Toon posts:

Wide Area Network

Pagina: 1
Acties:
  • 90 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben gewoon nieuwsgierig of je met een thuiscomputer kan inbreken { informatie bekijken } in een Local Area Network of een Wide Area Network van een willekeurig bedrijf.
Ik weet wel dat een bedrijf die een Area Network hebben een Netwerkserver hebben , maar weet niet of een medewerker van het bedrijf ook thuis kan werken op een Wide Area Network .
Ik ben gewoon een nieuwsgierige persoon die benieuwd is in de techniek tegenwoordig.

Verwijderd

lol

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Ik heb werkelijk geen idee wat je nu wilt weten, maar op de vraag of iemand ergens kan inbreken is het antwoord onomstotelijk ja. (Tenzij je de stekker uit het doelwit trekt)

Probeer eens een duidelijke vraag te formuleren, wellicht dat je dan wat betere antwoorden krijgt ;)

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Mm, mag ik dit even herschrijven?
Je wilt vanaf je eigen machine toegang krijgen tot een ander netwerk?

Tuurlijk kan dat, VPN is daarvoor bedoeld geloof ik... verder kun je ook (door de goede poorten te openen) met een Novell Client inloggen op een NetWare-server, ook als die buiten je eigen LAN staat (heb hier een beetje ervaring mee).

Dus ja, wat je vraagt is mogelijk ja :)

We are shaping the future

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
:D

• darkadon
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
check zijn post history eens ;)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord en voor alle duidelijkheid van die jongenman die boven jouw die { dommerik }
Kun je met internet thuis naar een Wide Area Network bv inloggen en informatie inwinnen van een willekeurig bedrijf zoals je eigen Gemeente ???

• roan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:26:
[...]

Bedankt voor je antwoord en voor alle duidelijkheid van die jongenman die boven jouw die { dommerik }
Kun je met internet thuis naar een Wide Area Network bv inloggen en informatie inwinnen van een willekeurig bedrijf zoals je eigen Gemeente ???
Geen dank beste jongen. Ja dit is mogelijk. Cool heh?

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:26:
[...]

Volgens mij is hetgeen je omschrijft uhhh, internet? ;)

www.amsterdam.nl bijvoorbeeld, kan je alles vinden over de gemeente Amsterdam. En op www.ahold.nl kan je alles vinden over het bedrijf ahold.

En over dat inbreken, bijna ieder bedrijf heeft een firewall om de boel dicht te timmeren, en dan zul je ook wachtwoorden e.d. nodig hebben. Even zomaar rondkijken op de fileshares bij ahold zie ik niet gebeuren ;)

[ Voor 16% gewijzigd door real-doc op 08-04-2006 03:27 ]

Verwijderd

Idd. Die heeft vast wel eens mail gehad van een modje.

Verwijderd

Topicstarter
real-doc schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 03:25:
[...]

Volgens mij is hetgeen je omschrijft uhhh, internet? ;)

www.amsterdam.nl bijvoorbeeld, kan je alles vinden over de gemeente Amsterdam. En op www.ahold.nl kan je alles vinden over het bedrijf ahold.

En over dat inbreken, bijna ieder bedrijf heeft een firewall om de boel dicht te timmeren, en dan zul je ook wachtwoorden e.d. nodig hebben. Even zomaar rondkijken op de fileshares bij ahold zie ik niet gebeuren ;)
Dus als bedrijven zo goed zijn beveiligd is het toch onmogenlijk om in te loggen in het systeem van dat bedrijf.
Ik ben zelf maar een leek op dat gebied maar kan een mederwerker van een bedrijf bv Vodafoon bij hem thuis op zijn internet naar vodafoon inloggen in het systeem van z,n bedrijf ?????

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:39

DarkSide

theres no place like ::1

Ik vindt het werkelijk heel vaag wat je precies bedoelt.
Een medewerker van een bedrijf kan idd thuis op het bedrijfsnetwerk als het bedrijf daar faciliteiten voor heeft. Als een bedrijf het toelaat om bv via VPN het intranet op te gaan dan kan dat.
Ik doe dit zelf ook. Voor zowel mijn eigen bedrijf als het bedrijf waar ik gedetacheerd ben.
Beide werken met secured VPN's met IP-sec. En bij beide bedrijven moet ik geregistreerd staan op de RAS.
Het is niet zomaar mogelijk voor een buitenstaander op op het interne netwerk te komen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
DarkSide schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 11:56:
Ik vindt het werkelijk heel vaag wat je precies bedoelt.
Een medewerker van een bedrijf kan idd thuis op het bedrijfsnetwerk als het bedrijf daar faciliteiten voor heeft. Als een bedrijf het toelaat om bv via VPN het intranet op te gaan dan kan dat.
Ik doe dit zelf ook. Voor zowel mijn eigen bedrijf als het bedrijf waar ik gedetacheerd ben.
Beide werken met secured VPN's met IP-sec. En bij beide bedrijven moet ik geregistreerd staan op de RAS.
Het is niet zomaar mogelijk voor een buitenstaander op op het interne netwerk te komen.
Dat is nu wat ik wilde weten en meer niet .
Ik werk zelf in een gemeent stadskantoor maar niet op kantoor , maar was gewoon nieuwsgierig hoe die netwerken te werk gaan .
Bedankt voor je antwoord.

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-04 23:19
Ik dacht toch dat je redelijke beheersing van het ABN moet hebben voor een dergelijke functie.

Verwijderd

Topicstarter
.Peter schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 13:26:
Ik dacht toch dat je redelijke beheersing van het ABN moet hebben voor een dergelijke functie.
Ik heb helemaal niks met computers te maken op mijn werk { werk in een catering } maar vind computers wel facinerend en het boeit mij gewoon .
Ik ken ook mensen die werken als secretaresse en helemaal niet weten of ze werken met Windows XP of Windows 98.
Ikzelf zou mij daar zeer en zeker in verdiepen.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Valt niet helemaal binnen de policy van GoT.

Advies, lees even verder en verdiep je verder voordat je vragen stelt ergens anders.

[ Voor 54% gewijzigd door bjck op 08-04-2006 13:40 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.