[Ubuntu] Installatiefout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Naast XP heb ik vanmiddag Ubuntu geïnstalleerd. De installatie verliep probleemloos, na een reboot verschijnt het dualboot-scherm en kies ik Ubuntu. Vervolgens verschijnt het inlogscherm van Ubuntu enkele seconden, daarna verdwijnt dit en krijg ik 'Installing Packages', 'Preparing to Install'. Dit blijft urenlang hangen op 5%. Ik zie wel CPU-activity af en toe, maar verder lijkt er niets te gebeuren.

Na rebooten hetzelfde resultaat. In de search kon ik deze specifieke fout niet terugvinden. Iemand hints?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShellGhost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2021
Over welke fout hebben we het?
Ik zie in je post geen fout beschrijving of zoiets.
Alleen dat je installatie blijft hangen.

Wat zijn de specs van je pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Er verschijnt geen foutmelding, het is gewoon dat de installatie op een gegeven moment niet verder gaat.

Het gaat om een Celeron 2400, 80GB HD; 256MB Ram.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is er mischien geen internet aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tijdens de installatie heb je als het goed is apt voorbij zien komen. Deze moet wel goed geconfigureerd zijn om de juiste pakketjes te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeNsEi.Ze0n
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-07-2020
Probeer de CD er eens in te steken vlak na je je GRUB gepasseerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02

zAo

GPLv2 Fanboy

Druk eens op ALT + F3/4. Daar kun je wat logs zien. Om terug te komen druk je op ALT + F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:39

zomertje

Barisax knorretje

SeNsEi.Ze0n schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:58:
Probeer de CD er eens in te steken vlak na je je GRUB gepasseerd bent.
Dat werkte bij mij ook, installatie wilde graag nog het een en ander vanaf cd halen :)

Logs kun je zien met CTRL+ALT+F4 :) (terug met CTRL+ALT+F1)

[ Voor 11% gewijzigd door zomertje op 08-04-2006 12:12 ]

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
BlackJack schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:31:
Is er mischien geen internet aangesloten?
Internet aansluiting is niet nodig voor een normale installatie CD van ubuntu.
Welke installatie CD heb je trouwens gebruikt? Een van de Dapper beta of de 5.10 versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij blijft hij hangen op de 95% nadat hij de Nederlandse taal heeft ingestalleerd.
Hoe komt dit?

Volgens de log zegt ie:

Should I download and install other languages anyway? Should go = Ja en Should not go = Nee: Geen geldige invoer ..

En dan vliegt 100x in 1 seconde voorbij.
Hij probeerd dus Ja of Nee in te voeren, maar hij geeft aan dat dit geen geldige invoer is ..
Hoe kan ik dit oplossen?

Tijdens de installatie gewoon Engels te kiezen, en niet de Nederlandse taal downloaden?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je bij het booten niet kiezen voor rescue mode?

Als dat lukt kan je met apt-get -f install een fout in de installatie proberen te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exacte tekst:

Should I download other languages anyway?: Niet-herkende invoer.
Voer ''Ja'' of ''Nee'' in.

Als ik Ja intyp gebeurd er niks, en bij Nee ook niet ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je zeker dat je CD 100% in orde is en dat het gedownloade bestand goed is (MD5 check). Vaak komen zulk soort problemen door corrupte installatiemeda.

Ik zou voor de zekerheid even het bestand opnieuw downloaden en branden en opnieuw installeren (gewoon over de oude partities heen).

[ Voor 31% gewijzigd door Palomar op 08-04-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brainball
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:38:
Kan je bij het booten niet kiezen voor rescue mode?

Als dat lukt kan je met apt-get -f install een fout in de installatie proberen te repareren.
Grub install gebeurt pas nadat de meeste packages geinstalleerd zijn. Dus waarschijnlijk is grub nog niet geinstalleerd na 5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:39

zomertje

Barisax knorretje

brainball schreef op zondag 09 april 2006 @ 03:38:
[...]

Grub install gebeurt pas nadat de meeste packages geinstalleerd zijn. Dus waarschijnlijk is grub nog niet geinstalleerd na 5%
Volgens mij gaat het bij TS pas fout na de eerste reboot. De cd erin stoppen nadat het boot van cd moment voorbij is zou dan kunnen helpen :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 19:32:
Bij mij blijft hij hangen op de 95% nadat hij de Nederlandse taal heeft ingestalleerd.
Hoe komt dit?
Dat gebeurde bij mij dus ook. Hij bleef enkele uren hangen op die 95%. Na de reboot komt ie niet verder dan 5% bij 'Preparing for installing'.
Palomar schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 23:44:
Weet je zeker dat je CD 100% in orde is en dat het gedownloade bestand goed is (MD5 check). Vaak komen zulk soort problemen door corrupte installatiemeda.

Ik zou voor de zekerheid even het bestand opnieuw downloaden en branden en opnieuw installeren (gewoon over de oude partities heen).
Het betreft een originele cd.
zomertje schreef op zondag 09 april 2006 @ 09:49:
[...]

Volgens mij gaat het bij TS pas fout na de eerste reboot. De cd erin stoppen nadat het boot van cd moment voorbij is zou dan kunnen helpen :)
Dat ga ik eventjes testen.

Bedankt voor zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Het lag aan de Nederlandse taalkeuze.

Ik heb Ubuntu volledig opnieuw geinstalleerd, en gekozen voor Engels. Nu draait het als een zonnetje.

Pagina: 1