Onboard audio: front-audio dempt rear-audio niet

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik heb onlangs een mooise Shuttle SB86i aangeschaft en gebruik daarvan het onboard audio. Ik hoop dus dat mijn topic hier op de goeie plek is. Het gaat wel over een moederbord, dus :)

Anyway, zoals mijn topic aangeeft, de front-audio van het ding werkt prima, maar zodra ik die aansluit, wordt rear-audio niet gedempt. Volgens mij is dat redelijk standaard, dus ik zal wel iets vreselijk over het hoofd zien.

Het ding heeft een i915G chipset met "Realtek High Definition Audio" zoals zo mooi in de device manager staat. Maar ik kan nergens een instelling vinden die rear-audio dempt zodra front-audio aangesloten wordt. Zo'n instelling bestaat wel, en heb ik op m'n pa's PC ingesteld. Alleen hij heeft een nForce chipset... Maarja, what's the difference :)

Iemand een idee hoe dit zit?

日本!🎌

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:10

Milmoor

Footsteps and pictures.

Op mijn moederbord is de front-audio op dezelfde pennen aangesloten als de rearaudio. Dempen is daar dus fysiek onmogelijk. Heeft "front" een eigen set aansluitingen, of is het doorgelust?

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Onboard of niet, een audiochip is geen moederbord ;)

Processors, Mobo's & Geheugen » Overige Hardware

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Zo te zien heeft de front-audio een eigen setje pinnen, want het loopt met een kabeltje naar een aparte connector op het moederbordje. Ik kan via de volumereglaars (standaard Windows spul) ook de "headphones" apart kiezen en volume regelen.

Maar zeg nou zelf: speakertjes dempen als koptelefoon wordt aangesloten... *ieder* audio-achtig apparaat doet dat toch :?

日本!🎌