350 Watt in een barebone met dualcore en x850

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MartialArd830
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07-2025
Na overleg te hebben gehad met het bedrijf (Komplett), waar ik mijn nieuwe barebone game machine wil gaan aanschaffen, over de mogelijkheid om in een Shuttle SD31P Barebone met een 350 Watt voeding een P4 Dual Core D940 @ 3.2 Ghz EN een Sapphire Radeon X850 of een x800, 2 Gig geheugen, DVD en een Maxtor SATA 250Gig te drukken, ben ik er nog niet helemaal uit.

Vandaar mijn vraag.

Ik wil dus een Shuttle SD31P Barebone kopen met de bovenstaande hardware, maar Komplett raad mij dit niet aan i.v.m. de zwaarte (of zwakte) van de voeding.

De grap is dat Shuttle zelf (www.shuttleshop.nl) zelfs al een AMD 64 X2 EN een SLI 7800GTX heeft staan. Met ook een 350 Watt voeding! _/-\o_ :9~ Deze is mij alleen te duur :P . Dus lijkt het me dat het wel wil. Maar ik heb geen zin in een onstabiel systeem als ik een zware game draai.

Heeft een van jullie hier al ervaring mee, of is de voeding van een barebone ook te vervangen voor een zwaardere?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

The genepool could use a little chlorine...

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
AMD is een stuk zuiniger in zn energie verbruik. Die configuratie die jij opgeeft zou ik niet eens proberen met een 350W voeding. En al zeker niet als het dan een voeding is van 'gevaarlijke' kwaliteit. Desalniettemin, die voeding is waarschijnlijk onderdeel van je barebone, dus probeer het gewoon, je kan hem waarschijnlijk toch niet zonder kopen. Indien het niet voldoet kan je altijd nog een zwaardere voeding aanschaffen (mits verkrijgbaar in de juiste maat). Defect zal er niets mee gaan, aangezien de spanningen enkel lager zullen worden, niet hoger, als hij het niet meer trekt.

Verwijderd

De voeding vervangen is compleet doelloos. De voeding die erin zit is meer dan sterk genoeg. Ik heb hier nog een SB75G2 staan met een 3,2 GHz pentium 4 @ 3,6 Ghz 1Gig geheugen 2x500GB harddisks een 850XT en een Creative XF-I kaart. Dit draait prima op de bijgeleverde 250watt voeding. Het enigste waar je je zorgen om mag maken is de koeling. Mij heeft het een hoop tijd en geld gekost om hem acceptabel te kunnen koelen.

Er zijn maar weinig mensen die echt kijken naar het verbruik van een systeem. De meeste mensen gaan af op referenties en suggesties van anderen. SLI dan heb je minstens 500watt nodig! Complete bullshit. Als je wilt weten wat een shuttle kan verduren, moet je eens kijken op het sudhian forum. Bij Shuttles geld de regel: Past het erin dan kan je voeding het hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 13:52 ]

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 12:32
waarom wil je zo persée een barebone,
een gewone pc is veel makkelijker, beter upgradebaar, goedkopen, koeler, etc. , etc.

Verwijderd

__xeno__ schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 13:48:
waarom wil je zo persée een barebone,
een gewone pc is veel makkelijker, beter upgradebaar, goedkopen, koeler, etc. , etc.
Hij wil nu eenmaal een barebone hebben, gaat misschien veel naar LAN's? Vind ze mooier? Maakt allemaal niet uit, het ging hem om de voeding.

Volgens mij moet de 350watt ook wel genoeg zijn, moet natuurlijk wel een A-merk zijn. Je zou bijv. je amperelijnen kunnen optellen en kijken wat de voeding levert.

• MartialArd830
Ik wil een barebone omdat ik nu een laptop heb die niet meer de nieuwste games kan draaien. Zowiezo is het fijn om een compact kastje te hebben. Ik heb al gezien bij Shuttle dat ze er ook een tas bij hebben.

/me vindt tassen cool! :7

Maar goed, twee van de vier reacties die elkaar al tegenspreken... Begrijpen jullie nu mijn probleem? :P

[ Voor 3% gewijzigd door MartialArd830 op 07-04-2006 13:54 ]

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-02 19:49
xeno en waarom wil jij dan geen laptop die kan je overal mee naartoe nemen. Ik neem aan dat deze vraag niet relevant is, zo maakt ieder zijn keuze. Maar een 350 watt voeding lijkt mij aan de lage kant moet ik zeggen, maar ik zou zoals eerder vermeld idd even testen. En qua warmte heeft pentium ook geen cNq achtige functie? daar kan je toch ook redelijk je proc koel mee houden, neem aan dat hij niet dagelijks 100 procent load heeft.

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Verwijderd

Als je niet weet waar je over praat. Zeg dan gewoon niks. 350watt is meeeer dan genoeg. De voeding is speciaal toegespitst op de betreffende barebone. Waar wil je in die barbone die 350watt aan verbruiken? Je hebt er een processor inzitten die wat verbruikt, een videokaart en een hardeschijf max 2 meer passen er niet in. Dan heb je het wel zo'n beetje gehad. Op die 350watt voeding kun je bijna 2 shuttles draaien. Neem hier een een kijkje:

http://www.hothardware.co...age=3&articleid=606&cid=8

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2006 14:19 ]

• MartialArd830
Als ik dat sudhian forum (goeie tip trouwens, :Y) ) zo eens lees moet het wel werken. Alleen hebben ze het daar over een 7800 kaart (AGP en PCI express). Ik neem aan dat deze meer vraagt van de voeding dan een (magere) X800 of X850.

http://forums.sudhian.com...ight_key=y&keyword1=SD31P

Het blijkt wel dat ik eerst een bios update moet uitvoeren i.v.m. de ondersteuning voor een P4 D940.
Handig als je proc het niet doet en toch moet flashen :P 8)7

Nou ja dat is van latere zorg...

wel vreemd dat ze allemaal met een AGP draaien... O en ook eentje met een PCI-express 7800. Anders stap ik over op die :P

Verwijderd

MartialArd schreef op vrijdag 07 april 2006 @ 14:56:
Als ik dat sudhian forum (goeie tip trouwens, :Y) ) zo eens lees moet het wel werken. Alleen hebben ze het daar over een 7800 kaart (AGP en PCI express). Ik neem aan dat deze meer vraagt van de voeding dan een (magere) X800 of X850.

http://forums.sudhian.com...ight_key=y&keyword1=SD31P

Het blijkt wel dat ik eerst een bios update moet uitvoeren i.v.m. de ondersteuning voor een P4 D940.
Handig als je proc het niet doet en toch moet flashen :P 8)7

Nou ja dat is van latere zorg...

wel vreemd dat ze allemaal met een AGP draaien... O en ook eentje met een PCI-express 7800. Anders stap ik over op die :P
Komt door de hooge overstap. Als je een dergelijke barebone wilt gaan upgraden, zul je echt alles moeten upgraden. Neem bijvoorbeeld mijn SB75G2. AGP en een 478 slot. Als ik een 775 slot neem of een 939 zit ik vrijwel altijd ook aan PCI express vast wat inhoudt dat ik mijn videokaart ook moet gaan upgraden. Zelfde geld voor mijn videokaart. Een high end upgrade kost dan al gauw zo'n 800 tot 1500 euro. Geen goedkoop geintje. Daarom wachten barebone bezitters vaak gewoon tot hun systeem is afgeschreven en schaffen dan een geheel nieuwe aan.

Houdt wel rekening met de koeling van je videokaart! Vaak werken alleen enkel slots in gesloten behuizing. Dit doordat het AGP/PCI express slot altijd het buitenste slot is in plaats van andersom bij standaard atx moederborden. Dit is wel op te lossen door een opening voor je GPU koeler in de behuizing te snijden of door waterkoeling te nemen. Barebones zijn rete duur maar o zo veel mooier als standaard full atx/btx behuizingen.

• MartialArd830
Hmmzzz... koeling lijkt me niet zo'n probleem aangezien ze zelf ook al veel brutere kaartjes gebruiken dan de mijne, ik druk er idd vast nog wel een ander koelertje bij in (als het past), maar standaard worden de barebones al erg compleet geleverd.

Ik zit eigenlijk (nu nog) alleen met het probleem van de bios update, voel er weinig voor om 80 euro uit te geven voor een Celeron, zodat ik de bios kan flashen om dan mijn D940 er in te kunnen drukken, maar jah ik zal shuttle wel eventjes mailen daar over of dat tegenwoordig nog het probleem is...

In ieder geval allemaal erg bedankt voor de tips en antwoorden. Ik heb mijn keuze gemaakt wat betreft mijn systeem. _/-\o_

/edit typo's... het is al laat

[ Voor 4% gewijzigd door MartialArd830 op 09-04-2006 22:55 ]

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:18

Zjemm

...

die shuttle voedingen zijn oerdegelijk en sterk.
ik heb een 200 watt voeding waarin 2 hds + dvd + 9800 pro hangt + extra fan.
en dit trekt hij makkelijk. sb61g2 shuttle.
dus maak je maar geen zorgen

opensecure.nl

Pagina: 1