[Excel] Brongegevens grafiek met relatieve celverwijzing

Pagina: 1
Acties:
  • 220 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _WgV_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 09:11

_WgV_

It's a magical world!

Topicstarter
Ik ben met een werkblad bezig met 9 verschillende categorieën van producten, bij elke categorie staat per kwartaal het aantal bestellingen dat een bepaalde afdeling heeft gemaakt. Deze gegevens worden uit andere werkbladen gehaald (voor elk kwartaal een apart werkblad).

Ik ben op dit moment bezig met het maken van 4 staafgrafieken (elk kwartaal 1) per categorie die het aantal bestellingen van elke afdeling laten zijn.

Ik heb de grafieken voor de eerste categorie gemaakt, en nu dacht ik: Als ik de celverwijzingen in de brongegevens van de grafieken relatief maak dan kan ik de tabel met gegevens van de categorie en de grafieken kopieëren, de verwijzingen in de tabel aanpassen en dan heb ik de goede grafieken.

Helaas werkt dit niet.

Ik heb het namelijk nog niet voor elkaar om in de brongegevens van een grafiek relatieve celverwijzingen te gebruiken: als ik de $ weghaal zet hij ze automatisch weer terug.

Ik heb MS Office Ondersteuning & Google afgezocht, zonder resultaat. Is er iemand die weet of het ergens misschien een verborgen instelling is of dat ik toch echt aan een macro-workaround moet gaan werken?

Nog iets: het is Excel 97

[ Voor 3% gewijzigd door _WgV_ op 07-04-2006 13:27 ]

#StopBurningStuff

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ik snap de situatie eerlijk gezegd niet helemaal (maar ik ben dan ook blondt).

Je hebt 1 grafiek gemaakt en wil de andere drie nu met copypaste maken? Dat gaat afaik niet, aangezien de grafiek niet "in een cel hangt" en dus de *kuch* relativiteit afaik er niet toe doet.

Wel kan je inderdaad vrij eenvoudig eenmalig drie kopieen maken en dan met VBA alleen de verschillende bereiken aanpassen.
Al vermoed ik dat je het ondertussen al met de hand hebt gedaan :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)