Toon posts:

server: xeon 3.6 of dual core p4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wegens uitbreiding hebben we een nieuwe server nodig (citrix omgeving, 50 gebruikers). De vaste automatiseerder adviseert 3 single xeon 3.6 servers (hp proliant dl 380): communicatie, citrix en database server.

Mij lijkt het echter dat een dual core beter presteert in deze omgeving. Ik zit er echter niet genoeg in om dit te kunnen beoordelen. Iemand hier toevallig ervaring mee? Dank.

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:59

ultimateharry

Team Slayer:-)

Citrix schaalt volgens mij goed onder dual-core. Heeft de vaste automatiseerder andere redenen om voor de proliant machines te kiezen in jullie omgeving? En zijn worden deze ook met dual-core geleverd?

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
In single Xeon servers zit ook geen voordeel, gebruik dan wel dual Xeon ;)
Het is natuurlijk leuk met 1x 3.6 Ghz die zal met 1 thread eerder klaar zijn (lees sneller dus) dan een Dual Core 2.8 Ghz bijvoorbeeld, maar 2 threads daar blijven Dual Xeon of Dual Core heer en meester in ;)

Maar kijk voorderest ook naar kaartjes die gebruikt gaan worden ivm. PCI-X/PCI-E kaarten als dit van toepassing is.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik zal het nog eens onder de aandacht van de automatiseerder brengen. Moet de dual core overigens een xeon dual core zijn of kan het ook een gewone p4 dual core zijn?

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Afhankelijk van je gebruikte OS zijn er verschillende "sweet spots" voor het aantal CPU's onder citrix: (informatie is gewoon op de Citrix site terug te vinden trouwens, mocht je beheerder je niet geloven)

Windows 2003 Server 32-bit
1 cpu = basis
2 cpu's = 112% extra performance
4 cpu's = 18% extra performance

Windows 2003 Server x64 64-bit
1 cpu = basis
2 cpu's = 116% extra performance
4 cpu's = 60% extra performance

Hieruit blijkt dus dat op een 32-bit systeem een dual cpu (of dual core) configuratie de beste performance oplevert, en bij 64-bit 4 cpu's of 4 cores.
Zelf ben ik momenteel bezig met een project waar we Windowx x64 met Citrix x64 gaan inzetten op HP Blades met twee dual-core Opterons, ofwel 4 cores.

Ik zou zowiezo voor een dual Xeon oplossing gaan, en als dat niet kan/mag voor een dual-core Xeon. Maar 2 aparte cpu's biedt de beste prestaties.

HP DL380 is trouwens imho overkill voor een Citrix server. Je hebt alleen behoefte aan CPU en memory, niet aan diskruimte. Een raid-1 oplossing is voldoende voor een Citrix server. Derhalve zou je beter af zijn met een HP DL 360. Gewoon 2x72GB in raid-1 erin, 4GB geheugen en 2 Xeon CPU's en klaar is kees :)

[ Voor 39% gewijzigd door Microkid op 08-04-2006 11:23 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
En volgens mij ontloopt een xeon 3.6 en een xeon dual core 2.8 niet zoveel qua prijs.. (in de dell webshop dan)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Pagina: 1