ISA IDE controller met NIC erbij op, bestaan die?

Pagina: 1
Acties:

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

RetepV

ALLES valt te repareren

Topicstarter
Hi, ik heb één of ander 'media' computertje, eigenlijk zo'n ouderwetse geflopte set-top box. Hier zit een Cyrix 266MHz socket 7 processor in, één of ander media geval met MMX en andere bullshit. Veel stelt het niet voor :).

Maar nou wilde ik van dit ding een web/ftpservertje gaan maken door er ethernet en een harddisk op aan te sluiten. Helaas zit er maar 1 ISA slot in en geen harddisk controller. :(

Nou zitten er ook twee USB 1.1 poorten op, dus ik *zou* er een externe harddisk op aan kunnen sluiten en een ISA ethernetkaart kunnen gebruiken. Maar USB 1.1 is natuurlijk retetraag, eigenlijk te traag voor een 100Mb ethernet en te traag voor een harddisk.

Ik vroeg me dus af of er een combinatiekaart bestaat (of bestaan heeft) van een ethernet controller en een harddisk controller. IDE of SCSI maakt eigenlijk niet zo uit. Ik vond op google wel iets over een 3COM kaart die schijnbaar ethernet en SCSI heeft, maar geen fatsoenlijke info.

Ik zou er ook nog een 2e slot bij kunnen prutsen door een ISA connector met draadjes aan de andere te solderen (zo veel draadjes zijn het niet). Dan kan ik 2 kaarten plaatsen.

Of misschien weet iemand of er USB 2.0 kaarten voor een ISA slot bestaan?

Of misschien is er iemand die nog slimmer is dan ik? :)

Edit:

ISA = de 16-bits insteekkaart interface van vlak voor het PCI tijdperk.

[ Voor 5% gewijzigd door RetepV op 07-04-2006 17:00 ]

Macbook Pro