[MS Office03 + ODBC] Probleem met specifieke MySQL table

Pagina: 1
Acties:

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Al sinds geruime tijd maken wij gebruik van een MySQL database om alle gegevens van clienten (verstandelijk gehandicapten) en medewerkers op te slaan. Het handige is hieraan o.a. dat we bestanden kunnen 'samenvoegen' met de database. Er zijn dus standaard documenten waarbij een aantal variabelen automatisch worden ingevult vanuit de database, werkt super......!

We gebruiken drie tabellen voor het samenvoegen, tenminste ... dat zou moeten ... Het lukt maar niet om te verbinden met 1 van de tabellen. Ik heb 21 andere tabellen in de zelfde database geprobeert en daarbij lukt het altijd! Ik kan geen afwijking ontdekken aan de tabel die niet wil verbinden t.o.v. de anderen.

In ODBC maak ik een verbinding aan die de tunnel naar de volledige database legt.
In word selecteer ik in een nieuw document een nieuwe gegevensbron.
Er wordt door office gevraagd uit welke specifieke tabel ik de gegevens wil halen....
.... selecteer ik een willekeurige tabel (dus niet die die ik nodig heb) dan werkt het direct ......
....maar selecteer ik die tabel waar het om gaat, dan zegt Word "kan geen verbinding maken met de gegevensbron"

Kan iemand mij vertellen wat hier aan de hand is? Het is echt van belang dat ik met deze tabel kan samenvoegen.
Voor alle duidelijkheid is nooit gelukt om verbinding te krijgen met deze tabel.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

1-2-3 zie ik twee mogelijkheden: een bijzonder teken/spatie in de tabel- of veldnaam of een probleem met de rechten op de tabel.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Bram77
Waar kan ik de rechten op een table dan aanpassen?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

tikje naar PRG: daar zitten de mensen die iets van MySQL en de ODBC drivers voor MySql afweten. ;)
[off]-->[prg]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Als je vertelt hoe je tabelnaam heet, kunnen we je misschien beter helpen?

Ik weet in ieder geval dat Access nogal makkelijk met tabelnamen overweg gaat, terwijl bijna iedere andere database er over zal struikelen

• Bram77
crpersonalia .... weinig mis mee lijkt me.

• Bram77
schopje...?

Iemand een idee waar ik de rechten op een tabel kan aanpassen?
Pagina: 1