duurzaamheid dvd+r (mediacode)

Pagina: 1
Acties:
  • 290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2025
Nergens kom je te weten hoe lang een dvd+r nu eigenlijk meegaat. Soms lees ik 5 jaartjes. Omdat ik veel foto's en video's films van de familie heb die ik wel heeeel lang wil bewaren is de vraag: een aantal mensen hebben al jaren een dvd brander en dus ook media. Welke media (mediacode) dvd+r doen het nu nog goed na x jaren?

Die ervaring hebben toch een hoop mensen al neem ik aan?

ALs er mensen zijn die bijv al 5 jaar goede dvd+r mediacode xxxx gebruiken die het nu nog goed doen dan kan ik om de 5 jaar gaan kopieeren.

monta

• M. Mulder
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021

M. Mulder

DPC: Team TFC

Dan moet je toch echt voor Taiyo Yuden gaan.

Hier een interessante site:

http://www.digitalfaq.com/media/dvdmedia.htm

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
5 jaar wordt lastig, zo lang zijn de media nog niet op de markt en de oudste types zijn niet meer te koop omdat de snelheid steeds hoger moet.
Als je veilig wilt zitten, moet je goede media gebruiken en bijvoorbeeld elk jaar steekproefsgewijs wat media testen op leesfouten (bij voorkeur met een drive die PIE/PIF-errorscans ondersteunt, zoals LiteOn of BenQ).
Op club.cdfreaks.com zijn er tienduizenden berichten aan gewijd en niemand weet bij benadering hoe lang een dvd meegaat.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-02 18:36
Minimaal 2 kopieen maken van verschillende mediacode's, reden indien kwaliteit terug valt na een bepaalde tijd dan heb je nog steeds de andere die misschien goed is.

Leren hoe je een dvd moet testen na het branden, zie www.cdfreaks.com.
Zelf doe ik dit ook, en na 1 jaar test ik ze weer en vergelijk de grafieken met elkaar, ik kijk alleen naar de hoogste piek, deze schrijf ik op de dvd, dus na een jaar kun je ze dus vergelijken.