Toon posts:

[Wlan] Welke accespoint of router icm Livebox?

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort ADSL via wanadoo, 20mbit.(LIVEBOX) Allemaal leuk en aardig maar nu wil ik allerlei apparaten draadloos op internet hangen en het liefst een leuke snelheid halen.
Ik heb dus de Linksys WRT54G gekocht, de V5, dat was een ramp. nooit meer een linksys.
Ding was zo instabiel als wat en kon maar met maximaal 500K internetten(signaalsterkte van 100%), terwijl met utp gewoon met 1.8Mb/s gaat. Bleek dat bijna iedereen die een wrt54g had V5, problemen had met dat ding.

Nu heb ik de WRT54G verkocht, en wil een andere kopen. Het liefst krijg ik een tip van mensen die zelf ook een livebox hebben en WIFI goed aan de praat hebben met max snelheid.

Ik wil dus een WIFI router of accesspoint maakt me niet uit, als die maar goed met ADSL2+ signaal overweg kan en mij minstens 1.5Mb/s internet kan geven op ongeveer 10 meter afstand, ben ik tevreden.

Alvast bedankt

:)

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Uhm, de livebox ondersteunt het ook zelf om wifirouter te spelen.
Je kan er een PCMCIA kaartje in proppen en dan kannie dus wifi doen.
Als het goed is is er een heel topic over hier op GoT.

Anyway, dacht dat het werkte met de Asus WL-100g en bepaalde broadcom based wifi kaartjes.

Misschien het overwegen waard...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 16:15

Cramthabam

Leef en laat leven

Ik heb de liveboox ook in combinatie met de linksys wrt54g(v5) en ik draai zonder problemen. De linksys deed het in het begin niet goed maar naar een firmware upgrade ben ik nu zo'n 2 maanden in de lucht.
Als ik een goed signaal heb van mijn router haal ik de volle snelheid.

Verwijderd

Topicstarter
Cramthabam schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 15:02:
Ik heb de liveboox ook in combinatie met de linksys wrt54g(v5) en ik draai zonder problemen. De linksys deed het in het begin niet goed maar naar een firmware upgrade ben ik nu zo'n 2 maanden in de lucht.
Als ik een goed signaal heb van mijn router haal ik de volle snelheid.
Kan me haast niet voorstellen, er is niemand die wel een volle snelheid weet te halen met de v5, kijk maar op internet, zitten fora's vol mee. met de nieuwste firmware 1.00.6 lukte het ook niet.
Ik had ook 90+% signaal maar nooit meer dan 800K naar buiten, terwijl intern wel snel was.

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:54:
Uhm, de livebox ondersteunt het ook zelf om wifirouter te spelen.
Je kan er een PCMCIA kaartje in proppen en dan kannie dus wifi doen.
Als het goed is is er een heel topic over hier op GoT.

Anyway, dacht dat het werkte met de Asus WL-100g en bepaalde broadcom based wifi kaartjes.

Misschien het overwegen waard...
Bereik lijkt klote te zijn van die dingen, ik heb 4 woonlagen en wil straks ook 2 APs aan elkaar koppelen. dus op de baganegrond wil ik een AP/Router en op de 2de verdieping ook 1.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:11:
[...]

Bereik lijkt klote te zijn van die dingen, ik heb 4 woonlagen en wil straks ook 2 APs aan elkaar koppelen. dus op de baganegrond wil ik een AP/Router en op de 2de verdieping ook 1.
Mjah, dan zijn 2 AP's van hetzelfde merk, die beide WDS of roaming ondersteunen misschien wel interessant.

WDS = Wireless Distribution System
Dat staat toe om accesspoints draadloos aan elkaar te koppelen (tot 6 stuks geloof ik).
Ze communiceren dan dus draadloos met elkaar, en ook met de clients.
Het enige nadeel (tenminste, what i know of. was met mijn eigen AP zo iig) is dat als je 3 AP's hebt, de snelheid halveert. een 4de erbij halveert dan nog weer een keer de snelheid (kwart van originele snelheid dus), etc etc.

Roaming heeft dat niet, voor zover ik weet, maar daarbij moet je dus de AP's via kabels aan elkaar koppelen.

Verwijderd

Topicstarter
McKaamos schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 16:54:
[...]

Mjah, dan zijn 2 AP's van hetzelfde merk, die beide WDS of roaming ondersteunen misschien wel interessant.

WDS = Wireless Distribution System
Dat staat toe om accesspoints draadloos aan elkaar te koppelen (tot 6 stuks geloof ik).
Ze communiceren dan dus draadloos met elkaar, en ook met de clients.
Het enige nadeel (tenminste, what i know of. was met mijn eigen AP zo iig) is dat als je 3 AP's hebt, de snelheid halveert. een 4de erbij halveert dan nog weer een keer de snelheid (kwart van originele snelheid dus), etc etc.

Roaming heeft dat niet, voor zover ik weet, maar daarbij moet je dus de AP's via kabels aan elkaar koppelen.
Interessant, dus voor 2 Aps zeer geschikt, welke APS kunnen dit , weet je dat toevallig? meest gebruikte dan :)

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Verwijderd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 17:11:
[...]

Interessant, dus voor 2 Aps zeer geschikt, welke APS kunnen dit , weet je dat toevallig? meest gebruikte dan :)
Mijn vorige, een Edimax EW7205APL kon WDS, maar das maar een 11Mbps ding.
Mijn huidige Asus WL330G kan het weer niet.
De WL300G daarentegen kan het wel.

Volgens mij ondersteunt praktisch elke AP wel roaming tegenwoordig, maar WDS is niet zo veel gebruikt.

Pagina: 1