Toon posts:

[PHP] | [HTML] verwijzing naar div ( marcheert niet ? )

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, eventjes de situatie schetsen
ik heb één index.php met 1 row, bestaande uit 3 columns

in columns 1 ( include ik één "linksmenu.inc.php" documentje, met het linkse menuutjé)
in dit document staan één tabel, met verschillende url verwijzingen met als target ( de naam van de div die in index.php staat, welke gepositioneerd staat in de 2 de column.

het probleem nu is, als ik in het linksemenu klik, deze in _blanco opengaat, ipv de inhoud in die div weer te geven ? iemand enig idee wat ik fout doe ?

alvast bedankt.

• WvdWest
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Eerste vraag die bij mij opkomt. Waarom gebruik je hiervoor een tabel?

I'm not a complete idiot - several parts are missing.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

En hoe kom je erbij dat je als target een div kunt opgeven? Afgezien van wat predefined mogelijkheden kun je alleen maar frames als target opgeven.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AFAIK kan je nooit een div gebruiken als target... :) Met (i)Frames kan dit wel... :)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:02

André

Analytics dude

Zoals anderen al zeggen kun je een div niet als target gebruiken voor een link. Dit kan alleen met frames en iframes. Je kunt wel een oplossing maken waarmee het wel werkt alleen is dat te hoog gegrepen vermoedt ik.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat je wél kan doen, is middels PHP de pagina includen binnen de div
Bijvoorbeeld zo:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
if(empty($page))
{
    $page = "index.php";
}
else
{
    // doe iets anders op $page te bepalen
}

echo '<div>'. include($page) .'</div>';
Dit is wel een erg basic script overigens... :)

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 07-04-2006 15:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
alvast bedankt voor de snelle hulp
wat ik wou bereiken was gelijk de site van alternate.nl
je hebt één zijmenu, of topmenu, en de inhoud word azo aangepast aan de hand van de link die je selecteerd zodat de vormgeving meeloopt ( hiermee bedoel ik dus niet dat je iframe ziet met scrollbars etc ..) maar dat het volledige venster enkel ( zijwaartse scrollbar heeft)

aan de hand van alternate's broncode geraak ik er ook niet uit.
iemand enig idee voor één oplossing voor mij ?

alvast bedankt

de ubernoob ( ps : ik heb hier achter gegoogled, maar weet niet goed achter welke termen te zoeken. )

Verwijderd

Ik weet het niet geheel zeker, maar volgens mij werkt alternate.nl gewoon met verschillende pagina's waar dan steeds het menu in wordt geinclude. Dus in principe (tenminste als ik het goed begrijp) wat jij ook doet, alleen link je de menu items zonder target naar de juiste pagina's, waarin je in al die pagina's op dezelfde plaats hetzelfde menu include.

Het menu staat dan ook in je cache, waardoor het lijkt dat hij niet steeds opnieuw geladen wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 16:39 ]

Pagina: 1