Toon posts:

Traag internet over UTP met Sweex Wireless Router 11G

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij zijn laatst verhuist en omdat er geen kabel naar een slaapkamer
lag en wij daar niet zon zin in hadden om die aan te leggen wegens omslachtige constructies,
leek het een beter idee om een draadloos netwerk aan te leggen om op de computer daar ook internet te krijgen.

Dus ik een Sweex Wireless Router 11G gekocht.
Ik heb sinds de installatie van de deze router veel problemen met de snelheid van het internet.
Het openen van pagina's gaat heel erg traag en over de upload snelheid ben ik al helemaal niet te spreken
(als ie boven de 1 KBps uit komt is t veel :( )
Als ik echter van newsgroups iets download dan gaat dit ongeveer wel met de oorspronkelijke snelheid.

Ik heb mijn pc gewoon met een UTP-kabeltje in de router zitten en de andere pc zit er dus wireless op.

Ik gebruikte voorheen altijd een gewone router van Sweex, de L000020, als ik deze weer aansluit tussen modem en pc
werkt t wel allemaal naar behoren.

Ik heb met beide een testje gedaan op speedtest.nl:

Nieuwe Wireless Router:

Download 182.8 KByte/sec (=1462 kbps)
Upload 0.4 KByte/sec (=3 kbps)
Connection 48.0 Conn/min
Ping test Nederland 8.0 ms

Oude vertrouwde router:

Download 184.9 KByte/sec (=1479 kbps)
Upload 62.9 KByte/sec (=503 kbps)
Connection 1020.0 Conn/min
Ping test Nederland 10.0 ms

Ik heb Mulitkabel Family en die heeft een down van 1536 Kbit/s en een up van 512 Kbit/s.
Het is dus te zien dat de oude router daar wel aan komt, maar de nieuwe zeker niet!

Kan dit een defect zijn in de router of zijn er bepaalde instellingen die ik moet maken?

Ik dacht zelf eerst dat t misschien lag aan t feit dat de oude een 10/100 mbps is en de nieuwe een 54 mbps,
maar een vriend vertelde me toen dat mijn internet niet eens een tiende was van dit max en dat je dat dus alleen maar
zou merken op het netwerk zelf en niet met inet.

Ik dacht ook dat het misschien kon liggen aan t feit dat het modem in de meterkast staat en daaruit de kabel helemaal naar
zolder loopt en dan de router in gaat, maar dan zou ik dat ook moeten merken in mn oude router dus ik ben daar al gauw vanaf
geweken.

Hopelijk kan iemand mij hier mee helpen! _/-\o_

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Hoe is je signaalsterkte? Heb je al de laatste firmware geprobeerd van de router? Ikzelf heb altijd al slechte ervaringen gehad met sweex producten. Als Je hem nog terug kan brengen zou ik dat zeker doen en vervolgens een router kopen van een echt merk! Ben je wel wat duurder uit maar dan weet je iig dat het goed werkt!

Merken die je wel met een glimlach op de bank laten zitten:
- Draytek
- Linksys
- Thompson
- Zyxel

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-04 15:39
aaaahhhhhhh SWEEX :'( :'( |:( Ik zal een andere router kopen als ik jou was want sweex is gewoon troep. Koop linksys of 3com of zyxel

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

Verwijderd

Topicstarter
Signaalsterkte is prima, nieuwste firmware ook al geprobeerd maar bleek dat die er al op stond.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:55
tcpoptimizer geprobeerd ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Ben1985
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-01-2025

Ben1985

Tatatata!

Qua draadloos zou ik geen 3com nemen, heb daar niet al te goede ervaringen mee. Ik vind zelf 3Com alleen bedraad een erg goed merk. Ik heb zelf een Linksys WAP en daar ben ik erg tevreden mee. Ook de wireless routers van ze zijn prima, een vriend van me is daar al een jaar content mee.

Toevoeging op de lijst van Mishmash: Belkin schijnt ook wel een prima merk te zijn. In ieder geval, met zowel Sweex als Sitecom heb ik niet al te beste ervaringen.

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:05
Ben1985 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:09:
Qua draadloos zou ik geen 3com nemen, heb daar niet al te goede ervaringen mee. Ik vind zelf 3Com alleen bedraad een erg goed merk. Ik heb zelf een Linksys WAP en daar ben ik erg tevreden mee. Ook de wireless routers van ze zijn prima, een vriend van me is daar al een jaar content mee.

Toevoeging op de lijst van Mishmash: Belkin schijnt ook wel een prima merk te zijn. In ieder geval, met zowel Sweex als Sitecom heb ik niet al te beste ervaringen.
Ben het helemaal eens met de eerste alinea kan er niks aan toevoegen zoals Ben1985 het zei :P alleen met Belkin heb ik geen ervaring maar schijnt volgende bladen goed te zijn. De ZyXEL 660W Prestige en Draytek Vigor 2900-G zijn laast als zeer goede producten getest en Linksys heb ik altijd goede ervaring met de WRT54G's

verdwaalde ict'er op elektro!

Verwijderd

Topicstarter
En dat is?

• StevenK
http://www.google.nl/sear...l=nl&q=tcpoptimizer&meta=

Optimaliseert TCP instellingen; zie o.a. het Wanadoo Family topic.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Kijk, op een forum zoals gathering of Tweakers kom je niet met problemen met Sweex, het merk veroozaakt 99% van de problemen. Daarom verwacht niet al te boeiende reacties. Koop een ander merk of probeer het zelf op te lossen, maar problemen oplossen van een Sweex geval is zelfs voor Tweakers zinloos & tijdintensief! :p

[ Voor 3% gewijzigd door Sharkys op 07-04-2006 16:37 ]

• StevenK
Sharkys schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:36:
Kijk, op een forum zoals gathering of Tweakers kom je niet met problemen met Sweex, het merk veroozaakt 99% van de problemen. Daarom verwacht niet al te boeiende reacties. Koop een ander merk of probeer het zelf op te lossen, maar problemen oplossen van een Sweex geval is zelfs voor Tweakers zinloos & tijdintensief! :p
Ik heb hier een paar jaar een volledig probleemloos en storingsvrij werkende Sweex access point gehad; laatst vervangen door een ander merk 54G en ben nu al met het vierde merk bezig omdat 54G met WPA2 toch nog redelijk instabiel blijkt te werken.

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Zelfs al los je een probleem met een Sweex product op, dan nog is het vaak helaas maar tijdelijk...

Overigens staat er vaak op de budgetmerken ala Sweex dat de draadloze apparaten een erg ver bereik hebben. Klopt vaak ook wel, maar dan heb je na 10 meter al geen signaalkwaliteit meer. Bij de goede merken zoals hierboven al genoemd, is het bereik weliswaar lager, maar dan heb je op die afstand nog wel een goede signaalkwaliteit. Kost wel wat meer, maar beter een paar tientjes meer uitgeven dan je geld weggooien aan een waardeloos product!

@ StevenK
Mijn draadloos werkt anders prima met WPA2 hoor, alleen gebruik ik tegenwoordig WPA1 aangezien mn pda geen WPA2 aan kan, anders was ik gewoon op WPA2 blijven werken.

[ Voor 15% gewijzigd door Ben1985 op 07-04-2006 16:49 ]

CM Stacker STC-T01 | Core i7 3930K | Asus P9X79 | Club3D HD7950 RoyalKing | 8x 4096GB DDR3-1600 | Samsung 840 Pro 256GB | Plextor PX-B950SA | X-Fi Elite Pro | 3x Samsung Syncmaster 214T | Windows 7 x64 Pro

• StevenK
Ben1985 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:45:
@ StevenK
Mijn draadloos werkt anders prima met WPA2 hoor, alleen gebruik ik tegenwoordig WPA1 aangezien mn pda geen WPA2 aan kan, anders was ik gewoon op WPA2 blijven werken.
Tja, heb ik vast weer pech. Ik heb nu een conceptronic en dat is de eerste die niet vast loopt...

Verwijderd

Topicstarter
Even voor de duidelijkheid, het gaat mij hier niet om het draadloze aspect, dat komt later allemaal wel.
Het gaat mij er nu om dat gewoon met t kabeltje de snelheid goed wordt.

Verder heb ik ook niet veel aan iedereen die met betere producten komt en alternatieven van andere merken. Dat iedereen Sweex geen goed merk vind ben ik nu ook wel achter.
Ik vraag alleen of er iemand is die of hetzelfde probleem heeft gehad en een oplossing heeft gevonden of gewoon een oplossing heeft, en dus niet 'koop een andere', want dat kan altijd nog.

• dennis112
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-04 15:39
Ja sorry hoor maar iedereen hier op tweakers weet wel dat sweex een flut merk is, dus ik denk niet dat je veel mensen al vinden met hetzelfde probleem.

Asus P6T Deluxe, Intel Core i7 920, 6Gb 1333Mhz DDR3, 2 x Sapphire HD5830 in Crossfire

• Ben1985

Ben1985

Tatatata!

Kijk voor de zekerheid bij https://www.grc.com of je poorten wel open staan, met name poort 80 aangezien je websurfen traag gaat. Kies daar voor Shields UP!! waar je de poorten kunt checken. Indien alles groen is, kan het niet aan de firewall liggen.

Pagina: 1