Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb plannen om samen met een medestudent een eigen adviesbureau op te richten in de RFID sector. Maar hoe zou je een adviesrapport goed opgebouwd kunnen hebben?

Wat zou je als klant in het rapport in welke volgorde willen zien?

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet je wat jij zou moeten doen? www.kamervankoophandel.nl . :)

Verwijderd

Er is ook veel te vinden op www.higherlevel.nl
Hoop dat dit geen spam is.. O-)

Verwijderd

Topicstarter
ik zit vooral met de roi, hier schijnen calculators voor te zijn...???

het wat en hoe aanpakken van rfid innovatie is het probleem niet

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

JaQ

ik wil niet sarcastisch doen, maar je bent student en je wilt een adviesbureau beginnen. Daarbij vraag je je af hoe je een rapport moet schrijven. Denk je zelf dat dit een realistisch idee is?

ik wil je echt niet in de grond praten en zeker ook niet ontkennen dat je kennis van zaken hebt, maar ik wil je wel behoeden voor een "koude kermis". Je moet ook weer thuis komen ;)

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Misschien eens tijd om naar de bibliotheek te gaan,
een pand met heel veel boeken erin.

Ik denk niet dat zoiets makkelijk te vinden is op internet. En als je iets kunt vinden, is het vaak naar engelse norm.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 17:26
Wat is RFID eigenlijk?

Persoonlijk denk ik niet dat je snel zal slagen als student of pas-afgestudeerde 'young professional'. Wanneer mensen ergens advies over willen hebben, zullen ze eerder geneigd zijn om naar een oudere, meer ervaren adviseur te gaan, die als het eevn kan ook een aardige hoeveelheid referenties heeft om dit te bewijzen. Kortom: niet een beginner.
Nu zal dat niet voor iedere sector opgaan, maar aangezien ik niet weet wat RFID is, kan ik daar niet concreet op ingaan natuurlijk.

Probeer liever eerst ervaring op te doen bij bedrijven die jouw sector opereren, volg traineeships of wat dan ook. Kortom: bewijs jezelf eerst.

Succes.

Catch a smile out there!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:05:
Ik heb plannen om samen met een medestudent een eigen adviesbureau op te richten in de RFID sector. Maar hoe zou je een adviesrapport goed opgebouwd kunnen hebben?

Wat zou je als klant in het rapport in welke volgorde willen zien?
Volgens mij kun jij beter helemaal geen bureau beginnen als je nog met dit soort vragen zit. :{

Ook heb je 0,0 ervaring.

• Iblies
Waarom niet,
gaat paar keer op zijn bek, dan is hij failliet of hij leert er van, en gaat verder.

Waarom al dat negativisme?

Hij moet zeker eerst zeker jaren naar school gaan, diploma halen, eerst ervaring opdoen bij een bedrijf waar je achter komt dat je op school eigenlijk verrrekte weinig hebt opgedaan, en vervolgens pas een bedrijf opstarten?

Denk het niet,
schraap informatie bijelkaar, maak een paar fictieve rapportjes die je dubbel laat controleren, en begin in de praktijk.

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-11 17:26
Iblies schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:02:
Waarom niet,
gaat paar keer op zijn bek, dan is hij failliet of hij leert er van, en gaat verder.

Hij moet zeker eerst zeker jaren naar school gaan, diploma halen, eerst ervaring opdoen bij een bedrijf waar je achter komt dat je op school eigenlijk verrrekte weinig hebt opgedaan, en vervolgens pas een bedrijf opstarten?

Denk het niet,
schraap informatie bijelkaar, maak een paar fictieve rapportjes die je dubbel laat controleren, en begin in de praktijk.
En juist dáárom ga je het als student waarschijnlijk niet redden als je meteen in de praktijk begint. En waarom zou hij zonodig op zijn bek moeten gaan? Ik zou tegen hem zeggen: gebruik je tijd nuttig om ervaring op te doen, je hebt het nodig!

[ Voor 4% gewijzigd door Glenfiddich op 09-04-2006 15:21 ]

Catch a smile out there!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
Dat je naar bedrijfsmatige dingen vraagt enzo, ok. Maar dat je nu eigenlijk vraagt 'ik een wil een bedrijf beginnen, maar ik weet niet hoe ik mijn werk moet doen' is net zoiets als een 'ik wil een website bouwen, maar ik weet niet wat HTML is' vraag.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

• Niox
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

Niox

I'm sorry, who?

Een adviesrapport? In de basis is het heel simpel: je beschrijft het huidige probleem, doet daarna jouw oplossing daarvoor uit de doeken en je eindigt met een mooie conclusie.

Er vanuit gegaan dat je wel de inhoudelijke kennis hebt die nodig is om zo'n rapport te schrijven: koop een goed boek over zakelijke communicatie. Daar kom je in dit geval veel verder mee dan op internet naar informatie zoeken.

Als je alles onder controle hebt, ga je gewoon niet snel genoeg.
A man is rich in proportion to the number of things he can afford to let alone.

• Iblies
Glenfiddich schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:20:
[...]

En juist dáárom ga je het als student waarschijnlijk niet redden als je meteen in de praktijk begint. En waarom zou hij zonodig op zijn bek moeten gaan? Ik zou tegen hem zeggen: gebruik je tijd nuttig om ervaring op te doen, je hebt het nodig!
Aldoende doe je ervaring op,
het grootste probleem met een bedrijf is jezelf verkopen, daar gaat het vaak mis. Wat maakt je beter dan een ander,
en dan staat het product heel vaak niet op de eerste plaats, maar hoe je overkomt.

Mensen informeren over technisch gedeelte van een RFID, en hoe je problemen in een rapport gaat verwerken, dat is het makkelijke deel. Belangrijk is goede kennis van Nederlands, en een paar keer naar de bieb gaan informatie zoeken hoe je rapport opzet,
of je koopt een goed boek, al is het beter om verschillende visies van rapporten te bekijken voordat je er zelf een schrijft.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hoe qua vorm een advies te schrijven is het punt niet eens, daar zijn best boeken en cursussen (vast ook op je eigen universiteit/HBO) voor te vinden. Maar ik ben bang dat er nog diverse inhoudelijke zaken missen:
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:44:
ik zit vooral met de roi, hier schijnen calculators voor te zijn...???

het wat en hoe aanpakken van rfid innovatie is het probleem niet
Calculator is niet het punt. Het is winst gerelateerd aan de investering. Wat de technische, organisatorische, en vele andere investeringen zijn en wat de winst cq. kostenbesparing zijn is juist precies wat je als deskundige moet beantwoorden voor je klant. Of in ieder geval moet je kunnen aangeven welke categorien kosten/opbrengsten er zijn. Idem je vraag in je topicstart: het is aan jou en aan de klant om te bepalen wat de te beantwoorden vragen zijn.

Aangezien je het vraagt: begin er ajb (nog) niet aan. Of ga niet voor adviezen maar maak je handen vuil en/of geef cursussen oid. Een goed advies geven lijkt me gezien de vragen nog niet mogelijk, een advies is niet een standaardverhaal oplepelen over wat RFID allemaal kan ;)

Leren door te doen is prima, maar je hebt hier ook je klanten mee...

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• JaQ
  • Laatst online: 21:38

JaQ

edit:
mmm.. eerst het hele topic lezen voordat je post |:( argumenten van de post boven je herhalen is niet de bedoeling

[ Voor 86% gewijzigd door JaQ op 09-04-2006 17:10 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Misschien een inhoudelijk antwoord:

1: Analyse van de belangrijkste logistieke processen binnen mijn bedrijf
2: Knelpunten uitlichten
3: Aangeven hoe RFID daar invloed op heeft (hoofdlijnen)
4: Belangrijke factoren bij de implementatie, in het bijzonder waar mijn bedrijf afwijkt van de normale RFID implementaties.
5: Shortlist van RFID oplossingen die voor mijn situatie geschikt zijn.

En ja, dat betekent dus dat je redelijk wat kennis van bedrijfsprocessen moet hebben.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Iblies schreef op zondag 09 april 2006 @ 15:02:
Waarom niet,

Denk het niet,
Je zegt het zelf al, op school leer je niks, wie denk je dat gaat betalen voor een rapport van een schoolverlater?

Zelfs dat informatie bij elkaar schrapen lukt hem niet, want hij komt het hier vragen. En wie gaat het controleren?
Pagina: 1