BIOS m'n geheugen veranderd naar 1T, de CPU overclockt naar 2100MHz en de hoofd videoingang veranderd van PCI-e naar PCI. Dit was oké. Ik sloeg de instellingen op en ik rebootte de pc, was geen probleem, dus ik duik de BIOS in om de frequentie nog iets te verhogen, ik heb in stapjes van 50MHz (om de 2 minuten kijken hoe warm de CPU was, maar dit was met m'n legadarische Tyfoonkoeler beduidend laag) de frequentie verhoogt naar 2350MHz, dit was niet erg, applied en toen ben ik 2400MHz gaan proberen, maar toen ik de instellingen opsloeg rebootte hij niet, maar gaf de monitor geen signaal. PROBLEEM!

-Wat ik heb geprobeert!:
-De CPU vervangen met een AMD64 3000+, zelfde resultaat.
-De X2 3800+ in een andere pc gedaan, CPU-Z gaf gewoon de stock snelheid aan de CPU-clocks waren gewoon gereset.
-De koeler opnieuw monteren.
-Rebooten zonder en daarna met CPU.
-Rebooten zonder en daarna met Videokaart.
-Alle stekkertjes eruit gehaalt en weer opnieuw erin gedaan.

Tot nu toe heeft niks geholpen, iemand die een oplossing heeft?
Ten eerste moet je windows XP opnieuw installeren als je belangrijke dingen van een pc vervangt. Anders zal hij inderdaat vast lopen bij bij opstrarten.

En om weer beeld te krijgen zul je even je bios moeten resetten.

• Chrono Trigger
Deze Vk, is tijdelijk tot me X1900XTX komt, BIOS resetten kan toch door een CPU-switch of een reboot met en zonder geheugen?

5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

nee, daar heb je de clear cmos jumper voor. maar dat staat allemaal netjes in het boekje van je mobo, maw: rtfm!!

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

• Chrono Trigger
Ty. Even kijken.

• Chrono Trigger
Opgelost. Slotje a.u.b. Bedankt nog voor de reacties.

Verwijderd

Hoe heb je het voor mekaar gekregen dan? Ik krijg ook geen beeld..

• Chrono Trigger
CMOS Reset ;). Je JBAT jumper moet je op 2-3 zetten en dan weer terug op 1-2. Ik heb overigens nog een probleem. Ik wilde Windows XP Pro 2 installeren, maar tijdens de installatie gaf hij aan dat er geen harddisk was. Ik rebootte en ik zag in de BIOS dat er geen Harddisk en CD-DVD-Drive was. Ik drukte daarna de S-ATA en de IDE kabeltjes iets aan en toen konden ze wel gedetect worden. Toen ik daarna bootte kwam er na de MSI Core Cell scherm alleen nog maar een laadteken, dat heb ik nu elke keer als ik opstart :?.

Verwijderd

Ik denk dat een CMOS reset bij mij weinig zin heeft, aangezien de pc nog nooit is aangeweest..

• Chrono Trigger
Dan moet je kijken of je VGA kabel wel goed vast zit.

Verwijderd

Chrono Trigger schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:12:
Dan moet je kijken of je VGA kabel wel goed vast zit.
Ik heb geen kabeltje aan mn VGA.. gewoon AGP.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
VGA is ook eigenlijk een verkeerde benaming ;). Wat hij bedoelt is of je je stroomconnector (4 pins) wel aan je kaart hebt gedaan, gezien jouw reactie gok ik van niet ;).

• Chrono Trigger
Chrono Trigger schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 18:04:
Ik heb overigens nog een probleem. Ik wilde Windows XP Pro 2 installeren, maar tijdens de installatie gaf hij aan dat er geen harddisk was. Ik rebootte en ik zag in de BIOS dat er geen Harddisk en CD-DVD-Drive was. Ik drukte daarna de S-ATA en de IDE kabeltjes iets aan en toen konden ze wel gedetect worden. Toen ik daarna bootte kwam er na de MSI Core Cell scherm alleen nog maar een laadteken, dat heb ik nu elke keer als ik opstart :?.

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Chrono je hoeft jezelf niet te quoten hoor!

• Chrono Trigger
Dat was, omdat niemand meer een antwoord post en mijn vraag dan over het hoofd gezien zou worden. Ik moet dit overigens met spoed oplossen dus nogmaals:
Ik heb overigens nog een probleem. Ik wilde Windows XP Pro 2 installeren, maar tijdens de installatie gaf hij aan dat er geen harddisk was. Ik rebootte en ik zag in de BIOS dat er geen Harddisk en CD-DVD-Drive was. Ik drukte daarna de S-ATA en de IDE kabeltjes iets aan en toen konden ze wel gedetect worden. Toen ik daarna bootte kwam er na de MSI Core Cell scherm alleen nog maar een laadteken, dat heb ik nu elke keer als ik opstart

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ik zou dus niet weten wat die core cell inhoudt, maar veel van jouw problemen zijn gewoon op te lossen door te googlen, en horen imho niet op dit forum thuis, omdat het gewoon basiskennis is...
Ik weet dus geen oplossing, en ik heb ook geen zin om te zoeken naar wat dat core cell scherm precies inhoudt...

Maar nogmaals, gebruik google wat vaker, en doe wat basiskennis op. Kijk dat je niet weet dat een CMOS reset nodig is (wat dus toch wel van belang is bij overclocken), is 1 ding, maar als je dan vervolgens gaat vragen hoe je het doet is natuurlijk echt lui. Een CMOS reset howto is zo op te zoeken op google...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• Chrono Trigger
LiquidT_NL schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:04:
Ik zou dus niet weten wat die core cell inhoudt, maar veel van jouw problemen zijn gewoon op te lossen door te googlen, en horen imho niet op dit forum thuis, omdat het gewoon basiskennis is...
Ik weet dus geen oplossing, en ik heb ook geen zin om te zoeken naar wat dat core cell scherm precies inhoudt...

Maar nogmaals, gebruik google wat vaker, en doe wat basiskennis op. Kijk dat je niet weet dat een CMOS reset nodig is (wat dus toch wel van belang is bij overclocken), is 1 ding, maar als je dan vervolgens gaat vragen hoe je het doet is natuurlijk echt lui. Een CMOS reset howto is zo op te zoeken op google...
Lees anders ff de topic, ik heb al een CMOS reset gedaan, en ik gebruik dagelijks google, dus zeg niet dat ik geen "ervaring" heb op dingen op google op te zoeken. Dat is overigens erg lastig, dit had ik namelijk al gedaan, maar om dingen op te zoeken over mijn probleem heeft zelfs na 20 minuten zoeken geen resultaat. Vandaar dat ik het vraag, de MSI CoreCell scherm is overigens gewoon de opstartscherm van MSI.

Verwijderd

Misschien ff in je bios dat core cell uitzetten alst kan?
Boot is met alleen je hd en cdrom eraan.
Probeer het is met een andere hd (ide)

• Chrono Trigger
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:11:
Misschien ff in je bios dat core cell uitzetten alst kan?
Boot is met alleen je hd en cdrom eraan.
Probeer het is met een andere hd (ide)
Geprobeert, Core Cell kan niet uitgeschakeld worden en met een IDE hdd geeft hij een error weer als hij Windows opstart (die op die hdd al geïnstalleerd stond), een blauw scherm met allemaal witte tekens een codes, hij komt overigens te kort in beeld om te lezen wat eer staat. Als ik in veilige modus opstart reboot hij.

Edit Update: Na Quick Boot Disabled te hebben vertoont hij voor de wacht scherm met de flikkerende "_"-teken een fractie van een seconde de Core Cell scherm met gelijk daarna een error beep waarna het wachtwoord kan

[ Voor 17% gewijzigd door Chrono Trigger op 08-04-2006 19:54 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Wat al vaker is gezegd, een XP installatie van een andere PC kun je niet zomaar overzetten, en dan verwachten dat hij boot.
Voor het blijven hangen tijdens het booten, MSI bordjes vinden het nog wel eens prettig bij hardware changes even weer een BIOS reset te krijgen.
Probeer je CMOS nog eens te clearen, en kijk of hij dat kan opstarten.

Edit: 1 enkele beep houdt over het algemeen geen error in, maar geeft aan dat het BIOS klaar is met het opstarten van de hardware, waarna hij de boel overlaat aan het OS.
Als het een echte error beep is, staat in je manual wel beschreven welke fout het betreft.

[ Voor 28% gewijzigd door Brede P op 08-04-2006 19:57 ]

• Chrono Trigger
BredeP schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:56:
Wat al vaker is gezegd, een XP installatie van een andere PC kun je niet zomaar overzetten, en dan verwachten dat hij boot.
Voor het blijven hangen tijdens het booten, MSI bordjes vinden het nog wel eens prettig bij hardware changes even weer een BIOS reset te krijgen.
Probeer je CMOS nog eens te clearen, en kijk of hij dat kan opstarten.

Edit: 1 enkele beep houdt over het algemeen geen error in, maar geeft aan dat het BIOS klaar is met het opstarten van de hardware, waarna hij de boel overlaat aan het OS.
Als het een echte error beep is, staat in je manual wel beschreven welke fout het betreft.
Euhm, XP zit nog steeds op de oude harde schijf (IDE). Dus ik weet niet waar je dat vandaan van dat XP overzetten.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

toch zou ik eerst wat meer basiskennis opduiken (dus niet hier) dit is allemaal standaard. Cmos clear, het niet vinden van sata schijven (of te wel tijdens install via f6 drivers laden) Je moet sowieso via de xp cd het systeem klaar gaan maken. overclocken zonder os (hoe wil je dan kijken of hij stabiel is ?) kabels die niet goed zitten, wees blij dat je de pci / agp kaarten goed hebt aangedrukt (hoop ik voor je) anders was de hele zaak al naar zijn grootje geweest als je pech had. Is dit de eerste pc die je bouwt ?

[ Voor 7% gewijzigd door Ray op 08-04-2006 20:11 ]

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-05 15:22

LordofWhatever

Uuhhh....?

even voor de duidelijkheid: als je het mobo vervangt zal xp niet meer werken, je moet het dus opnieuw installeren. faq's doorkijken mag best hoor ;)

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

anders moet je ff hier kijken..
zet je ff nieuwe bios er op...
want ze geven jouw problemen dus aan...
of dit doen

Clear CMOS Jumper: JBAT1
There is a CMOS RAM onboard that has a power supply from external battery
to keep the data of system configuration. With the CMOS RAM, the system can
automatically boot OS every time it is turned on. If you want to clear the system
configuration, set the JBAT1 (Clear CMOS Jumper ) to clear data.
http://www.dansdata.com/images/133aboards/cmos180.jpg

Drie paaltjes...
Jumper op 1e twee paaltes: Data bewaren
Jumper op de 2e twee paaltjes: Cmos wissen

Doe het nou maar gewoon En gebruik je edit

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 21:33 . Reden: En gebruik je [u][b]edit[/b][/u] ]

• Chrono Trigger
Ik heb al meedere (circa 17) pc's in elkaar gezet, ik weet hoe de moederfunctioneert, wat alles is en waar alle stekkertjes moeten. Wtf, ik ben geen n00b en de FAQ heb ik al gelezen. Geef a.u.b. reacties waar ik wat aan heb, btw als ik de hdd's ontkoppel en de pc boot, dan laat hij Windows XP installatie van de CD. Als ik hem boot met hdd's aangesloten komt dit scherm niet. Nu heb ik in de BIOS de hdd's uitgeschakeld zodat hij Windows XP installatie als nog laadt. Hij laadt ook de oude harde schijf (Maxtor, 80GB), maar de nieuwe (Samsung, 250GB) detect hij nergens, alleen in de BIOS. Ik heb de Windows XP procedure doorlopen en zodra en install files gekopiëerd zijn naar de C: schijf (van de Maxtor, 80GB) start hij opnieuw op om de setup de laden, maar hij komt ipv daarvan in de installatie scherm, ik heb Windows XP nu 2× geïnstalleerd :(.

• Chrono Trigger
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:46:
anders moet je ff hier kijken..
zet je ff nieuwe bios er op...
want ze geven jouw problemen dus aan...
Via floppy? Dat gaat niet echt, ik heb geen Floppy drive erin. :P

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Ok, het is duidelijk dat je weet hoe je een pc in elkaar zet :P. Maar vertel nu eens rustig wat er aan de hand is, wat je doet, waar het fout loopt en wat je hebt geprobeerd om dat op te lossen. Van die posts van jou kan ik geen chocola maken.

Noem mij maar een mierenneuker, maar ik vind het onprettig lezen:
Chrono Trigger schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 21:08:
Ik heb al meedere (circa 17) pc's in elkaar gezet, ik weet hoe de het moederbord functioneert, wat alles is en waar alle stekkertjes moeten. Wtf, ik ben geen n00b en de FAQ heb ik al gelezen. Geef a.u.b. reacties waar ik wat aan heb, hier ergens een nieuwe zin? btw als ik de hdd's ontkoppel en de pc boot, dan laadt hij de Windows XP installatie van de CD. Als ik hem boot met hdd's aangesloten komt dit scherm niet. Nu heb ik in de het BIOS de hdd's uitgeschakeld zodat hij Windows XP installatie alsnog laadt. Hij laadt ook de oude harde schijf (Maxtor, 80GB) hij laadt een schijf :?, maar de nieuwe (Samsung, 250GB) detecteert hij nergens, alleen in de het BIOS. Ik heb de Windows XP procedure doorlopen en zodra en install files gekopiëerd zijn naar de C: schijf (van de Maxtor, 80GB) start hij opnieuw op om de setup de laden, maar hij komt ipv daarvan in de het installatie scherm, ik heb Windows XP nu 2× geïnstalleerd :(.
Iets meer entertjes en witregels zijn wel handig.

[ Voor 8% gewijzigd door stefan001 op 08-04-2006 21:39 ]

Verwijderd

En een knoppix cdtje?

Boot is met 1 ide hd en 1 cdrom.
Dan wel ff in de bios instellen dat hij boot van cdrom.

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Chrono Trigger schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:08:
[...]

Lees anders ff de topic, ik heb al een CMOS reset gedaan, en ik gebruik dagelijks google, dus zeg niet dat ik geen "ervaring" heb op dingen op google op te zoeken. Dat is overigens erg lastig, dit had ik namelijk al gedaan, maar om dingen op te zoeken over mijn probleem heeft zelfs na 20 minuten zoeken geen resultaat. Vandaar dat ik het vraag, de MSI CoreCell scherm is overigens gewoon de opstartscherm van MSI.
dat heb ik allemaal begrepen, ik wist ook dat jij al een CMOS reset hebt gedaan. Mijn reactie doelde op het feit dat je gaat overclocken, terwijl je net nog vraagt wat je moet doen, terwijl CMOS reset voor de hand ligt. Als wij dan zeggen CMOS reset, vraag je wat dat is. Buiten het feit dat je als je gaat overclocken een CMOS reset moet kunnen uitvoeren, ga je dan een vraag stellen (Hoe doe ik dat?) die je makkelijk zelf op google had kunnen vinden.

Dus ik weet dat jij een CMOS reset hebt gedaan, maar we hebben je wel heel erg aan het handje moeten houden ermee...

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Misschien handig om de boot volgorde te veranderen :?

Er staat nu ingesteld dat hij van de hardeschijf moet opstarten.
Pagina: 1