Toon posts:

Laatste check voor aankoop harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga denk ik een Samsung P80 160 GB harde schijf halen.

Mijn moederbord een MS 6330-lite heeft net een bios upgrade gehad en ondersteunt ide 100.
Dit moet denk ik geen probleem zijn met de IDE Ultra ATA-133 interface van deze schijf.

Redenen hiervoor.
Hij is stil.
Komt goed uit in de product survey en kost onder de 80E

Er zijn wel verschillende types p80's 160gb's
SP1654N

SP1614N / SP1634N/SP1654N

En je kunt kiezen uit 2/8mb. Maakt dat nog wat uit? is de 8mb lawaaieriger/heter o.i.d.? Ze kosten ongeveer evenveel dus er zal toch ergens een ying en yang zijn. (meer mb ten koste van iets?)

Als het allemaal niks uitmaakt dan bestel ik vanavond deze
1654

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

het verschil in cache merk je nogal in de schrijfsnelheid, bij veel kleine bestandjes heb je gewoon meer aan veel cache.
en ATA100 en ATA133 is backwardscompatible (of forwards, net vanaf welke kant je het bekijkt) dus dat meot gewoon werken. Dit staat trouwens ook gewoon in de FAQ

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:41:
het verschil in cache merk je nogal in de schrijfsnelheid, bij veel kleine bestandjes heb je gewoon meer aan veel cache.
en ATA100 en ATA133 is backwardscompatible (of forwards, net vanaf welke kant je het bekijkt) dus dat meot gewoon werken. Dit staat trouwens ook gewoon in de FAQ
Ok maar die extra cache gaat niet ten koste van iets anders? Geluid of warmte?
en het verschil in types? maakt dat nog wat uit?
En is er mss een harde schijf die ik mss beter kan gaan aanschaffen ipv deze?

• M.O.E
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-02 13:41
Ik wil binnenkort ook deze schijf aanschaven,
en ik ben ook heel erg benieuwd naar het verschil tussen de 1654N en de 1614N?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:36:
[...]

Ok maar die extra cache gaat niet ten koste van iets anders? Geluid of warmte?
en het verschil in types? maakt dat nog wat uit?
En is er mss een harde schijf die ik mss beter kan gaan aanschaffen ipv deze?
Hoe zou meer cache meer geluid maken of maar warmte moeten produceren? Het is gewoon wat extra geheugen dat op die disk zit (dat maakt zelf geen geluid en warmte dat het produceert is echt vrijwel nihil).

en er zit vast verschil in die typenrs (anders hadden die disks natuurlijk hetzelfde typenr). Ik zou zeggen, download de specssheets en ga die eens uitpluizen :)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 09 april 2006 @ 09:20:
[...]

Hoe zou meer cache meer geluid maken of maar warmte moeten produceren? Het is gewoon wat extra geheugen dat op die disk zit (dat maakt zelf geen geluid en warmte dat het produceert is echt vrijwel nihil).

en er zit vast verschil in die typenrs (anders hadden die disks natuurlijk hetzelfde typenr). Ik zou zeggen, download de specssheets en ga die eens uitpluizen :)
Ik heb de spec sheets van de site afgehaald en in word alles weg gestreept. Maar het was allemaal hetzelfde... Nu weet ik eigenlijk niet wat je met spec sheet bedoelt. Maar de 10 hoofdpunten de ze noemden waren iig hetzelfde.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Spec sheet = document met alle schijfspecificaties.

Maargoed, meer cache heeft geen invloed op de geluidsproductie, net zoals dat meer RAM geheugen geen invloed heeft op de geluidsproductie 8)7 Hooguit op de warmteproductie, maar met zo'n klein chipje maakt dat geen donder uit :)

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op maandag 10 april 2006 @ 12:52:
Spec sheet = document met alle schijfspecificaties.

Maargoed, meer cache heeft geen invloed op de geluidsproductie, net zoals dat meer RAM geheugen geen invloed heeft op de geluidsproductie 8)7 Hooguit op de warmteproductie, maar met zo'n klein chipje maakt dat geen donder uit :)
(Y) ok weten we dan ook weer. En die specsheets. tjah ik denk dat ik ze 1 niet kan vinden. 2 met de data op de specsheets ook niet veel kan. Vroeg me alleen af of er een beter was dan de ander. (wat nog steeds een interessante vraag is, maar minder relevant voor mij persoonlijk aangezien ik er eentje bij gistron heb besteld

Verwijderd

Topicstarter
M.O.E schreef op zondag 09 april 2006 @ 02:40:
Ik zou nog even wachten.

Ik heb em nu en hij is echt niet zo stil als ze doen geloven.

Verder staat de 1654N ook onder het 2mb rijtje op de samsung site en 8mb bij verkopers. 1 van hun 2'en zit fout.

En ik kan nergens op de site iets van accoustic management of een goede guide vinden.

Mss kun je beter zelfs de nieuwste kopen. Geen idee meer welke het stilst is

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 11:54 ]

Verwijderd

het ligt er natuurlijk ook aan,hoe de hdd is opgehangen is,in je kast,als ie in rubbers hangt,maakt ie natuurlijk vel minder lawaai b.v. Dus kijk eerst of je daar wat aan kunt doen.

Verwijderd

Topicstarter
zit in een antec sonata 2 kast daar zitten al rubbers bij.

Hij ratelt erg hard. en ik weet niet wat ik daar aan kan doen

heb ook het gevoel dat de 1614 veel stiller is dan de 1654

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 12:17 ]

Verwijderd

klopt,maar ik weet niet hoe het komt,de hd's maken in die kast(ik heb de eerste sonatais,de kast is bijna hetzelfde als die van jou,behalve de voeding) sowieso veel lawaai,hoe stil die schijf ook is.

Ik heb er verschillende schijfen in gehad en je hoor zo goed het geratel(maaakt dus niet uit welke schijf),terwijl dat in mijn andere kast,waar ze los opgehangen zijn in rubbers,veel minder het geval is(of bijna helemaal niet,daar hangt een 74 gb Raptor in,die ik amper hoor).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 12-04-2006 13:14 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik koop altijd Maxtors. Deze zijn bij het ronddraaien al heel stil/omhoorbaar en dmv. acoustic management kun je de ratelgeluiden ook uitzetten (wordt ie in theorie iets langzamer van, maar merk je weinig van).

Verwijderd

Topicstarter
bestaat er dan geen accoustic management voor samsung dan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:09:
klopt,maar ik weet niet hoe het komt,de hd's maken in die kast(ik heb de eerste sonatais,de kast is bijna hetzelfde als die van jou,behalve de voeding) sowieso veel lawaai,hoe stil die schijf ook is.

Ik heb er verschillende schijfen in gehad en je hoor zo goed het geratel(maaakt dus niet uit welke schijf),terwijl dat in mijn andere kast,waar ze los opgehangen zijn in rubbers,veel minder het geval is(of bijna helemaal niet,daar hangt een 74 gb Raptor in,die ik amper hoor).
Hmm het ligt dus mss aan de kast. toch vreemd voor een kast die ik voor 100 euro heb gekocht en de slogan silence is beautifull is.

Toch maar een silentmax hd silencer kopen. (volgens mij past die wel in de antec ondanks het rare 5.25inchbay klik systeem)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:42:
Geen idee, voor zover ik weet hebben alleen schijven van maxtor en hitachi dit.

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
M.O.E schreef op zondag 09 april 2006 @ 02:40:
Zou ik niet doen, als ik jou was. Die dingen zijn tegenwoordig al duur zat. :z

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop nooit meer een samsung disk.

Goedendag,

Ik begrijp dat u geen HD ondersteuning geeft. Maar het is en blijft een product van samsung en als ik meerdere vragen in een email stel dan wens ik ook dat elke vraag afzonderlijk niet word beantwoord.

Nu lijkt het alsof ik een emailtje krijg met ja sorry al je vragen ga ik niet beantwoorden, want het gaat over een harde schijf.

Terwijl ik het best normaal vind als ik wil weten wat het verschil is tussen 2 typenummers als daar geen info word gegeven op de site.

Dus ik probeer het nogmaals

En vraag 1 en 2 blijven gewoon staan.
Vraag 1, omdat ik de mening van de winkel niet 100% kan vertrouwen en hierin samsung toch echt uitsluitsel moet geven

Vraag 2 omdat er van een type wel info op de site word gegeven, maar van die andere niet.

Hopend dat deze keer mijn vragen wel afdoende word beantwoord.

Met vriendelijke groet,

O_W

1. ik heb een samsung P80 1654N gekocht.
Op deze link staat
http://www.samsung.com/products/harddiskdrive/index.htm
Dat het een 2mb versie is.

Op de link van de winkel
http://www.gistron.nl/inf...33d7179f42b222885f4822330
Staat dat het een 8mb versie is.

Welke heb ik nu?

2. Waarom staat er geen link met info over de 1654N. Met welke is deze nu te vergelijken en wat is er nu anders aan?

Geachte heer O_W,

Omdat Samsung veel uiteenlopende producten vervaardigt,
is er een verdeling gemaakt in watwij hier wel en niet ondersteunen.

Helaas valt uw product in de categorie van producten die
wij hier niet ondersteunen waardoor het voor ons helaas
niet mogelijk is om u te helpen. Ik wil u daarom vriendelijk verzoeken om contact op te nemen met uw dealer.

Helaas kunnen wij uniet van een specifieker antwoord voorzien.

Met vriendelijke groet,

Mandy
Samsung Funclub Benelux
Samsung Electronics Benelux

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
mag ik even lachen op goede vrijdag.. haha

Dit vind ik echt schande dat samsung je zo'n mailtje terug stuurt wat een prutsers zeg.
Ik wil niet discrimineren maar het is ook door een vrouw beantwoord :? Mandy(de typmiep van samsung).. zegt me ook al genoeg niet?

[ Voor 7% gewijzigd door andreict op 14-04-2006 10:03 ]

Verwijderd

Modbreak:Offtopic

[ Voor 85% gewijzigd door BalusC op 14-04-2006 10:48 ]

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik denk dat je je een beetje teveel zorgen maakt over geluid/warmte omdat er meer cache op zit, dat doet namelijk niet zoveel...
Per hele andere HD kan het wel anders zijn, maar verder niet.
Meer cache is beter, maar wat duurder misschien, en vooral nuttig als je vaak bergen kleine muk verplaatst etc.
Doe je dat toch niet ? Neem dan de 2 mb of zo.

Maar, ik zou als ik jouw was Samsung inderdaad lekker de stront in laten zakken...
Waardeloos antwoord, ze kunnen het zo zien, maar ze willen gewoon niet. Echt belachelijk.
Tegenwoordig ben je als consument niks meer waard, je koopt en dan heb je pech en kun je wat hun betreft van alles krijgen behalve service.

[ Voor 32% gewijzigd door gabiballetje op 14-04-2006 10:10 ]

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

Verwijderd schreef op woensdag 12 april 2006 @ 13:42:
je kunt WinAAM proberen want deze heeft voor al mijn samsung schijven gewerkt ...

http://www.withopf.com/tools/aam/

Bovendien heb ikzelf een SP1614N harde schijf die ik beduidend stiller vind werken dan de nieuwste HD300LD van samsung ... naar mijn mening hoeft de nieuwste schijf niet automatisch altijd stiller te zijn dan een oudere model.

Heb overigens nog geen problemen met de aantal schijven van samsung gehad ... maar als ik zo hun helpdesk zie is het daarmee wel erg triest gesteld. :r

| My SpiderWeb |

Verwijderd

Topicstarter
LoEnaTiQ schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:28:
[...]

je kunt WinAAM proberen want deze heeft voor al mijn samsung schijven gewerkt ...

http://www.withopf.com/tools/aam/

Bovendien heb ikzelf een SP1614N harde schijf die ik beduidend stiller vind werken dan de nieuwste HD300LD van samsung ... naar mijn mening hoeft de nieuwste schijf niet automatisch altijd stiller te zijn dan een oudere model.
Ah ik heb de sp1654 ik hoor em aardig ratelen en ook een redelijk lage zoem/fan toon. Maar dat kan ook aan de kast liggen (en tis een hele verbetering vergelijken met de oude, maar echt stil is het zeker niet.)

Bedankt voor de link. Ik ga in het weekend even kijken of ik er wat van bak. Ben benieuwd

En wat betreft dat stillere schijven niet stiller hoeven te zijn. Ja dat dacht ik eigenlijk ook. Daarom ben ik voor de p80 serie gegaan ipv p120 (maar geen idee welke nu stiller is)

En ik ben nog steeds niet te spreken over de service van samsung. Mocht ik ooit een andere harde schijf halen dan wordt het er een van. euh dat weet ik niet meer. Maar er was een heel goed alternatief :+

offtopic:
Wat een stomme zin hebben ze me gedwongen om te gebruiken in mijn brief richting samsung. "als ik meerdere vragen in een email stel dan wens ik ook dat elke vraag afzonderlijk niet word beantwoord".

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 11:24 ]

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
LoEnaTiQ schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 10:28:
[...]

[...]
Die HD300LD schijf is dan ook geen Spinpoint.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

• LoEnaTiQ
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 23:23

LoEnaTiQ

Who? What? Where?

CelestialCelebi schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 11:54:
[...]

Die HD300LD schijf is dan ook geen Spinpoint.
Het blijkt dus de nieuwste generatie harde schijven te zijn van samsung; "SpinPoint T Series"

Doorgaans denkt men altijd dat nieuwere schijven altijd [beter presteren/minder warm worden/minder geluid produceren] ... terwijl ik hierboven juist aan wilde geven dat dat niet altijd zo hoeft te zijn :Y)

| My SpiderWeb |

Pagina: 1