Toon posts:

[XP] zwart scherm tussen windows load en login scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi allemaal,

ik zit met een probleem(pje) waar ik al een paar uur op vast zit. Gisteren was er iemand bezig op de pc een `online` kaartspel oid aan het spelen niet echt iets heel schokkends. De pc stond plotseling vast en er is dus gereboot, na dit rebooten is het echter zo dat tussen het balkje van windows (dat laadbalkje) en het login scherm van windows (met die usertjes etc) een gat zit van 69 seconden waarin ik alleen een zwart scherm zie. Ook is er geen schijfactiviteit op dit moment.

De pc is een Intel pentium 4 2,66 ghz, 1024 mb ddr pc3200, 160 gig hdd 7200rpm (ata) en een nvidia geforce 4000mx. Het moederbord is een asus. Alles heeft het altijd goed gedaan tot de pc dus vastliep.

Wat ik al heb geprobeerd:
bootvis (wat bleek uit andere forum postst) hierin zag ik dat de cpu load 19 seconden na het booten tot 88 seconde na het booten 100 procent was. Ook zag ik dat er bij alle andere diagrammen geen waardes stonden op dat moment.
Ik heb mobo gereset, heeft verder geen nut gehad
Handmatig IP ingevoerd (zodat er niet gezocht wordt naar dhcp)
Heel Heel veel gegoogled waar ik telkens op niks uit kwam

Verder is er maar 1 pc in huis dus hij zoekt niet naar andere netwerksources (de on-board lan kaart heb ik gedisabled omdat er via een kpn wifi usb ding verbinding wordt gemaakt met de router)

Ik hoop dat dit alles een beetje duidelijk is en iemand mij kan helpen,

Alvast bedankt,

Groetjes, PimP 8)7

• Miek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-06-2023
Zijn er nog programma's geinstalleerd gisteren?
Je zou alleereerst terug kunnen proberen te gaan naar een restore point. Voor de tijd dat de pc vastliep. Misschien heeft zich spyware/malware/virus genesteld?

Verwijderd

Topicstarter
zie je toch nog iets vergeten, gister gescand met hitmanpro (alle anti spyware programma's geinstalleerd en op virussen gescand met nod32 en trend micro). Systeemherstel staat helaas uit.

Verwijderd

Topicstarter
*schopje naar boven* misschien dat er vandaag iemand is die dit herkenbaar voorkomt

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-03 09:52
wacht hij ook zo lang als je een boot-CD of knoppix oid start?
stond er iets in foutenlogboek / eventvwr?

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
nope, foutenlogboek gaf niks "vreemds"

als ik de windows cd erin doe en dan kies dat ik wil booten van cd doet ie dat wel gelijk, lijkt dus iets te zijn wat met windows te maken heeft
Pagina: 1