Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• 10110001
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Topicstarter
Ik heb vandaag een solicitatie gesprek gehad bij een stichting voor verstandelijkgehandicapte. Ik heb vorig jaar vakantiewerk gedaan bij deze stichting en dat was mij zo goed bevallen dat ik er dit jaar wel weer wilde werken. Ik heb daar toen een half-jaar contract op oproepbasis gekregen. Dit is in Januari niet verlengt. Ik zocht daar toen niks achter omdat ik zelf had aangegeven nog op school te zitten en ik in eerste instantie voor de vakantie had gesoliciteerd.

Tijdens het solicitatiegesprek kwam naarvoren dat ik hun blijkbaar niet zo goed bevallen was. De vrouw waar ik het gesprek mee heb gehad kon mij echter niet vertellen wat ik dan niet goed deed. Het kwam er dus op neer dat ze het eigelijk raar vond dat ik weer had gesoliciteerd. Nadat ik de situatie had uitgelegt (ik deed werk waar ik niet voor opgeleid was) wilde zij mij toch een 2e kans geven. Ik krijg nu dus weer een half jaarcontract op oproepbasis maar door vorig jaar kon zij mij niet garanderen dat ik werk zou hebben.
Ik heb gezegt dat ik erover na zou denken en haar in de loop van volgende week laten weten of ik het wel of niet doe.

Maar ik vind het moeilijk om een beslissing te nemen. Ik ben nu 20 jaar (juni 21) en hoop in Juni te slagen voor mijn SPW-niv 3 opleiding. De baantjes liggen hier voor mensen van mijn leeftijd niet voor het oprapen.

Ik vraag me dus af of ik dit contract wel of niet moet aannemen of dat ik me beter in kan schrijven bij een uitzendbureau.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

Waarom niet beiden? Je hebt neem ik aan weinig te verliezen en als je toch werkt via je 0-urencontract kun je altijd nog blijven kijken naar ander werk. Ik zou niet weten waarom je maar op 1 paard moet wedden zeker niet als je zelf al aangeeft dat er maar weinig keuze is in jouw werkveld.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

En what about beide? En de baan aannemen en inschrijven bij een uitzendbureau? Of de baan aannemen en zelf lekker verder solliciteren?

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-11 21:53

MeNTaL_TO

The future is not set

Wat verstaat de werkgever in dit geval onder 0 uren?
Want meestal misbruiken ze dit contract en mag jij wel altijd opdraven als het hen uitkomt (je mag dus niets weigeren, wat bij een 0 contract wel mag).
Ik vind dat ze hier eigenlijk aangeven dat ze je niets kunnen bieden, maar je kan het natuurlijk altijd proberen.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Topicstarter
Het 0 uren contract zit zo in elkaar: Ik ben niet verplicht om te komen, maar zij zijn ook niet verplicht om mij uren aan te bieden.
Omdat het alleen voor deze zomer is en ik met het geld wat ik deze zomer verdien mijn vervolg studie wil betalen is het voor mij wel belangrijk om veel te werken. Het maakt mij niet uit wat ik moet doen maar ik doe liever iets waar ik voor opgeleid ben dan iets anders.
Ik vind het niet erg om eventueel ook bij een uitzendbureau ingeschreven te staan. Maar ik vraag me af hoe dat dan zit me belasting enzow.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

10110001 schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:30:
Maar ik vraag me af hoe dat dan zit me belasting enzow.
Loonheffingskorting toe laten passen waar je het meeste verdiend. Verder betaal je gewoon belasting, of je nu 1, 2 of 3 baantjes hebt. Dat zijn geen zaken om je ongerust om te maken.

Ik zou het contract gewoon aannemen als je toch niets hebt en tegelijkertijd op zoek gaan naar iets wat je meer vastigheid geeft. Als je het geld nodig hebt zou ik ook zeker kijken naar werk buiten je studierichting.

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-11 15:38

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Precies zoals SmartDoDo zegt, en betaal je teveel belasting, vraag je dat gewoon terug aan het einde van het jaar...

• jjbstolk
  • Laatst online: 21-11 12:30
Bij mijn weten mogen 0-uren contracten neit meer, ik dacht dat er nu een minimum aantal uren vast moest staan!

Verwijderd

0-uren conracten bestaan niet meer.

• DJ-B
  • Laatst online: 20-11 12:51
Daarnaast zou ik toch echt duidelijk willen hebben waarom er negatieve reacties op jouw functioneren naar voren zijn gekomen. In eerste intstantie om jezelf af te vragen of je er dan wel wilt werken en als tweede om hier aandacht aan te besteden.

Ook lijkt het me sowieso handig om verder te kijken als je niet eeuwig dit werk wilt blijven doen (Go Go Go!)

• dnhelle
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:57
Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 20:13:
0-uren conracten bestaan niet meer.
Zit een kern van waarheid in. Er zal eerder een 0-12 uren contract moeten worden aangeboden. Ik zou in jouw geval deze baan aannemen en onderwijl lekker verder solliciteren. In de tijd dat je niet wordt opgeroepen kun je naast het Tweaken lekker verder zoeken.

Heel veel succes ermee!

• 10110001
  • Niet online

10110001

Denk om de buren!

Topicstarter
DJ-B schreef op maandag 10 april 2006 @ 22:48:
Daarnaast zou ik toch echt duidelijk willen hebben waarom er negatieve reacties op jouw functioneren naar voren zijn gekomen. In eerste intstantie om jezelf af te vragen of je er dan wel wilt werken en als tweede om hier aandacht aan te besteden.

Ook lijkt het me sowieso handig om verder te kijken als je niet eeuwig dit werk wilt blijven doen (Go Go Go!)
Ik heb dit ook gevraagt tijdens het solicitatiegesprek. Dit zodat ik daaraan kan werken. Ik heb toen de vraag gesteld of ik slecht functioneerde in de omgang met de cliënten (respect e.d), de verzorging en het huishoudelijk werk. Daarop kreeg ik als antwoord dat ik het op alle gebieden niet goed had gedaan maar dat ze niet precies kon zeggen wat ik dan fout deed omdat ze toch maar andere mensen naaprate.
Het ging uiteindelijk om een functie binnen de flexiebele inzet i.p.v een normale aanstelling waarop ik had gesoliciteerd. In de flexiebele inzet kun je op verschillende plaatsen binnen de stichting (zoals dagbesteding of nachtdiensten) maar volgens haar waren ze niet verplicht om mij werk aan te bieden. Een woning kan mij namelijk ook weigeren.

Voor de rest stel ik niet veel eisen aan een baan. Maar ik werk liever in een functie waarvoor ik heb geleerd (SPW) dan als vakkenvuller. Nadeel in deze omgeving is dat er voor een 21 jarige gewoon heel weinig werk is. Je bent nog al snel te duur voor banen als vakkenvuller, schoonmaker of wat dan ook.

Verwijderd

Als ik jou was zou ik elk willekeurig baantje aannemen dat ik kon krijgen.
Het is mooi meegenomen als het in je studierichting is, maar maak er geen halszaak van. Zolang als je nog naar school gaat kan je geld in Groningen halen. Probeer wel in een werkritme te blijven. Het is imo belangrijker om te werken en bezig te zijn dan eindeloos wachten op een baan in je studierichting.
Pagina: 1