Beamer Acer PD100D

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 15:03
Hallo,

Ik ben op zoek naar een beamer welke ongeveer 2x per jaar gebruikt zal worden om een presentatie te geven. Ik had er al één op het oog, maar toen ik hier eens rondgekeken had op de diverse fora kwam ik uit bij het stukje over beamers voor beginners en bleken een aantal specificaties toch niet echt denderend te zijn. Vervolgens verder gezocht en nu ook met name op de contrastratio, resolutie en de lumen gelet.
Aangezien ik van plan ben om deze beamer maar sporadisch te gaan gebruiken, heb ik vooral in de onderste prijsklasse gezocht. Ik kwam voor ongeveer €650 incl. BTW de volgende beamer tegen:

"
Acer PD100D

Perfect voor mobiele presentaties, meet de PD100 slechts 230 x 238 x 123 mm (9.1 x 9.4 x 4.8 inches) en weegt slechts 2,17 kg (4.8 lbs.).

Het standaard operationele geluidsniveau van 31 dBA is onopvallend en discreet.

Quick Start, Quick Shutdown en Auto Shutdown functies zijn waardevolle tijd- en lamp-bespaarders.

DLP™ technologie met een 0,55 inch DMD-paneel en een uit vier segmenten bestaand kleurenwiel is ideaal voor het weergeven van films en andere bewegende beelden.

Een contrast ratio van 2000:1 en standaard helderheid van 2000 ANSI Lumens zorgen voor hoge zichtbaarheid onder alle mogelijke verlichtingsomstandigheden.

De PD100 werkt standaard in 4:3 SVGA (800 x 600) modus met ondersteuning voor SXGA (1280 x 1024) resolutie en een 16:9 (breedbeeld) aspect ratio.

Een 200 watt lamp gaat 2.000 uur mee bij standaard gebruik en is door gebruikers te vervangen.

Een ingebouwde speaker biedt behulpzame audio-aanwijzingen, waaronder aan/uit/foutmelding-geluiden, timer-waarschuwingen en meer.

De PD100 accepteert aansluitingen van een verscheidenheid aan bronnen, inclusief IBM- en Apple-type PC’s, home entertainment modules, spelconsoles en meer.
De reeks ondersteunde input-types omvat NTSC, PAL, SECAM, HDTV (720p, 1080i), EDTV en SDTV.
De handige afstandsbediening is voorzien van de Empowering Key voor snelle toegang tot de handige Acer Empowering Technologie.

Acer eView Management biedt vijf vooraf ingestelde weergavemodi en één door de gebruiker aan te passen instelling, voor ondersteuning van de meest geschikte projectie in elke situatie.

Acer eOpening Management maakt gepersonaliseerde opstart- en stand-by schermen mogelijk.
Acer eTimer Management toont een gemakkelijke OSD-timer, om geheugensteuntjes in te stellen of de tijd bij te houden tijdens het geven van presentaties.
"

Iemand ervaring met deze beamer en/of opmerkingen?

Bij voorbaat dank,

Frank

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is het in een dergelijk geval geen optie zo'n ding ergens te huren/lenen?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

voor 150 euro meer heb je de hp VP6120

persoonlijk zou ik dan daarvoor gaan. Is betere kwaliteit en heeft langere branduren voor de lamp. (5000 uur) en die lampen zijn het duurst.

de betere kwaliteit zit hem in de gebruikte onderdelen en de behuizing

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 15:48 ]

• michealmcdermot
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18-02 15:03
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Huren kost toch echter ook al snel €250 per week kwam ik achter (de beurs duurt een week). En met het oog op het WK kan hij misschien ook nog van pas komen.

Aangaande de branduren denk ik toch niet dat we deze gaan halen, daar we hem maar zeer zelden gaan gebruiken.
Dus dan zou ik daar die €150 graag aan uitsparen, daar ik met een beperkt budget te maken heb :'(

Listen, here's the thing. If you can't spot the sucker in the first half hour at the table, then you ARE the sucker.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-02 16:29
Als je het WK wilt beamen, moet je wel even kijken hoe geschikt deze voor video is. Het is een DLP beamer, dus bij snelle bewegingen en kleurwisselingen heb je risico op het regenboog effect. Ik weet niet in hoeverre die HP daar beter of slechter in is eigenlijk.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Verwijderd

daar heeft die hp gelukkig geen last van.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41
Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:56:
daar heeft die hp gelukkig geen last van.
Kan dat onderbouwd worden waarom wel of juist niet, of is dat gewoon jou mening?

Verwijderd

kan het niet echt odnerbouwen, maar ik heb namelijk via zo een beamer games gespeeld en film en video gekeken. en dat was echt retegoed. was trouwens een voetbal game dus was net echt voetbal :D

As a projector for DVD movie viewing, the vp6120 is an admirable performer in the sub-$2,000 price category. Out of the box, the vp6120 needs very little tweaking. The benefits of a 1000:1 contrast ratio come through in video. You'll experience good depth and life-like rendering of color. The technophiles in the crowd may be interested to know that the DLP engine in the vp6120 has a 4-segment color wheel (RGB and white) that runs at 2x speed. The white segment gives a boost to the contrast rating.

van www.projectorcentral.com

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 16:07 ]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:40
persoonlijk zou ik dan daarvoor gaan. Is betere kwaliteit en heeft langere branduren voor de lamp. (5000 uur) en die lampen zijn het duurst.
Lijkt me niet relevant als het ding twee keer per jaar gebruikt wordt...

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

wel relevant als je er meerdere jaren mee wilt doen :D haha

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:38

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:04:
kan het niet echt odnerbouwen, maar ik heb namelijk via zo een beamer games gespeeld en film en video gekeken. en dat was echt retegoed. was trouwens een voetbal game dus was net echt voetbal :D

As a projector for DVD movie viewing, the vp6120 is an admirable performer in the sub-$2,000 price category. Out of the box, the vp6120 needs very little tweaking. The benefits of a 1000:1 contrast ratio come through in video. You'll experience good depth and life-like rendering of color. The technophiles in the crowd may be interested to know that the DLP engine in the vp6120 has a 4-segment color wheel (RGB and white) that runs at 2x speed. The white segment gives a boost to the contrast rating.

van www.projectorcentral.com
2x speed is echt ranzig traag (nofi, maar dat is gewoon echt zo) :X Dus deze beamer is wel degelijk gevoelig voor het regenboogeffect, misschien jijzelf niet, dat kan namelijk ook.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1