Toon posts:

[USB Inovix] Zitten in een USB snoer meerdere aders?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een Inovix mp3 speler (imp20) 256 MB.
Net als alle mp3 spelers is het daarbij zo dat als je usb inplugt in een winxp computer, dat je dan via de verkenner een extra hardeschijf hebt (zo lijkt het dan), waarmee je de bestanden kan beheren van deze stick.

Probleem is alleen dat ik volgens mij nu een 'kapot' kabeltje heb, óf een kapot spelertje, dat is dus ook de achtergrond van de vraag.

--> Zodra ik m'n USB kabeltje verbind met een USB poort ALTIJD stroom via USB (dus batterijtje is dan om het te checken, uit de speler gehaald). Conclusie, íets in het kabeltje is dus nog wel goed ;)
--> Als ik aan het kabeltje 'frunnik' zie ik op het display van de mp3 speler dat hij switcht tussen het display dat je hebt als je normaliter met de computer verbonden bent (voor overdracht van files) en het display dat je hebt als de speler aan staat zonder kabeltje...

Ik weet alleen niet of het aan de speler (of het poortje waar het kabeltje in zit) ligt of aan de kabel zelf...

Ik heb geen extra kabel
Ik ken geen mensen die een extra hebben

Ik vroeg me dus af, of iemand weet of een usb kabel zo is opgebouwd dat het meerdere aders heeft, bijv. 1 voor stroom, en een aantal voor data o.i..d.

Weet iemand dat? (als dat niet zo is, en het een kabel uit 1 stuk is) dan weet ik dat het nie taan de kabel ligt maar aan de speler..

Verder (eventueel) : herkennen mensen dit probleem met een Inovix?

Wat ik wil weten, is of het kán, dat m'n kabeltje stuk is, hoewel ik toch altijd wel stroom krijg via die kabel. Zit in een USB verbindings

Ik heb het op meerdere goed geconfigureerde computers heb ik geprobeerd.

Verwijderd

Een USB kabel heeft 4 draden.

Vcc (Plus)
Data-
Data+
Ground (Min)

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-02 17:28
En er zijn maar een paar verschillende soorten connectors aan USB kabels. Er is dus ongetwijfeld iemand in je omgeving die ook een kabeltje heeft welke past, zodat je kunt even kunt testen.
Zo past het snoer van mijn Trust USB hub ook in mijn Sony PSP, en past de kabel van mijn mp3 speler in mijn vriendin haar fotocamera.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
Ik zal eens flink rondvragen, er zijn idd veel mensen met USB-kabeltjes aan allerlei apparaten, maar ik was er bang voor dat dit juist enorm zou verschillen; maar wie weet heb ik geluk...

Verwijderd

Topicstarter
Fixed, het bleek inderdaad aan het snoertje te liggen; kennelijk zit er een kink in de kabel op het stukje waar de gegevens overheen moeten...

En de warme douche gaat naar Inovix; ik had ze gewoon even opgebeld (KPN telefoon gids), en ze sturen een gratis kabeltje, ondanks 't feit dat volgens mij de garantie voorbij is.