Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Onderzoek eerste kopers productinnovaties

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onderzoek naar sociale factoren die de aankoopbeslissing van een productinnovatie beïnvloeden

Dit topic is geplaatst met toestemming van de moderator

Met grote regelmaat verschijnen er nieuwe telefoontoestellen op de markt. Deze toestellen kunnen kwalitatieve verbeteringen bevatten, maar deze ‘verbeteringen’ kunnen ook op de vormgeving betrekking hebben. In beide gevallen kunnen we van (product)innovatie spreken.

Ik ben momenteel bezig met een onderzoek naar eerste kopers van deze productinnovaties (mobiele telefoons), voor de opleiding sociologie aan de Universiteit van Amsterdam. Ik heb voor mijn onderzoek respondenten nodig die veel kenmerken van early adopters hebben en waarbij de kans groot is dat zij als een van de eerste nieuwe modellen van mobiele telefoons aanschaffen.

De mening van bezoekers van gathering.tweakers is voor mijn onderzoek van groot belang. Personen die veel kennis hebben van productinnovaties (zoals mobiele telefoons) vervullen een soort voorbeeldfunctie. Door deze voorbeeldfunctie hebben zij een belangrijke rol in de verspreiding (diffusie) van productinnovaties.

Via deze weg wil ik dan ook de bezoekers van gathering.tweakers vragen de vragenlijst voor mijn onderzoek in te vullen. Het invullen zal slechts een paar minuten in beslag nemen en is volstrekt anoniem. Hoe meer personen de vragenlijst invullen, des te betrouwbaarder zullen de uiteindelijke resultaten zijn, dus ik wil jullie vragen anderen op deze vragenlijst te attenderen. Wanneer het onderzoek is afgerond zal er een terugkoppeling van de resultaten plaatsvinden.

De vragenlijst is online te vinden door op de volgende link te klikken:

http://www.studentenonderzoek.com/?qid=9560&ln=ned

Hartelijk dank en met vriendelijke groet,

Renco Verhoef

Verwijderd

Topicstarter
Vragen en opmerkingen m.b.t. tot het onderzoek kunnen jullie hier kwijt. Ik zal ze zoveel mogelijk proberen te beantwoorden.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Kleine opmerkingen:

Heeft u deze telefoon al eerder gezien? Bij wie of waar was dat? (meerdere antwoorden mogelijk)
geen "nee" als mogelijkheid

Met welke mensen praat u over nieuwe mobiele telefoons? (1 antwoord mogelijk)
Mag je niet met meerdere groepen over telefoons praten?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
In de eerste plaats bedankt voor het invullen.
Aangaande de opmerkingen:

Bij - heeft u deze telefoon al eerder gezien - is 'niet' een optie.

Bij - met welke mensen praat u over nieuwe mobiele telefoons -, had achteraf gezien beter 'meerdere antwoorden mogelijk' kunnen staan. Ik heb de vraag gewijzigd en heb blijkbaar verzuimd dit aan te passen, helaas.

Bedankt voor de tips!

Verwijderd

Topicstarter
Beste forumbezoekers,

Het onderzoek loopt voorspoedig. Ik heb echter nog een aantal respondenten nodig die in het bezit zijn van een van de volgende modellen:

Nokia N70, N90, 7370, 7380, 8800
SonyEricsson Z300i, W800i, W900i
Motorola V3i RAZR, U6 PEBLE, L7
Samsung P300, D800, E770
LG S5100, S5200

Wanneer jullie iemand kennen die een van deze toestellen in bezit heeft, of zelf deze telefoon in bezit hebben, zouden jullie mij er een groot plezier mee doen wanneer de vragenlijst wordt ingevuld.

Bij voorbaat dank,

Renco

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil degene die de vragenlijst hebben ingevuld hartelijk danken!
Ik heb voldoende respondenten verzameld en ga nu aan de slag met het verwerken van de data. Zodra de resultaten bekend zijn, krijgen jullie dat via deze site te weten.
Pagina: 1