Toon posts:

Dual Monitor probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een gloednieuwe Hp met een ATI radeon xpress 200 on-board op het moederbord.
Heb op de ene input een acer 24" scherm aangesloten , op DVI een benq 19" .

Kan dus wel mijn beeld op allebei de monitoren krijgen, maar beeld uitsplitsen lukt niet.
Als ik in de xp properties ga zie ik wel de twee monitoren staan, maar als ik op identify klik komt er op allebei 1. Bovendien komt er op mijn 19" een foutmelding ( out of range ).

Hieruit maak ik op dat de instellingen van de 24" meekomen naar de 19" en er dus geen echte ontkoppeling is, dat enkel beide schermen getoond worden.

Heb hier al veel op forum over zitten snuisteren, ook bij ati zelf gezocht, maar vind het probleem niet

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hebt wel het vinkje aangezet met "extend desktop to this monitor"? Anders geeft ie op twee monitoren hetzelfde beeld (clone modus). Wat eventueel een oorzaak kan zijn is dat ie niet twee monitoren op een hoge resolutie kan aansturen. Probeer de resolutie eens lager te zetten op de twee monitoren. Tenslotte over de out of range foutmelding: staat de refresh rate op de 19" niet te hoog?

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Verwijderd

Topicstarter
Hebbes !!!

Heb de ati driver geinstalleerd voor een radeon 9600 en nu werkt het perfect !!!
Blijkbaar was de hp-ati driver niet goed genoeg.

toch bedankt !!!