"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Ik zie in je post geen fout beschrijving of zoiets.
Alleen dat je installatie blijft hangen.
Wat zijn de specs van je pc?
Het gaat om een Celeron 2400, 80GB HD; 256MB Ram.
"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]
Dat werkte bij mij ook, installatie wilde graag nog het een en ander vanaf cd halenSeNsEi.Ze0n schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:58:
Probeer de CD er eens in te steken vlak na je je GRUB gepasseerd bent.
Logs kun je zien met CTRL+ALT+F4
[ Voor 11% gewijzigd door zomertje op 08-04-2006 12:12 ]
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Internet aansluiting is niet nodig voor een normale installatie CD van ubuntu.BlackJack schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:31:
Is er mischien geen internet aangesloten?
Welke installatie CD heb je trouwens gebruikt? Een van de Dapper beta of de 5.10 versie?
Verwijderd
Hoe komt dit?
Volgens de log zegt ie:
Should I download and install other languages anyway? Should go = Ja en Should not go = Nee: Geen geldige invoer ..
En dan vliegt 100x in 1 seconde voorbij.
Hij probeerd dus Ja of Nee in te voeren, maar hij geeft aan dat dit geen geldige invoer is ..
Hoe kan ik dit oplossen?
Tijdens de installatie gewoon Engels te kiezen, en niet de Nederlandse taal downloaden?
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 19:36 ]
Verwijderd
Als dat lukt kan je met apt-get -f install een fout in de installatie proberen te repareren.
Verwijderd
Should I download other languages anyway?: Niet-herkende invoer.
Voer ''Ja'' of ''Nee'' in.
Als ik Ja intyp gebeurd er niks, en bij Nee ook niet ..
Ik zou voor de zekerheid even het bestand opnieuw downloaden en branden en opnieuw installeren (gewoon over de oude partities heen).
[ Voor 31% gewijzigd door Palomar op 08-04-2006 23:45 ]
Grub install gebeurt pas nadat de meeste packages geinstalleerd zijn. Dus waarschijnlijk is grub nog niet geinstalleerd na 5%Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:38:
Kan je bij het booten niet kiezen voor rescue mode?
Als dat lukt kan je met apt-get -f install een fout in de installatie proberen te repareren.
Volgens mij gaat het bij TS pas fout na de eerste reboot. De cd erin stoppen nadat het boot van cd moment voorbij is zou dan kunnen helpenbrainball schreef op zondag 09 april 2006 @ 03:38:
[...]
Grub install gebeurt pas nadat de meeste packages geinstalleerd zijn. Dus waarschijnlijk is grub nog niet geinstalleerd na 5%
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
Dat gebeurde bij mij dus ook. Hij bleef enkele uren hangen op die 95%. Na de reboot komt ie niet verder dan 5% bij 'Preparing for installing'.Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:32:
Bij mij blijft hij hangen op de 95% nadat hij de Nederlandse taal heeft ingestalleerd.
Hoe komt dit?
Het betreft een originele cd.Palomar schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:44:
Weet je zeker dat je CD 100% in orde is en dat het gedownloade bestand goed is (MD5 check). Vaak komen zulk soort problemen door corrupte installatiemeda.
Ik zou voor de zekerheid even het bestand opnieuw downloaden en branden en opnieuw installeren (gewoon over de oude partities heen).
Dat ga ik eventjes testen.zomertje schreef op zondag 09 april 2006 @ 09:49:
[...]
Volgens mij gaat het bij TS pas fout na de eerste reboot. De cd erin stoppen nadat het boot van cd moment voorbij is zou dan kunnen helpen
Bedankt voor zover