[XP] "ziet niet al het intern geheugen, bios wel*

Pagina: 1
Acties:

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 10:54
Ik heb een beetje een vaag probleempje.. Vanmiddag heb ik er 1Gb geheugen (DDR3200 kingston) bij ingedrukt, er zit nu in totaal 3Gb in. (2x 1Gb en 2x 512Mb)
Ik start men pc op en de bios herkend gewoon de 3Gb geheugen. Nadat ik in windows ben beland zie ik tot mijn verbazing onder deze computer->eigenschappen slecht 2Gb staan..

In everest ultimate edition vind ik wel alle 4 geheugen bankje....

Iemand een idee?? Voorzover ik weet zou WinXp probleemloos 3Gb moeten kunnen herkennen??

Systeem:

Athlon 3700+ @ 4200+
Asrock dual-sataII-
Asus EN6600GT Top @ 580/1150 (Asus EN7900GT TOP in bestelling)
Nu 3Gb intern
1x sata 80Gb
1x sata 200Gb
1x sataII 80Gb
Colermaster 450W voeding

He who laughs last.. Thinks slowest

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik was wel benieuwd naar het antwoord en heb even de gelinkte pagina door gekeken, maar daar staat niet het antwoord op de vraag van de TS volgens mij. Immers;
RAM support Windows XP Professional: 4 GB en dat is meer dan 3GB, dus is het probleem nog niet opgelost.

[ Voor 20% gewijzigd door dr snuggles op 07-04-2006 21:59 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Geldt ook voor Home (staat in de install.txt op de CD).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
't Artikel was ook meer bedoeld als interessant leesvoer dan als kant en klare oplossing :) Maar of 't probleem van de TS heeft te maken met hoe XP omgaat met fysiek en virtueel geheugen, of de hoeveelheid geheugen wordt gewoon verkeerd weergegeven bij computer eigenschappen, wat ook nog wel eens voorkomt. Beste is om hier gewoon taakbeheer voor te gebruiken.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

The virtual address space of processes and applications is still limited to 2 GB unless the /3GB switch is used in the Boot.ini file.
Dus de resterende 1GB wordt altijd voor filecaching gebruikt. Lijkt me prima, want dan kan een waanzinnig geheugenzuigend proces niet je windows vertragen tot het niveau van voor de oorlog :)

[ Voor 4% gewijzigd door _Thanatos_ op 08-04-2006 03:14 ]

日本!🎌

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-03 10:54
_Thanatos_ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 03:14:
[...]

Dus de resterende 1GB wordt altijd voor filecaching gebruikt. Lijkt me prima, want dan kan een waanzinnig geheugenzuigend proces niet je windows vertragen tot het niveau van voor de oorlog :)
Maar eens kijken in de boot.ini denk ik..

He who laughs last.. Thinks slowest

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

Heb je dan écht 3GB address space nodig? Ik zou het lekker zo laten... Maarja ik weet natuurlijk niet wat voor foto's of films jij wel niet bewerkt ;)

日本!🎌

Pagina: 1