Jython programma's draaien.

Pagina: 1
Acties:

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:49
Hallo got,

Ik ben sinds kort bezig met python en java en nu wilde ik eens proberen een Jython applet te maken.
Dus ik heb jython geinstalleerd volgens de instructies op jython.org.
Allemaal leuk en aardig maar nu schijn ik niet instaat te zijn om een jython programmatje te draaien:

Ik heb in idle een kort demo appletje overgenomen van jython.org:

from java.applet import Applet

class HelloWorld(Applet):
def paint(self, g):
g.drawString("Hello from Jython!", 20, 30)

Als ik dit nu draai krijg ik:
"ImportError: No module named java.applet"

Daarnaa heb ik gekeken naar een jython ide. Deze kon ik niet vinden (muv een of ander project dat blikbaar dood was), maar ik vond wel wat "plugins" voor netbeans en eclipse. Deze heb ik dus geprobeert, dan kan ik dus een jython project maken, krijg leuk syntax highlighting enzo. Maar als ik probeer te runnen gebeurt er niets???

Ben ik nu heel stom of wat? help me aub want ik zit hier zwaar gefrustreert te raken (zit hier al heel de dag mee te kloten :'( )

Bij voorbaat dank

[ Voor 7% gewijzigd door martijnve op 07-04-2006 23:37 ]

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Zou het hier in aan kunnen liggen: http://www.jython.org/cgi...q=show&file=faq02.002.htp ?

[ Voor 3% gewijzigd door eghie op 08-04-2006 11:50 ]

• martijnve
'clspack' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

Verwijderd

Je Java CLASSPATH bevat waarschijnlijk nog niet de classes die bij Jython horen.

Geen ervaring met de taal of de installatie (en volgens mij wordt Jython niet meer ondersteund... ?), maar ga zelf even het volgende na:

Controleer je CLASSPATH environment variable, zoek in de Jython directory naar een directory (of zip file), waar de Jython class tree in staat, en voeg die toe (maak CLASSPATH aan als het nog niet bestaat).

Dit is voornamelijk giswerk maar ik vermoed dat het zoiets is.

• martijnve
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 13:26:
Je Java CLASSPATH bevat waarschijnlijk nog niet de classes die bij Jython horen.

Geen ervaring met de taal of de installatie (en volgens mij wordt Jython niet meer ondersteund... ?), maar ga zelf even het volgende na:

Controleer je CLASSPATH environment variable, zoek in de Jython directory naar een directory (of zip file), waar de Jython class tree in staat, en voeg die toe (maak CLASSPATH aan als het nog niet bestaat).

Dit is voornamelijk giswerk maar ik vermoed dat het zoiets is.
Klinkt zinvol :-)
Ik zal het vanavond eens proberen.
Als dit het is is het imho wel vreemd dat dat nooit wordt genoemt in een tut