Toon posts:

audio kwaliteit (tin) solderen

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb hier een samson servo 170 amp staan, waarvan gisteren tijdens een flinke studio sessie het rechter kanaal uitviel. Na een beetje met de kabel te lopen wiebelen sprong het kanaal weer aan.
Ik dacht dus in eerste instantie aan een kabel breuk. Maar goed ik heb de kabel nu vervangen en het rechter kanaal blijft uitvallen.

Toen heb ik besloten om de versterker open te maken, en kwam erachter dat de socket waar de kabels in gaat een beetje los op de print plaat zit.

Nu heb ik mij echter laten vertellen dat er speciale tin is voor audio spul? klopt dit? zo ja welke?

Het is namelijk best zelf te fixen en dat scheelt natuurlijk weer een rekening.

Alvast bedankt voor alle input. :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Zilversoldeer ja. Maar ik zou me maar niet zo druk maken en gewoon ordinair soldeertin gebruiken hoor ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Maakt allemaal geen ruk uit :) Zilversoldeer is zelfs lastiger te solderen. Maarja, binnenkort mag er geen loodsoldeer meer gebruikt worden. Dus flink inslaan nu het nog kan :P

[ Voor 84% gewijzigd door voodooless op 07-04-2006 13:14 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
àh ok bedankt voor de reacties, dan weet ik genoeg! :)

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
soldeer tin geleid uitstekend, gewoon de ouder wetse lood nemen. En als je het niet geloft, kijk maar in je BINAS bij soortelijke weerstand van lood of tin (of soldeer) die is flink laag.

Ook logisch je gaat naruulijk niet allerlei componenten aan elkaar vast zetten met iets van slecht geleid.

One World Concepts