Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB Hub stroom uit PS/2 poort?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XElD
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-11 15:14
Hee, ik ben het betere modificeerwerk aan het verichten bij een oude laptop. In een ongebruikte accubaai heb ik nu een mini-usb hubje zitten met daarop een draadloze muis controller en een wlan nic-je (USB verlengkabel gaat de laptop dus weer in :P ). Nu doet de wlan dongle het in deze configuratie niet omdat er niet genoeg stroom is. Uitgevogeld dat je ook 5v uit een PS/2 aansluiting kunt halen. Netjes gecontroleerd met de multimeter, ik heb 5 volt. Nu doet de USB hub daar echter niks mee ???!!!! (er is een stroomingang, en ja de muis doet het tevens niet), al vanalles geprobeerd, ook 5V direct op het WLAN kaartje. Hier weet ik duidelijk te weinig van af.

[ Voor 5% gewijzigd door XElD op 07-04-2006 22:42 ]

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kun je niet ergens intern van het 'hoofdnet' 5V aftappen?

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Kan de PS/2 poort wel genoeg stroom leveren? Het kan zijn dat dat niet het geval is, en dat je notebook de 5V op de PS/2 poort uit voorzorg uitschakelt.
Wat ook het geval kan zijn, is dat je USB hub automatisch de stroom naar elke uitgang begrensd op 125mA (500mA/4poorten) per poort. Ditkan te weinig zijn om de boel draaiende te houden.
Heb je trouwns de voedingslijn naar je USB poort wel verbroken? Ik weet namelijk niet of USB en PS/2 van dezelfde voedingslijn geleverd krijgen (5V VSB/gewone 5V).

• XElD
Hmmm, kan idd. te weinig zijn. Als ik de hub er op schakel doet de muis het ook niet..., maar eens ff op zoek naar hoofdnetvoeding dan.

• XElD
Damn, het is niet echt een succes geworden. Bij het toepassen van externe stroom had ik er wel even bij kunnen stilstaan dat het circuit van de WLAN dongle stroomgeregeld is...

/me mompelt iets over een rookwolkje...

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
XElD schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:02:
Damn, het is niet echt een succes geworden. Bij het toepassen van externe stroom had ik er wel even bij kunnen stilstaan dat het circuit van de WLAN dongle stroomgeregeld is...

/me mompelt iets over een rookwolkje...
Dan heb je iets verkeerd gedaan. De usb poort heeft geen limitatie op de stroom zitten zover ik weet. Boven een bepaalde stroom gaat hij gewoon kapot.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• XElD
Mja, als ik hier verder mee ga ga ik toch maar ff wat beter aan de slag denk ik. Dit was in mijn enthousiasme een beetje erg amateuristisch :P
Pagina: 1