Toon posts:

Unreal Tournament 99 problemen met snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 1.590 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb veel problemen met het spelen van unreal tournament op het internet. Om de paar seconden loopt het beeld even vast en wordt het erg schokkerig. Het is niet leuk voor mezelf maar ook voor de tegenstanders niet, die nu geen potje meer kunnen spelen. Kan iemand mij helpen??

Ik heb een net nieuwe laptop (Fujitsu Siemens Amilo 3438G), dus denk ik niet dat het grafisch ergens ligt. Daarnaast geeft het in de singleplay geen problemen. De ping is constant (ong. 150) en door vele medespelers wordt beweerd dat het daar niet aan ligt. Wie heeft er wel een oplossing voor dit probleem???

Alvast bedankt _/-\o_

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:33
Heb je de laatste versies van je drivers en je spel en je bios en alles?

Het kan namelijk van alles zijn. Heb je het al eens op een andere computer binnen hetzelfde netwerk geprobeerd, of wel eens met je eigen laptop op een ander netwerk etc?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben al wer zover dat het aan het internet ligt... De laptop is nog maar een paar maand dusz moet dat wel goed zitten. Misschien dat et ook wel aan het spel ligt. Maar het probleem is: Ik heb geen hoge ping maar schok wel alle kanten op. Misschien dat iemand iets weet over instellingen van het spel of iets dergelijks

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-11 16:30
  • Welke UT draai je?
  • Welke versie daarvan?
  • Wat zijn de relevante specs?
  • Wat heb je voorn internetconnectie?
  • Wat is er al uit je eigen vooronderzoek op internet naar voren gekomen?
Dit beantwoorden maakt het proces wat makkelijker en sneller :)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 16:03

Arethusa

Niet die server

Ik heb hetzelfde of iets gelijks gehad. Bij mij was de oplossing om de snelkoppeling naar UT99 aan te passen. Ik moest in de snelkoppeling aangeven hoe snel mijn processor was
Probeer dit eens. Misschien helpt het.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Fujitsu Siemens Amilo 3438G,is dit niet typisch h een geval,van de lag die sommigen met dit apparaat ervaren?

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Kaaswagen schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:34:
  • Welke UT draai je?
  • Welke versie daarvan?
  • Wat zijn de relevante specs?
  • Wat heb je voorn internetconnectie?
  • Wat is er al uit je eigen vooronderzoek op internet naar voren gekomen?
Dit beantwoorden maakt het proces wat makkelijker en sneller :)
UT99, die eerste versie weet je wel.
Draaide destijds al op een PII 400 met 4Mb video, dus lijkt me sterk dat het aan de fysieke specs van de laptop ligt.

🖥️ | 🚗

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-11 16:30
MadMarky schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:52:
[...]

UT99, die eerste versie weet je wel.
Draaide destijds al op een PII 400 met 4Mb video, dus lijkt me sterk dat het aan de fysieke specs van de laptop ligt.
Ohja, sorry my bad. Ik wist niet meer wat UT99 was :P Ik probeerde alleen informatie voor mensen die er wel verstand van hebben los te peuteren ;)

Anders een virtual machine? (Als je niet weet hoe op dit moment gaat het waarschijnlijk niet veel oplossen, maar het is het proberen waard :P)

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10 15:37

ripperke

w00t!

mogelijk oplossingen:

- netspeed veranderen; <tab toets> <% toets> om console te openen en speel wat met de netspeed waarden, typ bv: netspeed 20000 of netspeed 10000

- veranderen tussen OpenGL/Direct3D/(software)

- FrameLimit instellen -> System/UnrealTournament.ini onder je driver renderer :

voor OpenGL: [OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
voor Direct3D: [D3DDrv.D3DRenderDevice]

zet je : FrameRateLimit=150 (dit kan voorlaptop te hoog zijn, dus zet er bv iets tussen 60-100)

- check even of je framedrops hebt: escape - tools - timedemo statics; online spelen en controlleer of je frames droppen, droppen deze framelimit verlagen

een van deze lijkt me je probleem te veroorzaken...

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• WhAsSsAaA
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
hey,

ik zit met hetzelfde probleem, volgens mij komt het omdat je een pentium M hebt welke Speedstep ondersteunt. Ut99 kijkt aan het begin van je spel hoeveel Mhz je cpu draait en past daar alles op aan. dat wil zeggen dat als het in het begin 1600 mhz draait, en speedstep besluit om de cpu wat onder te klokken naar 800 Mhz gaat het beeld 2x zo langzaam :(

Ik heb ook geen idéé hoe we dit kunnen oplossen, maar ik hoop dat ik je hiermee een zetje in de goede richting heb gegeven.

Groet w

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk iets gehad met ut99.
Met laptop op batterij gaat alles soms traag soms snel.
De oplossing was speedstep uitzetten of op netstroom gaan.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-11 18:48

AleXtc

Wannabe Pirat

nieuws: Fujitsu Siemens heeft geen oplossing voor 'lagging issue'

Dat gaat een RMA'tje worden denk ik zo.......

[ Voor 43% gewijzigd door AleXtc op 07-04-2006 23:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sieweshaoao schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 22:35:
Ik heb hetzelfde of iets gelijks gehad. Bij mij was de oplossing om de snelkoppeling naar UT99 aan te passen. Ik moest in de snelkoppeling aangeven hoe snel mijn processor was
Probeer dit eens. Misschien helpt het.
Ik krijg dan een fout te zien: De naam E:\Games\Unreal Tournament 99\System\UnrealTournament.exe - CPUSPEED=1500, die in het vak Doel is opgegeven, is ongeldig. Controleer of de bestandsnaam en het pad juist zijn.

Daardoor kan ik het dus niet doorvoeren :'(

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:09:
Ik had hem gister gewoon op netstroom staan en dat hielp dus ook niet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:09:
:P

Verwijderd

Topicstarter
Gebruik de edit-knop eens (rechtsboven je posts), die zit er niet voor niets ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Crash op 08-04-2006 20:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
ripperke schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:00:
mogelijk oplossingen:

- netspeed veranderen; <tab toets> <% toets> om console te openen en speel wat met de netspeed waarden, typ bv: netspeed 20000 of netspeed 10000

- veranderen tussen OpenGL/Direct3D/(software)

- FrameLimit instellen -> System/UnrealTournament.ini onder je driver renderer :

voor OpenGL: [OpenGLDrv.OpenGLRenderDevice]
voor Direct3D: [D3DDrv.D3DRenderDevice]

zet je : FrameRateLimit=150 (dit kan voorlaptop te hoog zijn, dus zet er bv iets tussen 60-100)

- check even of je framedrops hebt: escape - tools - timedemo statics; online spelen en controlleer of je frames droppen, droppen deze framelimit verlagen

een van deze lijkt me je probleem te veroorzaken...
Kan dit mij misschien iets beter uitgelegt worden, want zoveel verstand heb ik er dus niet van zoals ik al eerder zei

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
offtopic:
rindert48, je hebt een edit knop naast je quote knop zitten. Gebruik die alsjeblieft, nu heb je 5 posts achter elkaar staan.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Probeer even dit: open het rekenmachientje, zet het in wetenschappelijke modus, tip 33333 in, duw op n! en open dan UT, schokt het dan nog?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:13:
Probeer even dit: open het rekenmachientje, zet het in wetenschappelijke modus, tip 33333 in, duw op n! en open dan UT, schokt het dan nog?
Heel raar maar het probleem is over!!!! Hartstikke bedankt!!! Als ik nog weer problemen krijg post ik ze hier.

Iedereen bedankt voor de moeite _/-\o_

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:44
huh hoe kan dat ??!?!?!?!

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

Ik vraag me af wat die tip met de rekenmachine doet. Kan iemand mij dat vertellen?
/Edit: Ik vermoed dat deze berekening de processor belast, en daardoor speedstep de processor op de hoogste kloksnelheid zet.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 11:05 ]

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:47:
Ik vraag me af wat die tip met de rekenmachine doet. Kan iemand mij dat vertellen?
Probeer het eens zou ik zeggen ;)

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:51
Modbreak:Reageer dan niet :? :{

[ Voor 74% gewijzigd door Crash op 08-04-2006 20:43 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Normaal gesproken verlaagt een laptopprocessor (en Athlon 64-processors in desktopsystemen) de kloksnelheid om minder warmte te produceren en de batterij te sparen. Maar dat gejojo met de kloksnelheid is iets waar niet elk programma even goed mee om kan gaan. Door 33333 faculteit uitrekenen (1 x 2 x 3 .... x 33331 x 33332 x 33333) zet je de CPU al hard aan het werk en veranderd de kloksnelheid (voorlopig) niet als je aan het spelen bent.

Wat je ook zou kunnen gebruiken is Notebook Hardware Control. De site beloofd dat je volledige controle over voltages en kloksnelheden krijgt van je processor :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 10:47:
/Edit: Ik vermoed dat deze berekening de processor belast, en daardoor speedstep de processor op de hoogste kloksnelheid zet.
ALs je het probeert vraagt ie of je door wilt gaan omdat de berekening heel lang kan duren.
Ook word je CPU gebruik ineens 80%+.
Dus speedstep klokt niet meer onder maar blijft gewoon op max cpu speed draaien.

Verwijderd

Oud topic, jaja.

Wat meestal werkt is UT 1x opstarten, dan naar Preferences gaan en op de "Change" knop klikken. UT herstart dan en detecteert (meestal) de juiste CPU snelheid.

Anders idd dingen als Speedstep of Cool 'n Quiet uitschakelen.

Of, voordat je UT start, een proces de CPU 100% laten belasten (met prioriteit op laag). Iets als SuperPI oneindig laten lopen.

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Om precies te zijn 2 jaar en 2 maanden oud :P
Maar toch bedank voor de oplossing dan.

🖥️ | 🚗

Pagina: 1