[XP] Documents and settings synchroniseren

Pagina: 1
Acties:
  • 1.441 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:04
Ik wil graag alle documenten tussen 2 computers via het netwerk synchroniseren.

De situatie:
PC 1:
Windows XP Pro SP2
naam: rechts
ip: 10.0.0.3
gebruikers: 5

PC 2:
Windows XP Pro SP2
naam: links
ip: 10.0.0.3
gebruikers: 5

Ik moet snel kunnen wisselen van account op een pc. Dus gebruiker X aanmelden. Switchen naar gebruiker Y, en weer terug naar X zonder verder programmas oid af te sluiten.

Alle documenten die ik maak op pc1, of al zijn gemaakt op pc1, moeten worden gekopieerd naar pc2. En wel naar dezelfde gebruiker.
dus word document NETWERK.DOC bij gebruiker X op pc1, moet automatisch ook op pc2 bij gebruiker X terecht komen.
Andersom natuurlijk ook, alle documenten van pc2 moeten op pc1 komen.

De synchronisatie mogelijkheden die windows bied, zijn imho niet genoeg. Ik kan dan namelijk niet meer van user switchen zonder af te melden.

De software " SmartSync" snapt het idee wel, maar die kan geen files kopieren, omdat hij geen toegang heeft tot die mappen.... ofzo..?!

Ik ben dus opzoek naar en programma dat kan wat ik wil.... En ik kan het echt niet vinden, heb serieus al een tijdje gezocht... Wie kan mij helpen?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Voor zover ik weet zul je in zo'n geval een Active Directory op moeten zetten - en dat betekent dus een server. het kromme is dat als je een server neerzet, je beide XP's ook zo kunt instellen dat ze docs en settings van de server pakken - en dan heb je de hele AD niet meer nodig :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

xcopy mydocuments1 mydocuments2 /s /d
xcopy mydocuments2 mydocuments1 /s /d

Iperf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

fish schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 23:57:
xcopy mydocuments1 mydocuments2 /s /d
xcopy mydocuments2 mydocuments1 /s /d
En dat maal 5 users?
En als die PC een keer niet aan staat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:55
disk aan je netwerk hangen, en daar je my documents aan knopen. Klaar.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

MisTraller, wat als je nou met een en de zelfde user op 2 PC's aanmeldt?..

Nee, roaming profiles gewoon opzetten, is niet toch zo moeilijk... Je moet alleen beseffen dat niet iedere applicatie keurig D&S gebruikt om instellingen op te slaan. Er zijn er nog steeds die hun installatiedir daarvoor gebruiken (dus moet je admin zijn om het te gebruiken) of ze dumpen hun ini file (ook :r) in de windows dir (nog meer :r).

Maar als je D&S synvhroon wilt houden, is roaming profiles de netste optie. Want dan worden ook de Local Settings (met o.a. tempfiles) niet gesynchroniseerd, en dat hoort ook zo :)

[ Voor 5% gewijzigd door _Thanatos_ op 08-04-2006 03:03 ]

日本!🎌

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

_Thanatos_ schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 03:02:
Maar als je D&S synvhroon wilt houden, is roaming profiles de netste optie. Want dan worden ook de Local Settings (met o.a. tempfiles) niet gesynchroniseerd, en dat hoort ook zo :)
Alleen wordt je mail (outlook express of Outlook met pop3/imap accounts) dan ook niet meegenomen.
Tenzij je de lokatie verandert van je mail databases.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

BackSlash32 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 00:24:
[...]

En dat maal 5 users?
En als die PC een keer niet aan staat?
1) ja ...

als je goed kijkt copieert hij alleen de vernieuwde bestanden.

2) zie jij nog meer resources staan behalve die 2 pc's ???????
hoe wil je dan iets synchroniseren zonder extra resources ?
- maar goed om een antwoord te geven. dan synchroniseert hij niet

[ Voor 10% gewijzigd door Fish op 08-04-2006 16:16 ]

Iperf

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Wil je nu de hele documents en settings map synchroniseren? Of alleen de documenten van de gebruikens.

Als het alleen de documenten zijn, kijk dan eens naar syncback.

Als het het eerste is (alle settings etc) dan heb je inderdaad een server nodig met AD.

Verwijderd

Viceversa Pro [url] http://www.tgrmn.com/ [url] kan dat allemaal.
Als je eerst een profiel aanmaakt met welke folders je wilt syncen dan kun je daarna een shortcut maken naar dat profiel en met een simpele muisklik een hele rits mappen synchroniseren.
Met compressie voor versturen over je netwerk dus best snel ook nog.
Zeker sneller dan xcopy of copy omdat die geen gebruik maken van compressie.

• draayertje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-03 08:31
Ik heb dit probleem ondervangen door dit apparaat aan te schaffen:

http://www.sitecom.nl/product.php?productname=Network+Storage+Adapter&productcode=LN-350&productid=341&subgroupid=37

Daar heb ik een externe harde schijf aan gehangen en klaar is kees. Je kan altijd bij je bestanden, ongeacht op welke pc je werkt, en je hebt altijd actuele bestanden.

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-03 20:19

_Thanatos_

Ja, en kaal

BackSlash32 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:37:
[...]

Alleen wordt je mail (outlook express of Outlook met pop3/imap accounts) dan ook niet meegenomen.
Tenzij je de lokatie verandert van je mail databases.
Dat klopt, want die staan in Local Settings. Maar mail in Thunderbird wordt wel meegenomen, omdat die z'n spulletjes (netjes) in Application Data dropt.

Trouwens Outlook Express via een netwerkshare vind ik sowieso niet echt een solide optie. Als de netwerkverbinding eruit ligt, kun je weliswaar niet e-mailen (duh), maar OE is zo slim om dan aan te nemen dat de directory niet meer bestaat en dan reset ie em weer naar de standaardmap. Dus dan lijkt het alsof je al je mail kwijt bent.

Outlook moet je gewoon niet gebruiken als consument, vind ik. Het is er gewoon niet voor bedoeld en bevat ook een aantal typische consumer-features niet, zoals NNTP nieuwsgroepen. Outlook is, net als Groupwise en Notes, een collaboration pakket, en komt dan ook niet mee in bijv MS Works. Gewoon Thunderbird of Eudora of iets in die richting, en als je dan per se een agenda wil, Sunbird. Maar ook voor agenda/logboek/taken/notities zijn meer alternatieven die wel voor eenvoudige desktops bedoeld zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-04-2006 23:35 ]

日本!🎌

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07-2025
MS heeft zelf een SyncToy in het assortiment.

Maar voor wat de TS wil heb ik het heel basaal aangepakt. Ik heb een servertje thuis. Daarnaast een desktop en een laptop. De Thunderbird-profile staat op die server. M'n IM-programma staat met DB en al op die server, en ik draai de exe direct vanaf die bak. Documenten sync ik met SyncToy.

Roaming Profiles zijn vast mooier, maar dit is nog makkelijker :) En geen gedonder als ik met dezelfde user op zowel desktop als laptop ingelogd ben.

Outlook is, voor e-mail, een vervelend programma. Ook voor de ontvanger van de e-mail. Nou vind ik de kalender-tools van Mozilla ook nog maar matigjes. Dat wordt vast beter, maar het is er nog niet. Google heeft vandaag een online Calendar uitgebracht, welke je ook met een normale desktop-app kunt bekijken. Misschien ook een blik waard.

[ Voor 27% gewijzigd door Fuzzillogic op 13-04-2006 23:53 ]

Pagina: 1