[PHP]Autonummering ook opslaan in andere tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Ik zal het even kort proberen uit te leggen

Ik heb 3 tabellen ik noem ze maar even tabel1, tabel2, tabel3

Al deze 3 tabellen hebben een ID met een auto_increment

Wat nu het geval is ik vul eerst tabel1 in met een MYSQL INSERT Query. Hierbij zet hij dus automatisch een waarde in het veld ID bij tabel1. Maar ik wil deze waarde opnieuw terug vragen omdat ik deze waarde moet gebruiken in een veld van tabel2.

Hoe pak ik dit aan? Ik had zelf zitten denken om na het invullen van Tabel1 om een Query uit te voeren en naar het laaste record te vragen maar het is bedoeld voor een commerciele website dus de kans is groot dat er meerdere gebruikers op deze website zitten en bij het opvragen het het laatste record het fout kan gaan omdat er dan net een nieuw record is aangemaakt door een andere gebruiker.

Het moet veiliger kunnen lijk mij? Alleen wie weet hoe

Twitter | Linkedin

• thomaske
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-01 10:59

thomaske

» » » » » »

Kijk eens naar deze functie

Brusselmans: "Continuïteit bestaat niet, tenzij in zinloze vorm. Iets wat continu is, is obsessief, dus ziekelijk, dus oninteressant, dus zinloos."

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:37

Exterazzo

Qeasy

Even offtopic, is er ook zo'n soort functie in classic ASP (voor gebruik met Acces, MS SQL, MySQL of een willekeurige andere database)?

Audentia

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Exterazzo schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:02:
Even offtopic, is er ook zo'n soort functie in classic ASP (voor gebruik met Acces, MS SQL, MySQL of een willekeurige andere database)?
Je en nee, afhankelijk van de gebruikte database. Maar dat staat vaak netjes uitgelegd in de docs van de betreffende database of zelfs de gebruikte taal (in het geval van PHP is het erg eenvoudig te vinden).

Bekijk voortaan eerst even de documentatie van de betreffende taal en/of database. De kans is erg groot dat je daar een antwoord voor je vraag kan vinden :)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.