2 internetverbindingen gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 727 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:08
Ik zit in een nogal lastige situatie waari k niet uitkwam, ook nadat ik gezocht heb in dit forum waar ik veel over 'trunken' tegenkom maar niets wat het direct oplost.

Wat ik wil is, wat ik nu doe via 'remote desktop' via Chello inloggen op m'n pc en dan downloads aanzetten, die dan via de andere internetverbinding moeten verlopen.

Situatie:
-Pc, 2 netwerkkaarten beiden verbonden met internet.
1. internetverbinding 1: Chello Light, 3 Mbit, stabiel, via linksys router verbonden, IP-adres intern van linksys router = 192.168.1.105

2. internetverbinding 2: XS4all ADSL Basic, 6 Mbit, IP-adres 10.0.0.40 : deze internetverbinding is van de huisbaas. Internetten + downloaden gaat snel, maar de verbinding is zeer instabiel (MSN disconnects om de 5 minuten, IRC timeouts als ik 5 min niets zeg etc). De oorzaak is dat de huisbaas beneden vermoedelijk een ST 510, met daarachter een server op de server een 6 poorts HUB heeft aangesloten. Op die HUB zitten de pc's van de kamerbewoners van boven de winkel.
Ik kan NIET in de router komen (om poortmaps in te stellen), want de huisbaas heeft daar een (niet-standaard) wachtwoord opgezet.

Via RemoteDesktop (op het werk hier) moet ik dus inloggen op m'n pc via de Chello internetverbinding. Deze (Chello Light) is eigendom van de buurjongen die hier ook fanatiek gebruik van maakt en deze wil ik dus zeker niet met mijn downloads gaan belasten.

De downloads wil ik dus via de XS4All ADSL verbinding laten lopen. Hoe kan ik dit zo instellen dat ik via internetverbinding (chello) inlog via Remote desktop om dan vervolgens downloads aan te zetten die via de andere netwerkverbinding lopen.

• enveekaa
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:04
Waarom wil je in hemelsnaam een andere verbinding gebruiken om je downloads aan te zetten?

Als de verbinding zo instabiel is dat je niet kan RDP'en zou ik eens gaan uitzoeken wat er aan de hand is :) ik heb hier namelijk ook ADSL basic van ADSL en dat is zo stabiel als een huis!
Ok je kan geen poorten mappen 8)7

Verder is het wel mogelijk, je kunt in Windows toch aangeven welke nic er 1 is en welke 2? RDP'en naar het externe ip van chello, dan je downloads aanzetten en die lopen dan over je xs4all accountje.

Trunken heeft hier btw niets mee te maken.

Network connections -> Advanced -> Advanced settings
En daar je NIC die je voor XS4ALL gebruikt bovenaan zetten.

[ Voor 58% gewijzigd door enveekaa op 07-04-2006 17:30 ]

• krn176
enveekaa schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:06:
Waarom wil je in hemelsnaam een andere verbinding gebruiken om je downloads aan te zetten?

De chello verbinding is maar 3 mbit en gedeeld, de XS4all ADSL Basic is 6 Mbit

Trunken heeft hier btw niets mee te maken.
Was de research voordat ik nieuw topic aanmaakte

Network connections -> Advanced -> Advanced settings
En daar je NIC die je voor XS4ALL gebruikt bovenaan zetten.
Network connections zit ik, knop advanced volg ik niet helemaal:
-Er zit geen knop advanced direct onder network connections (WinXP Sp2)
-Advanced settings geeft alleen instellingen van Windows firewall weer. Daar kan ik geen voorkeur opgeven.
-Als ik nu op internet ga, terwijl ik via Remote desktop ben ingelogd dan gaat dit automatisch via de Chello lijn.

• enveekaa
Welke taal en versie van XP heb je?

Wellicht dat het in XP Home niet zit namelijk.. Zit ook in Home Edition :P

Afbeeldingslocatie: http://home.enveekaa.net/got/netwerk.jpg

[ Voor 82% gewijzigd door enveekaa op 07-04-2006 17:43 ]

• Ranzy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-10-2023

Ranzy

Live 'till You Die

Als je in network connections zit heb je bovenaan toch een knop advanced? En als je dat menutje uitklapt heb je een optie advanced settings hoor.

• enveekaa
TS, is het nou gelukt of niet? :)

• krn176
Ik heb het gevonde... keek gewoon niet goed ..
Heb trouwens WinXP NL Pro SP2

ga nu rebooten en kijken of het werkt!

• krn176
't werkt niet... heb de Xs4all lan verbinding als eerste (voorkeurs) neergezet maar als ik internet explorer dan opstart, via remote desktop ingelogd via m'n werk dan staat er nog steeds op http://www.whatismyip.com/ 62.1xx.x.x en niet het xs4all IP.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
krn176 schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:27:
't werkt niet... heb de Xs4all lan verbinding als eerste (voorkeurs) neergezet maar als ik internet explorer dan opstart, via remote desktop ingelogd via m'n werk dan staat er nog steeds op http://www.whatismyip.com/ 62.1xx.x.x en niet het xs4all IP.
En wat is het probleem dan? Ik heb ook een 62.216.21.x adres van xs4all.. (was eerst cistron)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 14:04
Waarvandaan wil je downloaden? Als het alleen een newsservertje is kan je natuurlijk even het volgende doen:
code:
1
route add <ip address download server> mask 255.255.255.255 10.0.0.40 -p

Als je dit in je CMD intypt zal al het verkeer wat ingevuld staat bij <Ip address download server> over 10.0.0.40 gaan.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
Archie_T schreef op zondag 09 april 2006 @ 10:53:
Waarvandaan wil je downloaden? Als het alleen een newsservertje is kan je natuurlijk even het volgende doen:
code:
1
route add <ip address download server> mask 255.255.255.255 10.0.0.40 -p

Als je dit in je CMD intypt zal al het verkeer wat ingevuld staat bij <Ip address download server> over 10.0.0.40 gaan.
Of andersom: een statische router naar het ip-adres van de zaak via de chello-verbinding.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Pagina: 1