Linksys WRT54GC werkt alleen nog in B-mode

Pagina: 1
Acties:

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-04 16:26
Ik heb hier sinds een maand of 3 een linksys WRT54Gc router.
Deze heeft tot vandaag vlekkeloos gewerkt.

Vandaag was opeens mijn verbinding traag. Het bleek dat mijn wireless verbinding op B-mode werkte ipv G. Ik heb de router gereset en volledig opnieuw ingesteld. Normaal staat hij ingesteld op B en G en dat werkt altijd. Nu duurde het opeens enorm lang voor ik een ip adres kreeg. Zet ik hem op B dan kom ik er meteen op. Zet ik de router op G dan kan ik geen connectie meer maken. Ook al geeft de linksys monitor aan dat hij de router ziet. Ik heb het vanaf 2 computers geprobeerd en ik heb op beide computers hetzelfde probleem dus ik ga er vanuit dat het aan de router zelf ligt. (netwerkkaartjes zijn beide WMP54G's van linksys).

De verbinding op beide computers is excellent en heeft normaal de volle 54mbit. Verder kan ik geen andere draadloze netwerken op hetzelfde kanaal zien (buren zitten op 10 ik op 13).

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Heb je al voor een firmware update gekeken? :)

Linkje: http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper

[ Voor 67% gewijzigd door Satch op 07-04-2006 22:28 ]

• m3gA
Metal schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:28:
Heb je al voor een firmware update gekeken? :)
yep. Ik heb Firmware Version: v1.03.0 en op de linksys site staat nog maar 1.02.8

weet iemand of dit mogelijk een hardware defect kan zijn? want dan breng ik hem morgen terug.

[ Voor 18% gewijzigd door m3gA op 07-04-2006 23:04 ]

• m3gA
Het probleem is opgelost. Schijnbaar zat er toch iets op kanaal 13 want ik heb hem nu op 1 staan en hij connect weer gewoon met 54Mbit. Zijn er programma's waar ik mee kan kijken of er nog andere draadloze netwerken in de buurt zijn die ssid broadcasting uit hebben staan ?